eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Peugeot 301 1,6 HDI Allure

Peugeot 301 1,6 HDI Allure

2013-05-14 13:03

Przeczytaj także: Seat Alhambra 2,0 TDI CR 140 KM 4WD Style


Technika

Pod maską testowanego egzemplarza znalazł się 4-cylindrowy silnik 1,6 HDI o mocy 92 KM. Zintegrowano go z 5-stopniową skrzynią manualną. Moc przekazywana jest oczywiście na oś przednią. Ten zestaw pozwala na rozpędzenie „TrzystaJedynki” w 11,2 sekundy do 100 km/h. Prędkość maksymalna wynosi natomiast 180 km/h. Rezultaty są jak najbardziej zadowalające, tym bardziej, że auto małe nie jest (4442 mm). Na szczęście nie cierpi na nadwagę (1090 kg), co umożliwia wzięcie na pokład ponad 450 kg… pasażerów, a także innych konieczności. Warto również wspomnieć o skromnym apetycie. Średnie spalanie w teście wyniosło 5,5 litra! Biorąc pod uwagę fakt, iż połowa dystansu została przejechana w mieście, wynik jest naprawdę bardzo dobry. Dla „zielonej” klienteli dodam, że silnik jest także ekologiczny – emituje jedynie 108 g/km. Nie wpłynie to na ocalenie planety, ale być może na samopoczucie właściciela…

Wrażenia z jazdy

Po budżetowym sedanie spodziewałem się szalonego bujania w zakrętach. Jak się okazało, nie taki diabeł straszny! Peugeot 301 nie przechyla się przesadnie na boki i dobrze radzi sobie nawet podczas gwałtownych manewrów. Nie jest to rzecz jasna RCZ, ale przeciętny użytkownik nie będzie na pewno rozczarowany. Układ kierowniczy jest dość miękki i preferuje spokojną jazdę, jednakże nie trzeba 15 minut wcześniej ruszyć „kółkiem” żeby samochód w porę zareagował.

Maksymalny moment obrotowy na poziomie 230 Nm (przy 4000 obr/min) umożliwia całkiem sprawne przyspieszanie na każdym przełożeniu. Kierowca „TrzystaJedynki” nie będzie miał więc problemów z wyprzedzaniem. Także komfort podróżowania stoi na dobrym poziomie - wszystkie nierówności, nawet te poprzeczne, pokonywane są bardzo przyzwoicie.

fot. mat. prasowe

Peugeot 301 1,6 HDI Allure - przednie i tylne fotele

Przednie fotele mają odpowiednią wielkość, ale przydałoby się nieco lepsze trzymanie boczne. Są jednak wygodne i sprawdzają się w dalekich podróżach.


Przy autostradowych prędkościach wychodzi na jaw słabe wyciszenie. To jednak jedyna wada, jaką jestem w stanie zarzucić „oddziałowi” pasażerskiemu. W mieście francuski sedan spisuje się natomiast lepiej niż dobrze. Dobra widoczność, duże lusterka i czujniki parkowania pozwalają na bezstresowe manewrowanie w najbardziej zatłoczonych miejscach.

Okiem przedsiębiorcy

Na tego typu samochód decydują się przede wszystkim klienci indywidualni. Kiedyś podobne konstrukcje mogły pochwalić się jedynie dużym bagażnikiem. Dziś mają znacznie więcej argumentów „za” i dużo mniej „przeciw”. To sprawia, że mogą być całkiem rozsądną alternatywą nie tylko dla przedstawicieli segmentu B, ale także kompaktów! Na podstawową wersję z prezentowanym silnikiem pod maską należy przygotować 49 900 zł. Testowany egzemplarz, na którego pokładzie znalazło się naprawdę wszystko, kosztuje 58 100 zł. To około 14 tysięcy mniej niż Skoda Rapid w konkurencyjnym wariancie. Różnica jest więc ogromna i trudno ją wytłumaczyć.

fot. mat. prasowe

Peugeot 301 1,6 HDI Allure - silnik

Pod maską testowanego egzemplarza znalazł się 4-cylindrowy silnik 1,6 HDI o mocy 92 KM. Zintegrowano go z 5-stopniową skrzynią manualną. Moc przekazywana jest oczywiście na oś przednią.


W ofercie Peugeota jest oczywiście szeroki wachlarz finansowy. Osobom zainteresowanym kredytem francuska marka proponuje opcję 50/50 wzbogaconą o atrakcyjne pakiety ubezpieczeniowe i promocyjne oprocentowanie. Dla przedsiębiorców skierowany jest natomiast leasing od 105% - umowa na 24 miesiące, czynsz inicjalny 45%, wykup 19%.

Podsumowanie
Peugeot 301 1,6 HDI Allure nie jest, wbrew pozorom, typowym budżetowym sedanem. Przynajmniej nie w dotychczasowym rozumieniu. Wyróżnia się z tłumu za pośrednictwem bardzo przestronnego wnętrza, oszczędnego silnika, dużego bagażnika i świetnej relacji ceny do jakości. W końcu ktoś stworzył tanie, ale naprawdę przyzwoicie wykonane auto dla osób o mniejszym budżecie.

poprzednia  

1 2

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: