2022-12-20 00:15
Czy samochody elektryczne są popularne? © pixabay.com
Przeczytaj także: Mój Elektryk - podsumowanie programu
Tegoroczna edycja „Barometru Nowej Mobilności” odpowiada na szereg pytań związanych z postrzeganiem elektromobilności przez Polaków. Nasz raport zawiera informacje na temat potencjału zakupowego w segmencie e-mobility, zmian preferencji związanych z eksploatacją samochodów elektrycznych i infrastrukturą ładowania, czy też profilu potencjalnych nabywców EV w Polsce. Przez 6 lat, które minęły od czasu wydania pierwszej edycji „Barometru”. przebadaliśmy prawie 7,5 tys. osób, zadając 673 pytań i uzyskując 984 tys. odpowiedzi – mówi Maciej Mazur, Dyrektor Zarządzający PSPA.
fot. pixabay.com
Czy samochody elektryczne są popularne?
Napęd elektryczny okazał się najczęściej wskazywanym wyborem przez Milenialsów (48,6%). Podobną popularnością cieszy się wśród Pokolenia Z (46%).
Obserwując kategorię samochodów elektrycznych w OTOMOTO widzimy, że także w podaży tendencja jest wyraźnie wzrostowa – na platformie w 2022 roku pojawiło się o 50% więcej ofert sprzedaży samochodów zeroemisyjnych niż rok temu. Nie dziwią jednak wyniki „Barometru”, które mówią, że 1/3 Polaków wciąż obawia się ceny samochodu - poszukując w tym roku elektryka w OTOMOTO najczęściej można było trafić na oferty pojazdów droższych niż za 200 tysięcy złotych - ogłoszeń w tym segmencie pojawiło się o 130% więcej niż w poprzednim roku – mówi Agnieszka Czajka, General Manager Otomoto.
Wśród najbardziej zainteresowanych odbiorców pojazdów BEV jest Pokolenie Z. 19% tej grupy planuje zakupić zeroemisyjny samochód. Również Milenialsi wskazują duże zainteresowanie takim wyborem (17,7%) w przeciwieństwie do Pokolenia X (12,6%) czy Baby Boomerssów (10,8%). Głównymi czynnikami zachęcającymi ankietowanych do wyboru BEV są niższe koszty eksploatacji (51,3%), świadomość ekologiczną (47,8%) jak też możliwość uzyskania dopłaty do zakupu pojazdu (39%) – mówi Jan Wiśniewski, Dyrektor Centrum Badań i Analiz PSPA.
Wśród największych obaw przed zakupem używanego samochodu elektrycznego, ankietowani zwracali uwagę na niepewność w kwestii stanu technicznego akumulatora (18,7%), niewielkiego zasięgu modeli dostępnych w zakładanym budżecie (16,4%), znacząco wyższej ceny w stosunku do odpowiedników spalinowych (15,5%), ograniczonej funkcjonalności (14,4%), czy obawy o dużą utratę wartości (11,9%) – mówi Albert Kania, Senior New Mobility Manager PSPA.
Wsłuchując się w głosy kierowców, zauważamy, że jedną z głównych elektromobilnych potrzeb jest rozbudowa infrastruktury. Tegoroczna edycja „Barometru Nowej Mobilności” wykazała, że w przypadku braku możliwości ładowania pojazdu elektrycznego w domu, odległość do ładowarki nie powinna być większa niż 2 kilometry. Tak twierdzi 40,9% ankietowanych. 20,3% zaakceptowałaby dystans do 3 kilometrów – wskazuje Łukasz Lewandowski z EV Klubu Polska.
oprac. : eGospodarka.pl
64 705 samochodów elektrycznych na koniec 2022 roku
Jak resorty i instytucje radzą sobie z elektromobilnością?
Samochody elektryczne: co hamuje kupujących?
Elektromobilność a wtórny rynek motoryzacyjny. Idą duże zmiany?
Elektromobilność: rejestracje pojazdów elektrycznych wzrosły o 44%
Polska elektromobilność nie jest gotowa na 2035 rok
50 990 samochodów elektrycznych na koniec czerwca 2022
"Mój Elektryk" - sukces dopłat do samochodów elektrycznych?
Elektromobilność: 12 sposobów na odrobienie zaległości
Witam serdecznie. Od nowego roku planuje otworzyć działalność - handel samochodami osobowymi, tzn. chce kupować miejskie autka i sprzedawać ...
Witam, razem z przyjacielem zamierzamy kupować uszkodzone auta na zachodzie (DE, CH, NL) i sprowadzać je tutaj do Polski, naprawiać sprzedawać ...
Grzegorz Faluszczak GFX-Consulting
Uchodźcy z Ukrainy na polskim rynku pracy. Co robią, co planują?
Sharenting, czyli jak narażasz swoje dziecko na kradzież tożsamości
Propozycje nowych przepisów budowlanych w ocenie deweloperów
Ulga dla samotnej matki / samotnego ojca w rozliczeniu PIT 2022/2023. Ile można zyskać?
Ostatni dzwonek na obniżenie podatku od nieruchomości firmowych za 2023 r.
Nowa oferta MIX Play: 6 miesięcy bez opłat i jeszcze więcej GB
Pracownicy w Polsce cenią stabilność zatrudnienia