eGospodarka.pl

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Abonament na samochód, czyli czas na ekonomię dostępu

Abonament na samochód, czyli czas na ekonomię dostępu

2018-02-16 10:42

Abonament na samochód, czyli czas na ekonomię dostępu

Czy pokolenie Y przestanie kupować samochody? © builmifotografia - Fotolia.com

Wydawać by się mogło, że w dzisiejszych czasach jesteśmy wyjątkowo przywiązani do wartości, jaką niesie posiadanie czegoś na własność. Tymczasem aż 81% osób przebadanych na potrzeby zrealizowanego przez PricewaterhouseCoopers badania „The Sharing Economy” stwierdziło, że bardziej opłacalne jest korzystanie z dóbr aniżeli ich posiadanie. 43% respondentów zaznaczyło, że posiadanie produktów to zbędne obciążenie dla budżetu, a 57% wskazało na atrakcyjność usług bazujących na dostępności różnych zasobów.
Ten widoczny wśród pokolenia Y odwrót od własności wpisuje się idealnie w rozwój trendu „access economy”, czyli „ekonomii dostępu”. Chodzi w nim o to, że konsument zamiast stawać się właścicielem dóbr staje się jedynie jego użytkownikiem, płacąc za czasowy dostęp do niego. Jest to obecnie jedna z tendencji wywierających kluczowy wpływ na światowy biznes. „Ekonomia dostępu” od niedawna wyraźnie zaznacza swoją obecność w sektorze motoryzacyjnym.
- Ekonomia dostępu jest w szczególności zauważalna w zmianie sposobu kupowania dóbr luksusowych jak np. samochód. Zamiast brać kredyt, spłacać go przez kilka lat, a później szukać szczęścia na rynku wtórnym podczas sprzedaży samochodu, coraz więcej osób chce go po prostu użytkować. To właśnie dla nich firmy zaczynają oferować abonament na samochód – mówi Konrad Karpowicz, Wiceprezes Grupy Masterlease, będącej operatorem platformy Master1.pl.

fot. builmifotografia - Fotolia.com

Czy pokolenie Y przestanie kupować samochody?

Chęć posiadania własnego samochodu deklaruje już przeszło 3 na 4 reprezentantów pokolenia Y. Jeżeli jednak miałoby się to wiązać z długotrwałym zobowiązaniem finansowym, to Millennialsi gotowi są z niego zrezygnować.


Własne 4 kółka? Tak, ale nie na własność


Chęć posiadania własnego samochodu deklaruje już przeszło 3 na 4 reprezentantów pokolenia Y. Jeżeli jednak miałoby się to wiązać z długotrwałym zobowiązaniem finansowym, to Millennialsi gotowi są z niego zrezygnować.
- Własny samochód oznacza dodatkowe koszty związane z jego eksploatacją. Dlatego coraz więcej młodych osób szuka sposobów na bardziej efektywne kosztowo korzystanie z samochodu. Jednym z nich jest właśnie abonament na samochód z możliwością pełnego serwisowania, przechowywania opon, czy ubezpieczenia bez dodatkowych kosztów. A do tego, abonament rozwiązuje problem związany ze spadkiem wartości samochodu, który jest tak powszechny w przypadku posiadania auta na własność. – mówi Konrad Karpowicz.

Abonament na samochód to forma finansowania, odmienna od leasingu czy kredytu. Umożliwia stałe użytkowanie pojazdu za ustaloną z góry, a płaconą w systemie miesięcznym kwotę – bez konieczności kupowania samochodu na własność.

Wynajem i brak przywiązania – charakterystyka pokolenia Y


O ile popularność ekonomii dostępu jest nowym trendem w branży motoryzacyjnej, to jest już mocno widoczna w innych dziedzinach życia obecnych 30-latków.

Według danych Oxygenz, prawie 1/3 „Millenialsów” nie ma nic przeciwko współdzielenia biurka w pracy z innymi osobami. Ważniejsza jest dla nich możliwość obcowania z innymi ludźmi oraz budowanie relacji i nawiązywanie kontaktów zawodowych - wynika z badania Global Coworking Survey.

Przedstawiciele pokolenia Y nie są też przywiązani do swoich pracodawców. 44% młodych ludzi planuje pracować w jednej firmie maksymalnie 2 lata – wynika z ankiety przeprowadzonej przez Deloitte.

Przekłada się to również na inne, niż u ich rodziców, postrzeganie własnego mieszkania. Dla połowy obecnych 30-latków wynajem mieszkania oznacza wolność i możliwość szybkiego zmiany miejsca zamieszkania na takie, które będzie bliżej nowej pracy. Ważne tylko, aby mieszkanie znajdowało się w centrum miasta, bo ważniejszy niż własność jest szybki dostęp do modnych punktów gastronomicznych czy wydarzeń kulturalnych.

oprac. : eGospodarka.pl

Zobacz także


Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

Ok, rozumiem Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych, marketingowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w Polityce Prywatności. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane w pamięci Twojego urządzenia, możesz to zmienić za pomocą ustawień przeglądarki.