eGospodarka.pl
bezpłatny program PIT 2019

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Jak kojarzymy marki samochodów? Toyota to niezawodność, a BMW?

Jak kojarzymy marki samochodów? Toyota to niezawodność, a BMW?

2020-01-08 12:33

Jak kojarzymy marki samochodów? Toyota to niezawodność, a BMW?

Jak kojarzymy marki samochodów? ©  Marc Xavier - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Marki samochodów budzą w nas oczywiste skojarzenia. I tak np., japońska Toyota jest symbolem niezawodności. A jak wypadają inne koncerny? Która z marek jest synonimem elegancji, a która bezpieczeństwa? Odpowiedzi na te i inne pytania dostarcza badanie zrealizowane przez Europejski Funduszu Leasingowy, w którym zapytano respondentów o opinie odnośnie 15 popularnych marek z różnych segmentów.
Nie jest w zasadzie żadnym zaskoczeniem, że niezawodność kojarzy nam się przede wszystkim z Toyotą (tej marki samochodów dotyczyło co piąte wskazanie) - japońska motoryzacja słynie z tego już od dawien dawna. Na kolejnych miejscach uplasowały się Volvo i Volkswagen.

Toyota triumfuje również w kategorii nowoczesności (16,7% wskazań). To również nie jest niczym, co mogłoby zaskakiwać - w końcu to jest to jeden z pierwszych producentów, którzy na szeroką skalę zajęli się produkcją hybryd. Tuż za nią plasują się niemieckie marki samochodów: Mercedes (15,3%) i Audi (14,4%).

fot. mat. prasowe

Jak Polacy patrzą na marki samochodów?

Z szybką jazdą kojarzone jest BMW.


Niemieckie samochody postrzegane są również jako równoznacznik elegancji i komfortu. Z obiema tymi cechami Polakom najsilniej kojarzą się przede wszystkim Mercedes i Audi. Bezkonkurencyjna okazała się zwłaszcza ta pierwsza marka: za najbardziej elegancką uznaje ją co trzeci badany, a za najbardziej komfortową – co czwarty.
„Limuzynami Mercedesa poruszają się delegacje rządowe na całym świecie: od prezydentów Sudanu i Sri Lanki, przez króla Belgii, aż do polskiego ministra kultury i dziedzictwa narodowego” – piszą autorzy raportu.

A które marki samochodów kojarzymy z bezpieczeństwem? Przede wszystkim Volvo: z tą cechą wiąże je co czwarty badany. Obok szwedzkiej marki, której zawdzięczamy m.in. powszechnie montowane trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, za najbardziej bezpieczne Polacy uznają samochody Mercedesa i Toyoty.

fot. mat. prasowe

Jak Polacy patrzą na marki samochodów? cd.

Marki japońskie już od lat kojarzą się z niezawodnością.


Jako najszybsze postrzegamy za to samochody BMW. To właśnie ta marka niemal co trzeciemu respondentowi kojarzy się z szybkością. EFL tłumaczy to m.in. początkami BMW na polskim rynku.
W latach 90. zakup kilkunastoletniego BMW był nad Wisłą jednym z najtańszych sposobów, by zasmakować niemieckiej jakości i sportowego charakteru. Chętnie kupowały je zwłaszcza młode osoby, które czym prędzej chciały sprawdzić, na co rzeczywiście stać obrosłą legendą „beemkę” – czytamy w raporcie.


EFL zbadał również, które marki samochodów kojarzymy z flotą firmową. Respondenci zdecydowanie najczęściej wskazywali Škodę. Obok niej z firmowym autem łączymy takie marki jak Volkswagen, Opel, Toyota czy Ford.

Dane pochodzą z ankiety przeprowadzonej w październiku 2019 na grupie 1015 osób.

oprac. : eGospodarka.pl

Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

bezpłatny program PIT 2019

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: