eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Honda CR-Z zadebiutowała

Honda CR-Z zadebiutowała

2010-01-18 12:10

Przeczytaj także: Odmieniona Honda CR-V 2015


Honda CR-Z została wyposażona w system jazdy posiadający trzy tryby pracy (3-Mode Drive System). Ta funkcja daje kierowcy możliwość wyboru jednego z trybów, z których każdy zawiera inne ustawienia reakcji przepustnicy, układu kierowniczego, czasu uruchamiania systemu, zatrzymywania silnika spalinowego na postoju (idle stop), klimatyzacji oraz poziomu wspomagania systemem IMA. Zaprojektowany przez Hondę system umożliwia wybór pomiędzy jazdą dającą najwięcej przyjemności z podróżowania, jazdą ekonomiczną lub jazdą w trybie będącym kombinacją dwóch poprzednich. Tym samym, inżynierowie Hondy chcieli zaoferować klientom większy wybór stylów jazdy dostosowanych do aktualnych potrzeb podróżujących.
Europejska wersja Hondy CR-Z wyróżnia się światłami do jazdy dziennej z ośmioma diodami LED, które podkreślają dolną linię wyprofilowanych reflektorów. Światła do jazdy dziennej dodają autu wyjątkowego charakteru, a w połączeniu z przednimi światłami przeciwmgielnymi tworzą układ idealnie dopasowany do wymagań rynku.

Płaska linia dachowa i ostro ścięty tył wersji CR-Z to elementy typowe dla wielu modeli Hondy, zarówno tych nowoczesnych, jaki i produkowanych w przeszłości. Design tego typu pozwala na pokonywanie oporów powietrza przy minimalnych zaburzeniach pędu, co przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa i emisji spalin. Honda CR-Z w europejskiej specyfikacji posiada układ siedzeń typu 2+2. Na tylnej kanapie, na krótką przejażdżkę można zabrać dwie dorosłe osoby o niewielkim wzroście, podczas gdy dwójka dzieci będzie tam podróżować w komfortowych warunkach. W razie potrzeby tylne siedzenia mogą zostać złożone jednym ruchem, co tworzy płaską powierzchnię umożliwiającą przewiezienie większej ilości bagażu.

Wnętrze produkcyjnej wersji Hondy CR-Z, wraz z trójwymiarowymi wskaźnikami i „przyjaznym” dla kierowcy kokpitem, powstało na bazie projektu CR-Z Concept zaprezentowanego w 2007 roku podczas Salonu Samochodowego w Tokio. Wszystkie najczęściej wykorzystywane funkcje zaawansowanej tablicy wskaźników umieszczono w zasięgu rąk kierowcy, co umożliwia pełną koncentrację na prowadzeniu pojazdu w każdych warunkach.

Deska rozdzielcza nowego coupe powstała na bazie dwupoziomowej konstrukcji, w której ciemna górna sekcja zdaje się „unosić” ponad dolną, jasnoszarą częścią, przechodzącą aż do środka wewnętrznych paneli drzwiowych.

Niektóre komponenty płyty podłogowej zostały zapożyczone z modelu Insight, jednak rozstaw osi, rozstaw kół oraz poszczególne ustawienia, to cechy typowe wyłącznie dla nowej hybrydy. W zawieszeniu Hondy CR-Z zastosowano kolumny MacPhersona z kutego aluminium, które odznaczają się zwiększoną wytrzymałością w stosunku do elementów ze stali tłoczonej wykorzystanych w modelu Insight.

W porównaniu z rodzinną, 5-drzwiową i 5-miejscową Hondą Insight, model CR-Z ma o 115 mm krótszy rozstaw osi, a jego nadwozie jest krótsze o 295 mm, co przyczynia się do polepszenia zwrotności i zredukowania masy własnej o 44 kilogramy. Ponadto, charakterystyka pracy sprężyn i amortyzatorów w zawieszeniu modelu CR-Z została inaczej skonfigurowana z uwzględnieniem indywidualnych cech kompaktowego coupe.

Przeczytaj także: Nowe BMW M1 Coupe w 2011 Nowe BMW M1 Coupe w 2011

poprzednia  

1 2

oprac. : Marta Kamińska / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: