eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Volkswagen Cross Polo 1,2 TSI

Volkswagen Cross Polo 1,2 TSI

2013-08-28 13:49

Volkswagen Cross Polo 1,2 TSI

Volkswagen Cross Polo 1,2 TSI © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (9)

Od „zwykłego” Polo różni się kilkoma detalami stylistycznymi, które sugerują, że wersja Cross wjedzie tam, gdzie „zwykłe” Polo nie da sobie rady. Tak naprawdę, to tylko wybieg stylistyczny. Polo, choć jest Cross, najlepiej czuje się w mieście, szturmując wysokie krawężniki i przeskakując tramwajowe torowiska.

Przeczytaj także: Volkswagen Cross Polo 1.2 TSI - przeciera szlaki

Karoseria

Wersja Cross powstała prawdopodobnie dlatego, że zwykłe Polo nie pod każdy krawężnik podjedzie i nie do każdej działki rekreacyjnej da się nim dojechać. Z tego powodu zostało lekko podniesione zawieszenie i pojawiło się trochę plastików tam, gdzie auta off-roadowe najczęściej się „przycierają”. Efekt? Dość ciekawy. 3987 mm długości (plus 17 mm w stosunku do zwykłego Polo), 1682 szerokości, 1488 wysokości (plus 26 mm), prześwit 176 mm (plus 23 mm) i 2469-milimetrowy rozstaw osi. W sumie, prawie tyle, co „zwykłe” Polo. Ale prawie, czyni wielką różnicę. O czym w szczegółach nieco później.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Cross Polo 1,2 TSI - przód

3987 mm długości (plus 17 mm w stosunku do zwykłego Polo), 1682 szerokości, 1488 wysokości (plus 26 mm), prześwit 176 mm (plus 23 mm) i 2469-milimetrowy rozstaw osi.


Charakterek auta podkreślają wspomniane już wyżej stylistyczne „bajery”, czyli plastiki chroniące boki auta, mocniejsze zderzaki i osłona tylnej części podwozia i zbiornika paliwa. No i napis Polo Cross na tylnych drzwiach. To, co najlepiej widać, to kolorek. Polo Cross jest dostępny w bieli, czerni, beżu, ale najciekawiej prezentuje się we wciekłej pomarańczy i czerwieni. Wtedy, z żadnym innym autem pomylić go nie sposób.

Wnętrze

Wnętrze zaadoptowano z konwencjonalnego Polo, ale… takie samo nie jest. W Crossie jest bardzo sympatyczne. Deska oczywiście niczym od tej „niecrossowej” się nie różni. Za to fotele i drzwi dostały wstawki kolorystycznie dobrane do lakieru nadwozia. I znowu szczególnie ciekawie prezentują się te z czerwienią i pomarańczą. Dobrze wyglądają też kolorowe szwy na przeszyciach mieszka lewarka zmiany biegów i fotelach.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Cross Polo 1,2 TSI - wnętrze

W Crossie jest bardzo sympatyczne. Deska oczywiście niczym od tej „niecrossowej” się nie różni. Za to fotele i drzwi dostały wstawki kolorystycznie dobrane do lakieru nadwozia.


Pojemność wnętrza nie różni się od tego w tradycyjnym Polo. Cztery osoby i awaryjnie, piąta na środku kanapy. Pojemność bagażnika, także identyczna. 280 litrów do linii okien i 1341 po złożeniu tylnej kanapy. Bez szału, ale też w okolicach średniej dla segmentu B.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Cross Polo 1,2 TSI - przednie i tylne fotele

Pojemność wnętrza nie różni się od tego w tradycyjnym Polo. Cztery osoby i awaryjnie, piąta na środku kanapy.


Technologia

Polo Cross, które otrzymaliśmy do testów napędzał silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra (TSI) i mocy 105 KM. Powiem szczerze, nie jestem fanem downsizingu, ale tym razem musze przyznać, że 105 KM z 1,2 litra to nie jest nadmierne obciążanie motoru. Oczywiście, moim zdaniem, do takich aut najlepszy jest jednak poczciwy turbodiesel, ale i jednostka benzynowa radzi sobie z tą wersją nie najgorzej.

 

1 2

następna

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: