Volkswagen Passat Variant 2,0 TDI BlueMotion
2013-06-06 13:10
Przeczytaj także: Volkswagen Passat Variant GTE - "normalna" hybryda
Technika
Pod maską testowanego egzemplarza znajduje się 2-litrowy silnik TDI z technologią BlueMotion generujący 140 KM. Napęd? Oczywiście przedni. W przekazywaniu mocy uczestniczy 6-biegowa skrzynia manualna, do której pracy nie można mieć zastrzeżeń. Passat Variant w tej specyfikacji waży ponad 1500 kg, dlatego sprint do setki w 9,8 sekundy wydaje się być bardzo dobrym rezultatem. Klasyczne rozwiązania kryją się także pod spodem – z przodu zastosowano kolumny MacPhersona, z tyłu zaś układ wielowahaczowy. Co jest największą zaletą tego całego zestawu? Niewielki apetyt. W mieście, testowany egzemplarz potrafił zmieścić się w 7 litrach. Na trasie bez większych wyrzeczeń średnia wynosiła 5,5 litra – to, między innymi, zasługa dobrze dostosowanych przełożeń manualnej skrzyni.
fot. mat. prasowe
Volkswagen Passat Variant 2,0 TDI BlueMotion - przednie i tylne fotele
Wrażenia z jazdy
Podróżowanie Passatem nie wzbudza praktycznie żadnych emocji. Ma się jednak wrażenie, że bez warunku na sytuację, auto zawsze dojedzie do celu. Auto generuje coś w rodzaju zaufania do samego siebie. To dość ważne, szczególnie wtedy, gdy często pokonuje się duże odległości. W mieście, mimo gabarytów Varianta, manewruje się całkiem sprawnie – wszystko za sprawą dobrej widoczności na wszystkie strony. Testowany egzemplarz został dodatkowo wyposażony w kamerę cofania, co również ułatwia parkowanie.
Naturalnym środowiskiem niemieckiego kombi są pozamiejskie trasy. Właśnie tam najłatwiej docenić dobre wyciszenie wnętrza i przyzwoity komfort podróżowania. Jeśli już o komforcie mowa, warto zaznaczyć, że polskie dziury nie wywierają na samochodzie większego wrażenia. Oczywiście, te większe potrafią wstrząsnąć nawet autobusem, ale i tak praca zawieszenia zasługuje na piątkę. „Passerati” należy do tej grupy aut, które uspokajają kierowcę – tak naprawdę nic tu nie zachęca do szybkiej jazdy. I dobrze, bo od tego są inne, mniej rozsądne samochody…
fot. mat. prasowe
Volkswagen Passat Variant 2,0 TDI BlueMotion - silnik
Okiem przedsiębiorcy
Ceny Passata w odmianie Variant z 2,0 TDI pod maską zaczynają się od 109 590 zł. Testowany egzemplarz (topowa wersja Highline) to już wydatek 123 490 zł. Nie są to małe pieniądze, ale z drugiej strony utrata wartości w tym przypadku jest stosunkowo niska.
Volkswagen ma całkiem ciekawą ofertę finansową. Teraz niemiecki producent proponuję przede wszystkim Kredyt 2x50% „wygodna spłata” oraz Leasing „niska rata 107%”. Oczywiście istnieją również inne warianty leasingowe, jak i kredytowe, które można dostosować do indywidualnych potrzeb.
fot. mat. prasowe
Volkswagen Passat Variant 2,0 TDI BlueMotion - tył auta
Podsumowanie
Volkswagen Passat Variant 2,0 TDI BlueMotion to jeden z najpopularniejszych samochodów w naszym kraju, dlatego nikogo nie trzeba do niego przekonywać. Warto jednak zaznaczyć, że jego solidność będzie jeszcze przez wiele lat doceniana na naszym rynku. Także tym wtórnym.
1 2
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
-
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
-
Odświeżony Volkswagen T-Roc 1.5 TSI DSG
-
Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG podbije Europę?
-
Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG Style
-
Volkswagen Passat GTE - hybryda lepsza niż diesel?
-
Volkswagen Passat 2.0 TSI DSG 4Motion Highline
-
Volkswagen Passat GTE szansą na uratowanie wizerunku?
-
Volkswagen Passat 1.8 TSI DSG Highline vs. Renault Talisman 1.6 Energy TCe EDC Intens
-
Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI DSG 4Motion. SUV czy uterenowione kombi?
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)