Peugeot 2008 1.2 PureTech Style to dobry wybór
2016-01-29 00:35
Przeczytaj także: Peugeot 2008 1.2 110 KM dla młodych i aktywnych
Wrażenia z jazdy
Aby skończyć wątek zespołu napędowego należy dodać, dlaczego uchodzi za wzór w swojej kategorii. Po pierwsze, kultura pracy. PureTech bije na głowę większość konkurencji, nie dopuszczając do kabiny niemal żadnych drgań i nieprzyjemnych dźwięków (nawet przy wysokich obrotach). Po drugie, sprawnie rozpędza auto już od około 2000 obrotów i "ciągnie" do samego końca. Po trzecie, jak już wspomniałem, zadowala się niewielkimi dawkami paliwa. Wady? Trudno znaleźć jakąkolwiek. W prezentowanej konfiguracji brakuje mi tylko szóstego biegu, który sprawdziłby się przy wyższych prędkościach i wpłynąłby na ekonomikę jazdy. Warto jednak dodać, że odmiana 130-konna ma już skrzynię o właściwej liczbie przełożeń.
fot. mat. prasowe
Peugeot 2008 1.2 PureTech Style - z przodu i boku
W dziedzinie komfortu jazdy jest bardzo przyzwoicie. Zawieszenie radzi sobie z nierównościami w sposób zadowalający. Do tego, nie pozwala na przesadne przechyły karoserii, co oczywiście ma znaczenie przede wszystkim podczas gwałtownych zmian toru jazdy. Widoczność na wszystkie strony jest bardzo dobra, zwrotność także, dlatego wszelkiego rodzaju manewry to bułka nawet bez masła. Oczekiwałbym jednak nieco lepszego wyciszenia, które przydałoby się na autostradzie. Warto również wspomnieć o układzie kierowniczym. Wyróżnia się dobrą precyzją i skutecznie komunikuje kierowcę o tym, co dzieje się z przednią osią.
fot. mat. prasowe
Peugeot 2008 1.2 PureTech Style - z przodu
Okiem przedsiębiorcy
Ceny modelu 2008 startują od 55 300 zł. I nawet pomijając zakres wyposażenia, jest to bardzo rozsądnie skalkulowana oferta. Egzemplarz testowy w niezłej wersji (Style) i ze świetnym silnikiem to już koszt ponad 70 tysięcy. Owszem, to znacznie więcej niż kosztuje odmiana bazowa, ale na tle konkurentów i tak wypada bardzo dobrze. Za topową sztukę, czyli 1.6 BlueHDi 120 Allure trzeba natomiast zapłacić 86 700 zł. Diesel to jednak w tym przypadku nie tyle oszczędność, co kwestia gustu.
fot. mat. prasowe
Peugeot 2008 1.2 PureTech Style - tył
Francuska marka ma oczywiście szeroki wachlarz finansowania, dlatego w jej ofercie znajdziemy kredyt od 6 do 96 miesięcy z opłatą wstępną od 0% (waluta: PLN). Przedsiębiorcy zainteresowani leasingiem mogą natomiast podpisać umowę na okres od 2 do 5 lat z czynszem inicjalnym od 0 do 45%, równymi ratami i stałym lub zmiennym oprocentowaniem. Co ważne, oferta obejmuje również wynajem długoterminowy, na który decyduje się coraz więcej klientów.
Podsumowanie
Peugeot 2008 to jeden z najlepszych crossoverów w swoim segmencie. Fajnie wygląda, dobrze jeździ i w odpowiednich wersjach prezentuje świetny stosunek ceny do jakości. Jest więc obiektem zainteresowań osób oczekujących od auta wywiązywania się ze swoich miejskich obowiązków w modnym stylu, ale i radzenia sobie na dłuższym dystansie. Dobry wybór.
1 2
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
-
Peugeot 2008 1.2 Puretech Style
-
Peugeot 2008 1.2 PureTech Allure - crossover dla wymagających
-
Peugeot 2008 1,2 VTi Allure
-
Peugeot 2008 1.2 Puretech EAT8 GT
-
Peugeot 508 SW 1.5 BlueHDi EAT8 GT
-
Sportowy crossover CUPRA Formentor VZ5
-
Peugeot 408 1.2 PureTech EAT8 łączy modę z rodzinnym charakterem
-
SEAT Arona 1.0 TSI DSG Xperience
-
Odświeżony Volkswagen T-Roc 1.5 TSI DSG
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)