eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Peugeot 3008 GT - wyjątkowy suv

Peugeot 3008 GT - wyjątkowy suv

2018-04-10 11:06

Peugeot 3008 GT - wyjątkowy suv

Peugeot 3008 GT © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (18)

Pierwsza generacja 3008 odniosła spory sukces, ale dopiero druga pozwoliła na dołączenie do czołówki segmentu. Ten kompaktowy SUV stał się jednym z bestsellerów w swojej klasie (trzecie miejsce w 2017 r.) i przyciąga do salonów wielu nowych klientów - także tych, którzy do tej pory nie patrzyli przychylnym okiem na francuskie samochody. Po raz kolejny postanowiłem przyjrzeć mu się bliżej, by sprawdzić, czy jego czary wciąż działają. Tym razem jednak w moje ręce trafiły kluczyki do topowej odmiany okraszonej emblematem GT.

Przeczytaj także: Peugeot 3008 1.6 THP EAT6 Allure - kompaktowy suv na medal

Karoseria


Od razu widać, że mamy do czynienia z wyjątkowym wariantem. Zdradza to dwukolorowa karoseria, którą w tym przypadku zdobią czerń i brąz. Są jeszcze dwie inne kompozycje, ale właśnie ta prezentuje się najlepiej. I nie jest to tylko moje zdanie. Wariant GT wyróżniają również 19-calowe felgi Boston o charakterystycznym wzorze. Są też dwie chromowane obwódki imitujące końcówki wydechu. Poza tymi elementami wszystko jest takie, jak w wersji Allure.

Możemy więc liczyć na reflektory z ciemnym wypełnieniem, grill o eleganckiej fakturze, masywne zderzaki, tylne lampy z trzema "pazurami", wyraźną lotkę nad klapą, osłony biegnące wokół dolnych krawędzi nadwozia, przyciemnione szyby i liczne wstawki "w srebrze". I to wszystko tworzy spójną, bardzo atrakcyjną całość, która emanuje nowoczesnością. Właśnie dlatego osobom odpowiedzialnym za design należą się szczere ukłony.

fot. mat. prasowe

Peugeot 3008 GT - z przodu

Z przodu znajdziemy reflektory z ciemnym wypełnieniem, grill o eleganckiej fakturze, masywne zderzaki.


Wnętrze


Wspomnianą wyżej nowoczesność znajdziemy także we wnętrzu. Tutaj jednak wzbogaca ją futurystyczność godna współczesnych produkcji science fiction. Spójrzcie tylko na ten kokpit - czy którykolwiek konkurent oferuje coś takiego? No właśnie... Co ciekawe, projektantom udało się zachować odpowiednią ergonomię i czytelność, dlatego użyteczność idzie tu w parze z urodą. Istotne jest też wykończenie. I w tej kategorii 3008 może konkurować nawet z modelami klasy premium. Nie, nie żartuję. Tworzywa są bowiem bardzo miękkie, starannie spasowane i przyjemne w dotyku. Nawet kieszenie w drzwiach zostały obite dodatkowym materiałem.

fot. mat. prasowe

Peugeot 3008 GT - z tyłu

Tylne lampy z trzema "pazurami" i wyraźna lotka nad klapą.


Zegary to natomiast technologiczny popis. Analogowe "budziki" zostały oczywiście zastąpione wyświetlaczem, który można personalizować w bardzo szerokim zakresie. Część konkurentów oferuje takie rozwiązanie, ale u żadnego nie znajdziemy tak przyjemnych animacji poprzedzających zmianę motywu. To pokazuje, że dołożono wszelkich starań, by nawet w najmniejszym detalu zaoferować coś interesującego. Z kolei na konsoli centralnej mieszka ekran dotykowy odpowiadający za wiele istotnych funkcji. Wśród nich znajdziemy m.in.: multimedia, klimatyzację, integrację z telefonem, nawigację czy (dez)aktywację systemów bezpieczeństwa. Obsługa tego urządzenia nie jest skomplikowana, co jest zasługą nie tylko czytelnego interfejsu, ale też dodatkowych przycisków fortepianowych umieszczonych pod spodem.

fot. mat. prasowe

Peugeot 3008 GT - wnętrze

Nowoczesność znajdziemy także we wnętrzu.


Fotele świetnie wyglądają i taki też komfort oferują. Wzorcowe wyprofilowanie wzbogacono szerokim zakresem regulacji, a także funkcjami pamięci, podgrzewania i rozbudowanego masażu. Trudno oczekiwać czegoś więcej. Na tylnej kanapie znajdziemy natomiast sporo miejsca, dość długie siedzisko i niski próg, który pozwoli na całkiem niezłą podróż nawet środkowemu, trzeciemu pasażerowi. Jazdę urozmaica otwierane okno dachowe z atrakcyjnym podświetleniem. Nawet w ciemnościach można liczyć na ciekawy widok. Na tym nie koniec. Wszyscy podróżni mogą liczyć na przyjemny zapach, bo w kabinie znajdziemy dozownik, który umożliwia wybranie jednej z dwóch opcji.

fot. mat. prasowe

Peugeot 3008 GT - zegary

Zegary to technologiczny popis.


Twórcy nie zapomnieli też o właściwym projekcie bagażnika. W standardowej konfiguracji oddaje on do dyspozycji 520 litrów pojemności, którą wzbogacają regularne kształty, dodatkowe wnęki i haczyki umożliwiające przymocowanie konkretnych przedmiotów. Nie zabrakło także szerokiego otworu załadunkowego. Po złożeniu drugiego rzędu możliwości przewozowe wzrastają do 1483 litrów. Taki "myk" można wykonać od strony bagażnika, gdzie znajdziemy wygodne cięgna (na bocznych ściankach).

fot. mat. prasowe

Peugeot 3008 GT - fotele

Fotele świetnie wyglądają i taki też komfort oferują.


Technologia


Wersja GT jest podporządkowana tylko jednemu zestawowi napędowemu. Jego fundamentem jest 2-litrowy diesel BlueHDi generujący 180 KM (przy 3750 obr./min.) i 400 Nm (2000 obr./min.). Współpracuje z nim zupełnie nowa 8-biegowa przekładnia automatyczna, która kieruje całą moc na oś przednią (ten model nie jest oferowany z 4x4). W takiej konfiguracji 3008 waży 1465 kg - to o 215 kg więcej niż bazowa odmiana. Mimo tego, można liczyć na naprawdę dobre osiągi. Przyspieszenie do pierwszych 100 km/h trwa dokładnie 9 sekund, a potencjał kończy się dopiero przy 200 km/h. W kompaktowym SUV-ie nie są potrzebne lepsze rezultaty. Jednostki wysokoprężne koncernu PSA słyną ze skromnego zużycia paliwa. Nikogo więc nie zdziwi, że w teście udało mi się uzyskać 6,8 litra (1000 km, cykl mieszany), co przy tych gabarytach zasługuje na uznanie.

fot. mat. prasowe

Peugeot 3008 GT - przód

Podstawowa wersja 3008 (Access) kosztuje 89 900 zł.


Topowy wariant prezentowanego Peugeota może również się pochwalić nowoczesnymi systemami wsparcia kierowcy. W standardzie GT otrzymamy m.in.: komplet poduszek, automatycznie ryglowane drzwi, reflektory full LED, asystentów monitorowania pasa ruchu, czasu jazdy, martwego pola, wykrywania zmęczenia kierowcy, ostrzegania przed kolizją, monitorowania ograniczeń prędkości oraz czujniki zmierzchu, deszczu i tempomat z ogranicznikiem prędkości. Nie zabrakło też kamery cofania uzupełnionej czujnikami parkowania. Jak widać, biedy nie ma...

fot. mat. prasowe

Peugeot 3008 GT - tył

W standardowej konfiguracji bagażnik oddaje do dyspozycji 520 litrów pojemności.


Wrażenia z jazdy


Dorosłość tej konstrukcji nie zdradzają elementy wizualne, lecz właściwości trakcyjne. Inżynierowie Peugeota stworzyli naprawdę dobrą płytę podłogową. EMP2, bo taką nosi nazwę, ma właściwą sztywność, co czuć podczas pokonywania zakrętów. Równie istotne są proste, acz dobrze zestrojone podzespoły zawieszenia (kolumny MacPhersona z przodu, belka skrętna z tyłu) i komunikatywny układ kierowniczy. To wszystko daje sporo pewności nawet mniej doświadczonym kierowcom.

fot. mat. prasowe

Peugeot 3008 GT - z boku

Każdy wariant 3008 jest godny polecenia, ale GT oferuje najwięcej.


Wysokie prędkości są skutecznie "ukrywane" przez dobre wyciszenie kabiny. Potrafi ona wprost odseparować podróżnych od świata zewnętrznego. W tym miejscu warto też wspomnieć o ogólnym komforcie. Ten kompaktowy SUV może nie przypomina legendarnych limuzyn francuskiej marki, ale i tak wpisuje się w klasą średnią i bardzo przyzwoicie tłumi nierówności. Zastosowanie mniejszych felg z pewnością wpłynęłoby na uzyskanie jeszcze lepszych rezultatów w tej dziedzinie, ale kto by chciał je poświęcić...

Zespół napędowy to kolejna mocna strona 3008. Silnik ma wysoką kulturę pracy i nie rozczarowuje nawet "na zimno". Jego wigor czuć już od najniższych obrotów. Zresztą, nie traci animuszu nawet przy prędkościach autostradowych. Co ważne, tworzy dobry duet z 8-biegowym automatem zachowującym odpowiednią płynność i całkiem przyzwoitą szybkość. Mamy więc kolejny dowód na to, że testowany Peugeot powstał z myślą o pokonywaniu zarówno tych krótkich, jak i długich dystansów.

Okiem przedsiębiorcy


Podstawowa wersja 3008 (Access) kosztuje 89 900 zł. Za tę kwotę klient dostanie egzemplarz ze 130-konnym benzyniakiem i 6-biegową skrzynią manualną. Wyposażenie obejmie m.in.: wirtualne zegary, klimatyzację manualną, elektrykę szyb/lusterek, system monitorowania pasa ruchu, skórzaną kierownicę, radio z MP3, gniazdem USB i systemem Bluetooth, 6 głośników i tempomat. Prezentowany wariant (mający już niemal wszystko) został wyceniony na 158 700 zł. I jest to propozycja dla tych, którzy chcą się jeszcze skuteczniej wyróżniać.

Osoby zainteresowane zakupem 3008 GT mogą postawić na promowaną właśnie ofertę finansowania - Perfect Drive. Jest ona dostępna w formach kredytu i leasingu. Oba przypadki łączy ten sam wkład własny (0-30%) i okres umowy (36 lub 48 miesięcy). Na koniec można wykupić pojazd (spłata w ratach lub jednorazowa) albo oddać go dealerowi. Istnieją także podstawowe opcje leasingu i kredytu, dlatego każdy może znaleźć coś dla siebie. Ponadto, polski oddział marki proponuje wynajem długoterminowy, który stale zyskuje na popularności.

Podsumowanie


Każdy wariant 3008 jest godny polecenia, ale to GT oferuje najwięcej. Owszem, kosztuje sporo, jednakże świetnie wygląda, ma pełne wyposażenie i wiele gadżetów wpływających na komfort oraz przyjemność z jazdy. Poza tym, tylko w ten sposób otrzymamy 180-konnego diesla, który świetnie pasuje do charakteru francuskiego SUV-a.

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: