BMW X5M i BMW X6M dla szukających wrażeń
2009-10-29 11:14
© fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Premiera BMW 5 GT
To, co z pewnością urzeknie kierowców X5M oraz X6M to możliwość sprawowania pełnej kontroli nad pojazdem. Ergonomiczna, skórzana kierownica oraz fotele sprawiają, że właściciele X5M i X6M poczują się wyjątkowo. Połączenie cech samochodu sportowego z obszernym wnętrzem typu SUV spełni wymagania najbardziej wybrednego miłośnika czterech kółek. Olbrzymi bagażnik o pojemności do 1750 l to imponujące uzupełnienie całości.Modele będą dostępne w kilku kolorach lakieru podkreślających ekskluzywny charakter tych wyczynowych aut. Granat Monte Carlo, Srebro Skalne, Czerwień Melbourne i Czarny Karbon to kolory dostępne wyłącznie w samochodach ze znaczkiem M. Podobnie ekskluzywny i sportowy charakter mają wersje w Bieli alpejskiej czy Kosmicznym Szarym. Kute 20-calowe obręcze kół podkreślają dynamikę pojazdów.
Bądź menedżerem we własnym samochodzie
Sprawowanie kierowcy pełnej kontroli nad samochodem umożliwia m.in. funkcja M Driver Manager. Dzięki niej kierowca może dostosować ustawienia wszystkich systemów, w które wyposażono oba modele do własnych potrzeb. Naciśnięcie przycisku na kierownicy wystarczy, aby układ M Drive aktywował odpowiednie ustawienia – ekstremalnie sportowe, lub komfortowe. Całe wyposażenie wnętrza zostało zaprojektowane tak, by kierowca nie musiał odrywać rąk od kierownicy i skupił się tylko na przyjemności jazdy.
Najważniejsze informacje kierujący ma zawsze w polu widzenia. Przy włączonym trybie M, wyświetlacz M Head Up wskazuje obroty silnika na wielokolorowym pasku. W zależności od życzeń kierowcy może pokazywać także symbole nawigacyjne czy komunikaty układu Check Control.
fot. mat. prasowe
Wygoda i bezpieczeństwo przede wszystkim
Zaleta modeli BMW X5M i X6M to dbałość o wygodę kierowcy i maksymalne ułatwianie mu prowadzenie samochodu w różnych warunkach. Kierujący nie musi obwiać się jazdy nocą po krętych drogach. Wszystko dlatego, że reflektory ksenonowe dostosowują się optymalnie do przebiegu zakrętu, a snop światła pozostaje zawsze na drodze, zapewniając optymalną widoczność i większy komfort prowadzenia. Panowanie nad pojazdem przy szybkim pokonywaniu zakrętów i to bez utraty mocy zapewnia funkcja Dynamic Performance Control, czyli rozdział napędu między prawym i lewym tylnym kołem zwiększający stabilność auta. W zależności od sytuacji napęd może być dynamicznie kierowany na koło po wewnętrznej lub zewnętrznej stronie zakrętu. Dzięki temu kierowca precyzyjnie prowadzi pojazd na krętej drodze. Z kolei tryb M Dynamic Mode pozwala osiągać maksymalne prędkości na zakrętach aż do kontrolowanego poślizgu.
W obu modelach zwraca również uwagę system M Servotronic, dzięki któremu układ kierowniczy zawsze bardzo precyzyjnie reaguje na polecenia kierowcy. Z kolei Park Distance Control, czujniki parkowania, ułatwiają parkowanie i manewrowanie na niewielkich przestrzeniach. Odległość między pojazdem a przeszkodą mierzona jest za pomocą fal ultrakrótkich i sygnalizowana dźwiękowo sygnałem ostrzegawczym. Przeszkody widoczne są dodatkowo na wyświetlaczu iDrive, co daje jeszcze lepszą orientację i więcej bezpieczeństwa.
oprac. : Marta Kamińska / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Automotive: daleko do stabilności finansowej, ale prognozy są obiecujące
-
3 lata czekania na nowy samochód i szyby "na korbki". To nie prima aprilis
-
Nowe BMW serii 3 Touring
-
Mowe BMW serii 6 Gran Coupe
-
Nowe BMW 6 Cabrio
-
10 największych firm motoryzacyjnych w Europie Wschodniej
-
Popyt na samochody używane będzie stabilny
-
Czy popyt na SUV-y i ich produkcja spadnie?
-
7 prognoz dla rynku motoryzacyjnego na II półrocze 2023