eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Nowy Opel Astra debiutuje jesienią

Nowy Opel Astra debiutuje jesienią

2015-06-03 09:46

Przeczytaj także: Opel Astra Sports Tourer: czas na premierę


Całodobowa pomoc i serwis: znakomita łączność dzięki systemowi Opel OnStar


Wszystkie nowe modele są podporządkowane następującej zasadzie: firma Opel upowszechnia technologie i innowacje z wyższych segmentów oraz sprawia, że ich ceny są bardziej przystępne. Przykładem takiego podejścia są systemy łączności. Astra nowej generacji jest pierwszym modelem Opla, który będzie oferowany z osobistym asystentem łączności i usług Opel OnStar od początku obecności na rynku. Opel OnStar zapewnia użytkownikowi dostęp do szerokiej gamy usług podnoszących bezpieczeństwo i komfort. Otwarcie poduszki powietrznej powoduje wysłanie wiadomości alarmowej przez system Opel OnStar. Po otrzymaniu takiej wiadomości doradca skontaktuje się z pojazdem w celu ustalenia, czy kierowca potrzebuje pomocy. W przypadku braku odpowiedzi na miejsce zdarzenia natychmiast wysyłane zostaną służby ratunkowe. To tylko jedna z zalet nowego osobistego asystenta łączności i usług. Kierowca i pasażerowie mogą nawiązywać łączność przez OnStar całodobowo, przez 365 dni w roku. Doradca OnStar zawsze chętnie udzieli pomocy w razie awarii samochodu na drodze oraz w innych sytuacjach. Ponadto system OnStar zamienia nową Astrę w mobilny punkt dostępowy do Internetu Wi-Fi LTE 4G. Do systemu można podłączyć jednocześnie nawet siedem urządzeń mobilnych, takich jak smartfony czy tablety.

W nowej Astrze zadebiutuje także system multimedialny IntelliLink nowej generacji. Jest on kompatybilny z interfejsami Android Auto i Apple CarPlay, które ułatwiają korzystanie z funkcji smartfona w samochodzie. To pierwsze takie rozwiązanie w klasie samochodów kompaktowych. Każdy z interfejsów ułatwia korzystanie z funkcji smartfona, na których najbardziej polegają użytkownicy. Android Auto obsługuje przede wszystkim Google Maps, Google Now oraz daje możliwość rozmowy z Google. Obsługuje on także coraz większy ekosystem aplikacji do odbioru muzyki i komunikowania się, takich jak WhatsApp, Skype, Google Play Music, Spotify oraz odtwarzacze podcastów. Pełna lista obsługiwanych aplikacji znajduje się na stronie Android.com/auto. Apple CarPlay umożliwia proste i pomysłowe korzystanie z funkcji iPhone’a w czasie jazdy za pomocą ekranu wbudowanego w deskę rozdzielczą samochodu. Kierowca może inicjować połączenia telefoniczne, wysyłać i odbierać wiadomości oraz słuchać muzyki, sterując poszczególnymi funkcjami za pomocą ekranu dotykowego lub poleceń głosowych w systemie Siri. Apple CarPlay obsługuje telefon, wiadomości, mapy, odtwarzacz muzyczny oraz jest kompatybilny z aplikacjami zewnętrznymi. Z pełną listą tych aplikacji można zapoznać się na stronie Apple.com/ios/carplay. Poszczególnymi funkcjami można sterować za pośrednictwem dużego, nawet ośmiocalowego ekranu dotykowego w konsoli środkowej, przyciskami na kierownicy (regulacja głośności) lub przez polecenia głosowe.

fot. mat. prasowe

Opel Astra - system multimedialny

W samochodzie można korzystać z funkcji smartfona dzięki systemowi IntelliLink, który jest kompatybilny z interfejsami Android Auto i Apple CarPlay


Ekskluzywne technologie w klasie kompaktowej: IntelliLux LED® i nie tylko


Ten system oświetlenia podnoszący bezpieczeństwo to absolutna nowość w nowej Astrze. Przełomowe, opatentowane przez firmę Opel matrycowe reflektory LED nowej generacji umożliwiają korzystanie ze świateł drogowych bez oślepiania innych kierowców, a Astra będzie pierwszym samochodem w segmencie kompaktowym, w którym pojawi się to rozwiązanie.

Nowy system, złożony z 16 segmentów diodowych — po 8 z każdej strony pojazdu — automatycznie i nieustannie dostosowuje długość i rozkład wiązki świetlnej do sytuacji na drodze. W procesie tym współpracuje on z przednią kamerą Opel Eye. Gdy tylko pojazd opuści obszar zabudowany, światła drogowe włączają się automatycznie i pozostają włączone przez cały czas. Przy prędkości 80 km/h obiekty na poboczu drogi stają się widoczne dla kierowcy z odległości o 30–40 metrów większej niż w przypadku samochodu z tradycyjnymi reflektorami halogenowymi lub ksenonowymi. Daje to kierowcy około 1,5 sekundy więcej czasu na reakcję. Zniknął także problem oślepiania innych użytkowników drogi. Kiedy system wykryje światła samochodu nadjeżdżającego z naprzeciwka lub światła samochodu poprzedzającego, poszczególne diody w odpowiednich strefach są wyłączane, tak aby światło „omijało” przestrzeń wokół tych pojazdów. Pozostała część drogi i jej otoczenia nadal jest jasno oświetlona. Dzięki tak wysokiej precyzji i zdolności adaptacji matryca diodowa stanowi nowy, wyższy poziom technologii oświetlenia zewnętrznego pojazdów.

fot. mat. prasowe

Opel Astra 11 bokiem

Mniejszy, szybszy, bardziej innowacyjny i bezpieczny - taki jest Opel Astra 11 generacji


Diody nie tylko oświetlają otoczenie pojazdu jaśniejszym światłem niż konwencjonalne reflektory, ale charakteryzują się też znacznie dłuższą żywotnością w porównaniu z żarówkami halogenowymi lub ksenonowymi. Kolejna zaleta systemu polega na wyeliminowaniu mechanicznego ruchu elementów reflektora. Poszczególne segmenty diodowe włączają się i wyłączają w zależności od sytuacji, co także przyczynia się do wydłużenia trwałości reflektorów.

Oprócz systemu Opel OnStar i matrycowych reflektorów IntelliLux LED® właściciele nowej Astry otrzymają do dyspozycji szereg innych systemów wspomagających kierowcę oraz podnoszących bezpieczeństwo i komfort jazdy. Wiele z tych systemów nie było dotychczas oferowanych w segmencie kompaktowym. System rozpoznawania znaków drogowych oraz asystent pasa ruchu z ostrzeżeniem przed niesygnalizowaną zmianą pasa ruchu, a także monitorowanie odległości od poprzedzającego samochodu i alarm kolizyjny z funkcją hamowania przedkolizyjnego sprawiają, że jazda nową Astrą jest nie tylko bardziej komfortowa, ale i bezpieczniejsza. Tempomat z ogranicznikiem prędkości pilnuje, aby kierowca nie przekroczył dozwolonej prędkości. Zaawansowany asystent parkowania zwiększa komfort i potrafi samodzielnie zaparkować samochód za naciśnięciem przycisku. Kamera cofania jest uruchamiana z chwilą włączenia wstecznego biegu. System ostrzegania o pojeździe w martwym polu wykrywa przeszkody w promieniu 3 metrów z boku i z tyłu samochodu, które znajdują się poza polem widzenia kierowcy.

Na uwagę zasługują także ergonomiczne fotele przetestowane i certyfikowane przez AGR (Kampanię na rzecz zdrowych pleców). Kontynuują one tradycję oferowania znakomitych, ergonomicznych foteli w samochodach marki Opel i są wyposażone w szereg dodatkowych funkcji podnoszących komfort. Kierowca nowego Opla Astry może zasiadać w fotelu regulowanym w 18 kierunkach. Fotel ten ma także funkcję masażu, wentylacji i regulacji szerokości siedziska. Również pasażerowie z tyłu mogą liczyć na większy komfort dzięki opcjonalnym podgrzewanym siedzeniom skrajnym na tylnej kanapie.

Zupełnie nowy Opel Astra jest więc nie tylko bezpieczniejszy, bardziej komfortowy, bardziej atrakcyjny i nowocześniejszy, ale także lżejszy, zwrotniejszy, bardziej aerodynamiczny oraz sprawniejszy i wydajniejszy pod każdym względem. Nowa Astra wyznacza kierunek marki Opel na przyszłość.

Informacja jest ważna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna oraz szczegółowe informacje na temat modelu Astra będą dostępne na stronie marki Opel oraz u Autoryzowanych Dystrybutorów.

poprzednia  

1 2

oprac. : Moto Target

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: