eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Peugeot 2008 1.2 PureTech Style to dobry wybór

Peugeot 2008 1.2 PureTech Style to dobry wybór

2016-01-29 00:35

Przeczytaj także: Peugeot 2008 1.2 110 KM dla młodych i aktywnych


Wrażenia z jazdy


Aby skończyć wątek zespołu napędowego należy dodać, dlaczego uchodzi za wzór w swojej kategorii. Po pierwsze, kultura pracy. PureTech bije na głowę większość konkurencji, nie dopuszczając do kabiny niemal żadnych drgań i nieprzyjemnych dźwięków (nawet przy wysokich obrotach). Po drugie, sprawnie rozpędza auto już od około 2000 obrotów i "ciągnie" do samego końca. Po trzecie, jak już wspomniałem, zadowala się niewielkimi dawkami paliwa. Wady? Trudno znaleźć jakąkolwiek. W prezentowanej konfiguracji brakuje mi tylko szóstego biegu, który sprawdziłby się przy wyższych prędkościach i wpłynąłby na ekonomikę jazdy. Warto jednak dodać, że odmiana 130-konna ma już skrzynię o właściwej liczbie przełożeń.

fot. mat. prasowe

Peugeot 2008 1.2 PureTech Style - z przodu i boku

Choć 2008 bazuje na 208, trudno ze sobą pomylić te auta. Są tak naprawdę skrajnie różne, przynajmniej z zewnątrz.


W dziedzinie komfortu jazdy jest bardzo przyzwoicie. Zawieszenie radzi sobie z nierównościami w sposób zadowalający. Do tego, nie pozwala na przesadne przechyły karoserii, co oczywiście ma znaczenie przede wszystkim podczas gwałtownych zmian toru jazdy. Widoczność na wszystkie strony jest bardzo dobra, zwrotność także, dlatego wszelkiego rodzaju manewry to bułka nawet bez masła. Oczekiwałbym jednak nieco lepszego wyciszenia, które przydałoby się na autostradzie. Warto również wspomnieć o układzie kierowniczym. Wyróżnia się dobrą precyzją i skutecznie komunikuje kierowcę o tym, co dzieje się z przednią osią.

fot. mat. prasowe

Peugeot 2008 1.2 PureTech Style - z przodu

Ceny modelu 2008 startują od 55 300 zł.


Okiem przedsiębiorcy


Ceny modelu 2008 startują od 55 300 zł. I nawet pomijając zakres wyposażenia, jest to bardzo rozsądnie skalkulowana oferta. Egzemplarz testowy w niezłej wersji (Style) i ze świetnym silnikiem to już koszt ponad 70 tysięcy. Owszem, to znacznie więcej niż kosztuje odmiana bazowa, ale na tle konkurentów i tak wypada bardzo dobrze. Za topową sztukę, czyli 1.6 BlueHDi 120 Allure trzeba natomiast zapłacić 86 700 zł. Diesel to jednak w tym przypadku nie tyle oszczędność, co kwestia gustu.

fot. mat. prasowe

Peugeot 2008 1.2 PureTech Style - tył

Francuzi połączyli dobry styl z praktycznością, dlatego bagażnik nikogo nie powinien rozczarować.


Francuska marka ma oczywiście szeroki wachlarz finansowania, dlatego w jej ofercie znajdziemy kredyt od 6 do 96 miesięcy z opłatą wstępną od 0% (waluta: PLN). Przedsiębiorcy zainteresowani leasingiem mogą natomiast podpisać umowę na okres od 2 do 5 lat z czynszem inicjalnym od 0 do 45%, równymi ratami i stałym lub zmiennym oprocentowaniem. Co ważne, oferta obejmuje również wynajem długoterminowy, na który decyduje się coraz więcej klientów.

Podsumowanie


Peugeot 2008 to jeden z najlepszych crossoverów w swoim segmencie. Fajnie wygląda, dobrze jeździ i w odpowiednich wersjach prezentuje świetny stosunek ceny do jakości. Jest więc obiektem zainteresowań osób oczekujących od auta wywiązywania się ze swoich miejskich obowiązków w modnym stylu, ale i radzenia sobie na dłuższym dystansie. Dobry wybór.

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: