2019-05-15 10:48
Hoverboard © DmyTo - Fotolia.com
Przeczytaj także: Elektryczne hulajnogi. Jak się chronić przed wypadkiem?
Polska Izba Ubezpieczeń (PIU) opracowała raport poświęcony urządzeniom transportu osobistego (UTO). W opracowaniu znalazło się miejsce dla opisu ich charakterystyki, statusu prawnego oraz wpływu, jaki mogą wywrzeć na sferę ubezpieczeń. Kluczowe wnioski z raportu omówiono przy okazji panelu „Nowa miejska mobilność. Co oznacza dla ubezpieczeń?” na VII Kongresie PIU.– Dodatkowo, rosnąca świadomość ekologiczna skłania nas do rezygnacji z samochodu, przynajmniej od czasu do czasu. Taką deklarację złożyło aż 79% Polaków w badaniu Eurobarometru, przeprowadzonym w 2017 r. – mówi Łukasz Kulisiewicz, ekspert PIU.
fot. DmyTo - Fotolia.com
Hoverboard
UTO stają się częścią krajobrazu miejskiego.
– Około 10 lat temu pojawiły się pierwsze programy rowerów miejskich. UTO to najnowsza fala miejskiej mobilności. Ich ogromną zaletą jest możliwość pozostawienia pojazdu w dowolnym punkcie, w którym kończymy podróż oraz efektywność na krótkich dystansach. Dzięki temu jesteśmy w stanie szybko pokonać tzw. „ostatni kilometr”, czyli odcinek łączący miejsce docelowe np. z przystankiem komunikacji miejskiej – mówi Michael Wodzicki, Associate Partner w warszawskim biurze McKinsey & Company.
– Wyzwaniem jest nowelizacja Prawa o ruchu drogowym. Trzeba zdefiniować obszar, po którym takie pojazdy mogą się poruszać oraz limit prędkości. W Barcelonie podzielono UTO na trzy klasy i określono ich wymiary, wymogi dotyczące bezpieczeństwa, ubezpieczenia i minimalnego wieku użytkownika. Z kolei w Holandii żadna z wypożyczalni hulajnóg elektrycznych nie dostała jak dotąd zgody na funkcjonowanie. W Wielkiej Brytanii UTO można poruszać się wyłącznie na terenie prywatnym – mówi Łukasz Kulisiewicz, ekspert PIU.
oprac. : eGospodarka.pl
Elektromobilność: 12 sposobów na odrobienie zaległości
Flota samochodowa w firmach: jakie perspektywy?
Samochód elektryczny nie pojedzie buspasem?
Elektryczne auto na abonament najtańsze na rynku!
Coraz więcej pojazdów elektrycznych w polskich flotach samochodowych
Komunikacja miejska w Warszawie jak w Brukseli
Auta elektryczne, telematyka, car sharing. Tak zmienia się flota samochodowa
3 warunki, które należy spełnić, aby samochody elektryczne stały się popularne
Polski samochód elektryczny okiem eksperta: Izera będzie miała pod górę
Przekształcenie spółki rodzinnej - jakie wyzwania?
Polski Ład 2.0 a rozliczanie kierowców. Czy przewoźnicy zyskają na zmianach?
Cyberbezpieczeństwo w I połowie 2022 wg ekspertów
Z ZUS uzyskasz dofinansowanie obszaru BHP. Nabór rusza na początku 2023 roku
Transformacja energetyczna - liczba i wartość inwestycji rosną
5 źródeł niepewności w biznesie
Ceny ropy naftowej próbują się odbić w z poziomów 5-miesięcznych minimów