eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Internetowy Samochód Roku 2016

Internetowy Samochód Roku 2016

2017-03-18 00:20

Internetowy Samochód Roku 2016

Internetowy Samochód Roku 2016 © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

Audi A4 nie ma sobie równych. Ten model już po raz drugi z rzędu zwycięża w stworzonym przez serwis ogłoszeń motoryzacyjnych OtoMoto.pl rankingu "Internetowy Samochód Roku". Srebrnym medalistą wśród aut używanych jest lider lat poprzednich, czyli Volkswagen Golf. Na trzeciej pozycji mamy BMW serii 3, które zdołało podskoczyć o trzy oczka i zepchnąć Passata poza podium. W tym roku OTOMOTO po raz pierwszy w historii wzięło pod lupę polskie klasyki. Zwycięzcą tej kategorii okazał się maluch. Tuż za nim uplasowały się Fiat 125p i Polonez.

Przeczytaj także: Internetowy Samochód Roku 2014

Audi A4 znowu złote


Audi A4, niemiecki przedstawiciel segmentu D, zdołał utrzymać zeszłoroczną pozycję złotego medalisty. Użytkownicy serwisu OTOMOTO pytali o nie przeszło 16,7 mln razy.

W minionym roku najczęściej oferowaną przez sprzedawców wersją A4 był sedan (50,7%), a co trzecia oferta dotyczyła nadwozia kombi (34,4%). Jeżeli chodzi o napęd, to widoczna była przewaga Diesla - 46,9% wszystkich ogłoszeń. Audi A4 z motorami benzynowymi to 38,9% ofert, a z instalacją LPG - jedynie 13,6%.

Lwia część oferowanych egzemplarzy to Audi A4 w wariancie B6. Generację tę produkowano w latach 2000-2004 (2002-2006 w przypadku nadwozia w wersji kabrio). Przeciętna cena A4 zawierała się w przedziale 13 000 - 16 500 zł.

Volkswagen Golf – srebro i oczko w górę


Volkswagen Golf to "Internetowy Samochód Roku" czterech kolejnych lat. Jego dobra passa zakończyła się wraz z poprzednim zestawieniem, kiedy to dał się wyprzedzić nie tylko Audi A4, ale i Passatowi. W bieżącej edycji rankingu udało mu się awansować o jedną pozycję, o czym zadecydowała liczba wyszukiwań na poziomie 15,6 mln.

fot. mat. prasowe

Golf

W tegorocznej edycji badania Golf znowu na drugim miejscu


Użytkownicy poszukujący Volkswagena segmentu C, największy wybór mieli spośród egzemplarzy w nadwoziu hatchback. Aż 56,6% dostępnych w 2016 r. w OTOMOTO aut miało właśnie ten typ karoserii. Jedną czwartą (25,8%) stanowiły kombi. Liczba Golfów z dieslem lub silnikiem benzynowym pod maską była bardzo podobna (odpowiednio 44% i 43,46%).

Największa liczba ogłoszeń dotyczyła modelu Volkswagen Golf IV. Czwarta generacja “króla kompaktów” była dostępna na rynku w latach 1997-2003. Najczęstszy przedział cenowy to 6000 - 7500 zł.

BMW Serii 3 – po raz pierwszy na podium


BMW Serii 3, dzięki liczbie 15,2 mln wyszukań, po raz pierwszy znalazło się na podium rankingu Internetowy Samochód Roku". Popularność tego modelu znacznie wzrosła, w ubiegłym roku znajdował się on na szóstej pozycji. Najczęściej wystawiane egzemplarze BMW Serii 3 w 2016 r. to modele w wariancie E46, produkowanym w latach 1998 - 2007. Średnia cena samochodów z tej generacji to 11 000 - 14 000 zł. Interesująco wygląda zestawienie dostępnych wersji nadwoziowych. Największa liczba ogłoszeń była związana z BMW Serii 3 w odmianie sedan. Na drugim miejscu nie znalazły się auta kombi (15%), lecz coupé (29,1%). Przeważały egzemplarze z silnikiem benzynowym - 49,5%. 31,7% wystawień dotyczyło diesli. Ponad 18% dostępnych egzemplarzy miało instalację LPG.

fot. mat. prasowe

BMW

BMW to czołówka najpopularniejszych marek w Polsce


Niemieckie marki znów na podium


Niespodzianek nie było - Polacy kupujący auto używane najchętniej wybierają niemiecki marki. Od 2015 r. nie zmieniły się dwa pierwsze miejsca. Stawce przewodzą Volkswagen i Audi.

Marki BMW i Opel zamieniły się miejscami. Teraz to bawarski producent znajduje się na podium. Po jednej pozycji straciły Toyota oraz Renault. W 2016 r. sporo na popularności zyskały Mercedes-Benz i Citroën, marki, które wcześniej znajdowały się w drugiej dziesiątce. Tym razem w TOP 10 nie znalazły się Peugeot i Fiat.

Powracają polskie youngtimery


W tym roku po raz pierwszy serwis przygotował zestawienie najczęściej poszukiwanych klasycznych polskich samochodów.

fot. mat. prasowe

Najczęściej poszukiwane “polskie klasyki” w 2016 roku.

Na szczycie zestawienia najbardziej popularnych polskich klasyków Fiat 126p

fot. mat. prasowe

Polonez

Najczęściej poszukiwane “polskie klasyki” to m.in. Polonez


Na podstawie statystyk wyszukań z 2016 przygotowano również zestawienia dla pięciu innych kategorii w serwisie OTOMOTO.

Kategoria: auta nowe
Miejsce 1

Opel Astra


Nowy Opel Astra został bardzo dobrze przyjęty przez rynek. W pierwszym pełnym roku sprzedaży niemiecki kompakt zajął trzecie miejsce w kategorii aut nowych w Polsce. Liczba rejestracji wyniosła 14 831 szt. i była wyższa w porównaniu do 2015 r. aż o 39,36%. Astra w zestawieniu nowych pojazdów w rankingu "Internetowy Samochód Roku" zajęła w poprzedniej edycji piątą lokatę.

Miejsce 2

Volkswagen Passat


Volkswagen Passat to od lat jeden z najpopularniejszych samochodów segmentu D w Europie, jeden z symboli marki z Wolfsburga. W zeszłym roku zarejestrowano 8840 egz. tego modelu w Polsce, co dało Passatowi ósmą lokatę. W rankingu najczęściej wyszukiwanych aut nowych, Volkswagen zanotował duży awans. W podsumowaniu 2015 r. był na pozycji dziewiątej.

Miejsce 3

Škoda Octavia


Škoda Octavia to od lat lider polskiego rynku. Wprowadzenie do sprzedaży nowej generacji jeszcze zwiększyło popyt na czeski model. W 2016 r. zarejestrowano w Polsce 16 966 Octavii, o 19,54% więcej niż rok wcześniej. Škoda po pięciu latach straciła pierwszą pozycję w rankingu aut nowych w raporcie Internetowy Samochód Roku.

Kategoria: pojazdy dostawcze (do 3,5 t)

Miejsce 1

Fiat Ducato


Fiat Ducato od dekady jest najlepiej sprzedającym się pojazdem dostawczym w Polsce. W 2016 roku popyt na ten model wyniósł 7526 szt. Włoskie auto użytkowe drugi rok z rzędu zajęło pierwsze miejsce w kategorii pojazdów dostawczych ISR. W 2016 roku 11,1% zapytań w omawianym segmencie dotyczyła Ducato.

Miejsce 2

Mercedes-Benz Sprinter


Sprinter utrzymał pozycję z ubiegłorocznego zestawienia. Niemiecki dostawczak przegrał z liderem rankingu o włos (11%). Pierwsza generacja tego modelu zadebiutowała w 1995 r. Pojazd zastąpił w gamie Mercedesa modele z serii T. Auto po debiucie zdobyło tytuł International Van of the Year. Obecnie w sprzedaży jest druga generacja Sprintera, która przeszła już dwie modernizacje.

Miejsce 3

Volkswagen Transporter


Volkswagen Transporter wygrał w kategorii pojazdów dostawczych do 3,5 t w rankingu Internetowy Samochód Roku 2014. W poprzedniej edycji wypadł poza pierwszą trójkę. Teraz wraca na podium niewiele ustępując czołowej dwójce (10,4%) i wypychając z TOP 3 model Renault Master.

Kategoria: pojazdy ciężarowe (pow. 3,5 t)

Miejsce 1

Renault Magnum


Pierwsza trójka w tej kategorii wygląda identycznie, jak w 2015 roku. Renault Magnum drugi rok z rzędu było najbardziej poszukiwanym pojazdem ciężarowym (7,9%). Model ten był wytwarzany w latach 1990-2013 i trzykrotnie zdobył tytuł Ciężarówki Roku. Jednym z atutów Renault Magnum jest cena, która dla najczęściej wystawianego rocznika 2008 wynosi średnio 64 072 zł.

Miejsce 2

Mercedes-Benz Atego


Drugim najczęściej wyszukiwanym pojazdem był Mercedes-Benz Atego, niewiele ustępujący pod względem liczby zapytań Renault Magnum (7,3%). To równocześnie najbardziej popularny model z kategorii pojazdów dystrybucyjnych.

Miejsce 3

DAF XF


Na trzeciej pozycji znów uplasował się kolejny obok Renault Magnum klasyk transportu długodystansowego, czyli DAF XF (6,7%). Holenderski producent pierwszą generację wprowadził na rynek w 1997 r. Pojazdy z serii XF dwukrotnie były nagradzane tytułem Ciężarówki Roku.

Kategoria: maszyny rolnicze

Miejsce 1

Ursus seria C


Kolejny rok z rzędu liderem w kategorii maszyn rolniczych jest Ursus serii C, którego średnia cena jest najbardziej atrakcyjna spośród pojazdów z pierwszej trójki rankingu (14 711 zł). W 2016 roku 16,8% osób poszukujących ciągnika przeglądało oferty dotyczące właśnie tego pojazdu. Liczba wyszukiwań zmalała jednak w stosunku do roku wcześniejszego z poziomu 28%.

Miejsce 2

John Deere seria 6


Produkty amerykańskiej marki z roku na rok zyskują na popularności. John Deere serii 6 w 2015 roku zajął trzecią pozycję w zestawieniu. W 2016 roku pojazd awansował na drugą pozycję z wynikiem 5,6%.

Miejsce 3

Zetor 3000-7000


Zetor utrzymał się na podium, lecz spadł o jedno oczko w porównaniu do rankingu ISR 2015. Ciągników czeskiej marki z serii 3000-7000 poszukiwało 3,8% zainteresowanych pojazdami rolniczymi.

Kategoria: maszyny budowlane


Kolejny rok z rzędu w zestawieniu najczęściej poszukiwanych maszyn budowlanych największą popularnością cieszą się te najbardziej uniwersalne. Najczęściej w 2016 roku wyszukiwane były koparko-ładowarki (33,5%), koparki (28,1%) oraz ładowarki (16,6%). Na dalszych pozycjach uplasowały się dźwigi (7,3%) i wózki widłowe (6,4%). Pozostałe typy maszyn, o wysokim stopniu specjalizacji i wąskim zakresie zastosowań, nie przekroczyło 2% pod względem liczby wyszukiwań.

Wciąż najbardziej poszukiwanymi maszynami budowlanymi są koparko-ładowarki JCB z serii CX (22%). Drugie miejsce zachowała marka Caterpillar, w 2016 roku najczęściej wyszukiwanymi modelami firmy nie były już pojazdy z serii 400, ale 300 (8%). W porównaniu do wcześniejszego rankingu zaszła również zmiana na miejscu trzecim. Na pozycję wcześniej zajmowaną przez Caterpillary z serii 300 awansowały koparki Liebherr 900 (5%). Z czołowej trójki wypadły modele Caterpillar z serii 400, które rok 2015 zakończyły na drugiej pozycji.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • janusz.z / 2017-05-10 21:30:20

    Tu akurat sie zgodze z wyborem internautow bo ja patrze glownie na koszty utrzymania a w to wchodzi dostepnosc czesci zamiennych. Do tego niemca sa dostepne spoko zamienniki delphie uzywam od kilku lat i nie moge narzekac odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: