eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Range Rover 2011

Range Rover 2011

2010-06-21 09:59

Range Rover 2011

© fot. mat. prasowe

Nowy silnik Diesla V8, nowa 8-stopniowa skrzynia biegów, dwa znaczne udoskonalenia systemu Terrain Response oraz subtelne zmiany stylistyki wnętrza - wszystko to sprawia, że Range Rover 2011 zachowuje swoją koronę króla segmentu luksusowych SUV-ów. Model 2011 to także opcjonalny 5-litrowy, 510-konny silnik benzynowy LR-V8, który pozwala Range Roverowi Supercharged przyspieszać do 100 km/h w jedyne 6,2 sekundy.

Przeczytaj także: Freelander 2 Sport

fot. mat. prasowe

Nowy 4,4-litrowy silnik LR-TDV8 z dwoma sekwencyjnymi turbosprężarkami zastępuje jednostkę LR-TDV8 o pojemności 3,6 litra i jest dostępny tylko w Range Roverze. Ten silnik V8 gwarantuje dobre osiągi, a jednocześnie jest także bardziej przyjazny dla środowiska – zapewnia niższe zużycie paliwa i niższy poziom emisji dwutlenku węgla niż jego poprzednik, spełniając nawet surowe wymogi dotyczące emisji EU5. Prawdziwym hitem jest zużycie paliwa nowego 4,4-litrowego silnika LR-TDV8 w cyklu mieszanym – tylko 9,4 l / 100 km, co sprawia, że jest to pierwszy Range Rover w historii, który spala poniżej 10 l / 100 km.

Przy 313 KM i 700 Nm momentu obrotowego napęd nowego Range Rovera łączy moc z czystym sumieniem, zmniejszając emisję dwutlenku węgla aż o 14 procent. Nowy silnik wysokoprężny jest w tej kwestii wspomagany dzięki sterowanej elektronicznie 8-stopniowej automatycznej skrzyni biegów ZF 8HP70, zaprojektowanej przez inżynierów Land Rovera w celu połączenia idealnie gładkich zmian z szybkim czasem reakcji oraz oszczędnością paliwa.

5-litrowy silnik benzynowy LR-V8 z doładowaniem mechanicznym, będący nowością w roku modelowym 2010 i stworzony specjalnie dla Land Rovera, pozostaje niezmieniony w gamie modeli Land Rovera w 2011 roku. Ten lekki silnik spełnia surowe wymogi normy EU5. 8-cylindrowy silnik zapewniający 510 KM oraz 625 Nm jest o 29 procent potężniejszy niż jego poprzednik i wytwarza 12 procent więcej momentu obrotowego. Taka moc pozwala Range Roverowi Supercharged przyspieszać do 100 km/h w 6,2 sekundy. To zdecydowana poprawa, ale jeszcze bardziej znaczący jest fakt, że poziom emisji CO2 to 348g/km, czyli w porównaniu z poprzednikiem o 7,4 procent mniej.

W Range Roverze 2011 wprowadzone zostają dodatkowe ulepszenia systemu Terrain Response® - system wspomagający ruszanie pod górę (Hill Start Assist) oraz układ kontroli prędkości podczas zjeżdżania z wzniesienia (Gradient Acceleration Control).

Wewnątrz przedziału pasażerskiego znajdują się opcjonalne podświetlone progi przednich drzwi, nowe elementy sterowania skrzynią biegów w modelach z silnikiem Diesla oraz udoskonalony system audio od Harman Kardon. Szczegółowe udoskonalenia wnętrza obejmują nowe maskownice oraz boczne wloty powietrza w modelach z silnikiem Diesla.

Skórzane wykończenie podsufitki oraz elementów drzwi w Range Roverze połączone z bogatą skórzaną tapicerką siedzeń, którą podkreśla stylowe oświetlenie. Nowy pakiet wykończenia daje klientom możliwość nadania własnemu Range Roverowi bardziej indywidualnego charakteru, szczególnie, że do gamy dodano kolejne kolory (Fuji White i Baltic Blue) oraz nowe koła. Ponadto, 12-calowy wyświetlacz TFT zapewnia większą wszechstronność niż klasyczne wskaźniki, podczas gdy 8-calowy ekran Dual View umożliwia oglądanie różnych materiałów przez kierowcę oraz pasażera. Oznacza to, na przykład, że kierowca może oglądać wskazania nawigacji, podczas gdy pasażer na tym samum ekranie będzie oglądać film.

Przeczytaj także

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: