Fiat Doblo Cargo XL 1.6 MultiJet
2013-10-23 13:37
Fiat Doblo Cargo XL 1.6 MultiJet © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Fiat 500L 1,3 MultiJet Lounge
KaroseriaAuta użytkowe mają ciężko pracować i na siebie zarabiać. Doblo Cargo XL nadaje się do tego znakomicie, co jest zasługą przede wszystkim jego rozmiarów: 4740 mm długości, 1832 mm szerokości, 2125 mm wysokości i rozstaw osi wynoszący 3105 mm. W porównaniu do klasycznej wersji, włoski „pracownik’ został znacznie podwyższony, co oczywiście miało pozytywny wpływ na przestrzeń załadunkową. Cechą charakterystyczną są również dwuskrzydłowe drzwi tylne i boczne przesuwne, które znacznie ułatwiają „pakowanie”.
fot. mat. prasowe
Fiat Doblo Cargo XL 1.6 MultiJet - przód
Wnętrze
Miejsce pracy kierowcy jest minimalistyczne i ergonomiczne zarazem. Nie ma tu błyszczących wstawek, skóry z krokodyla czy sześciostrefowej klimatyzacji. Wszystko jest jednak intuicyjnie rozmieszczone, co znacznie ułatwia obsługę. Materiały wykończeniowe są oczywiście twarde, ale nieźle spasowane i łatwo je wyczyścić. Najważniejsze elementy wyposażenia to oczywiście klimatyzacja, komputer pokładowy i radioodtwarzacz CD.
fot. mat. prasowe
Fiat Doblo Cargo XL 1.6 MultiJet - kokpit
Dwuosobowe wnętrze oddziela od przestrzeni załadunkowej przegroda (w testowanym egzemplarzu z szybą), która nieco ogranicza możliwości regulacji fotela. Mimo tego osoby do 185 cm wzrostu nie powinny mieć problemu z dobraniem odpowiedniej pozycji. Warto dodać, że siedziska są całkiem nieźle wyprofilowane i sprawdzają się nawet podczas dalekich tras.
fot. mat. prasowe
Fiat Doblo Cargo XL 1.6 MultiJet - wnętrze
Najważniejsze są jednak możliwości użytkowe. Doblo Cargo XL oddaje do dyspozycji nawet 5,4 m3 wolnej przestrzeni, którą można wypełnić naprawdę sporymi pakunkami. Wysokość przedziału ładunkowego wynosi 1550 mm, szerokość od 1518 do 1714 mm, a długość od 2170 do 3400 mm (ze złożonym przednim fotelem). Ładowność całkowita to dokładnie 1000 kg – w tej kategorii Doblo Cargo XL przebija swoimi możliwościami wiele bezkompromisowych pick-upów. Sporą zaletą są również uchwyty pozwalające na przymocowanie „przesyłki”, a także niski próg ułatwiający jej załadowanie.
fot. mat. prasowe
Fiat Doblo Cargo XL 1.6 MultiJet - przestrzeń załadunkowa
Technologia
Co musi pracować pod maską samochodu dostawczego? Oczywiście diesel! W tym przypadku mamy do czynienia ze 105-konną jednostką MultiJet spełniającą normy Euro 4. Przedsiębiorcy, którzy chcą być bardziej „eko”, mogą zamówić wersję doposażoną w filtr DPF i system Start&Stop. Nie jest to jednak niezbędne... Spośród diesli, prezentowany MultiJet jest złotym środkiem pomiędzy nieco za słabą jednostką o pojemności 1,3 litra (90 KM) a znacznie bardziej „spragnionym” motorem dwulitrowym rozwijającym 135 KM.
fot. mat. prasowe
Fiat Doblo Cargo XL 1.6 MultiJet - silnik
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)