eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › BMW 530d xDrive Touring Modern Line po liftingu

BMW 530d xDrive Touring Modern Line po liftingu

2014-08-07 00:20

Przeczytaj także: Skoda Octavia 1.2 TSI Ambition dla ceniących wygodę


Wrażenia z jazdy

Autem jeździ się rewelacyjnie. 530d jest stabilne i przewidywalne. Spora w tym zasługa zawieszenia, ale przede wszystkim wspomnianego wyżej napędu xDrive. Nie tylko jednak system jest atutem zespołu napędowego. Także współpraca skrzyni z silnikiem to czysta perfekcja. Nie mam też najmniejszych zastrzeżeń do ogólnej dynamiki auta. Trzylitrowy diesel o niebagatelnej mocy i równie niebagatelnym momencie obrotowym zapewnia osiągi, które jeszcze kilka lat temu cechowały auta typowo sportowe.

fot. Artur Balwisz

BMW 530d xDrive Touring Modern Line fot.2

Cała kompozycja prezentuje się i nowocześnie, i elegancko.


A BMW 530 xDrive jest dostojnym rodzinnym kombi, a nie sportowym „czopkiem”. Tym bardziej więc warto tu wspomnieć o stronie ekonomicznej eksploatacji auta. Otóż według producenta auta powinno konsumować około 7 litrów ON w cyklu miejskim, 5,2 litra poza miastem i około 6 litrów średnio. My w teście osiągnęliśmy bardzo podobne rezultaty. W mieście BMW 530d spalało około 7,3 litra, na trasie około 5,5 litra, a średnio – 6,4 litra.

Okiem przedsiębiorcy

BMW serii 5 to auto prestiżowe. O kieszeń klienta walczy z prawdziwymi mocarzami tego segmentu: Mercedesem klasy E czy Audi A6. I… wygrywa. Choć nie jest najtańsze. Ceny BMW 530d xDrive Touring startują od 271 tys. Auto testowe, wyposażone zdecydowanie ponad standardowo kosztowało (oj, boli!) 372 487 złotych.

Bardzo ciekawą lekturą jest cennik wyposażenia opcjonalnego. Czasem, trudno ukryć zdziwienie. Sportowa automatyczna skrzynia biegów kosztuje 912 złotych, a kamera cofania… ponad 2 tys. Pakiet nawigacyjny wyceniono na ponad 4 tys., a tzw. pakiet polski (i nie chodzi tu wcale tylko o polską wersje językową), prawie 6 tys. W tych okolicznościach znika zdziwienie, że testowy model był o 100 tys. droższy od standardowego.

Zakupu auta najlepiej dokonać poprzez system finansowy BMW. Najprościej, poprzez BMW Kredyt. Okres kredytowania może wynosić nawet do 120 miesięcy.

Z kolei leasing daje możliwość korzystania z BMW już od 0% wpłaty własnej. Okres trwania leasingu wynosi od 24 do 60 miesięcy w przypadku leasingu operacyjnego, a od 6 do 60 miesięcy w przypadku leasingu finansowego. Wartość wykupu auta może wynieść od 0,5 do 40% wartości.

Z kolei okres umowy Comfort Lease może trwać od 24 do 60 miesięcy, a wpłata własna wynosi od 0 do 35%. Warto też dodać, że w cenie auta jest 5-letni, bezpłatny pakiet serwisowy BMW Service Inclusive ograniczony przebiegiem do 100 tys. kilometrów

Podsumowanie

Jako podsumowanie testu idealnie nadają się słowa pewniej piosenki. Świętej pamięci Tadzio Chyła śpiewał kiedyś, że „Cysorz to ma klawe życie”. Oj ma….
Przeczytaj także: BMW 128ti da się lubić BMW 128ti da się lubić

poprzednia  

1 2

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: