-
Mini Cooper S Cabrio - typowy funcar
... typowo dla dwójki osób lubiących jednodniowe zakupy. Zwłaszcza, gdy jeździcie bez dachu, bo tylną kanapę z pionowymi oparciami blokuje windshield (można go oczywiście złożyć), a w bagażniku zostaje wówczas w teorii 160 litrów (przy rozłożonym dachu pojemność to 215 litrów, ale tak naprawdę złożony dach ...
-
Toyota Auris Touring Sports Hybrid dostarczy sporo frajdy
... . Tak najkrócej można spointować ceny hybrydowego Aurisa. Owszem, cena jest porównywalna z dieslem, ale jeżeli chcemy przekonać świat, że elektryka uratuje go przez dziurą... ozonową to mogłaby być jednak nieco niższa. Wiem, wiem, technologia kosztuje. Tylko czy powinna aż tyle? Konkretnie, od ...
-
Bezkonkurencyjna Honda CR-V 1.6 i-DTEC Executive
... CR-V to mój prywatny nr 1 w rankingu kompaktowych SUV-ów. Nie mam chyba do niego należnego dystansu, dlatego trudno jest mi ocenić go obiektywnie. Ba, nawet w miarę subiektywnie! Dlatego ograniczę się do zwięzłego: to naprawdę bardzo dobre auto.
-
Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi Active
... downsizingowych, co daje więcej pewności potencjalnemu nabywcy. W testowanym egzemplarzu pracuje 100-konny silnik BlueHDi o pojemności 1,6 litra. Spełnia normy Euro 6, ale trudno go nazywać mocną i wysiloną konstrukcją. Niezły moment (254 Nm dostępne od 1750 obr./min.) sprawia jednak, że całkiem sprawnie rozpędza francuskiego ...
-
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi Exclusive
... PureTech, 6-biegowym manualem i drugim poziomem wyposażenia (są cztery). Testowana sztuka to jednak topowy wariant Exclusive ze 150-konnym silnikiem wysokoprężnym. Wyceniono go na 111 890 zł i można śmiało stwierdzić, że auto jest warte tych pieniędzy. Osoby zainteresowane zakupem francuskiego minivana mogą zdecydować ...
-
Ford Focus RS - hot hatch z fantazją
... , to jest on nieco mniejszy, niż wskazywałyby na to normalne wersje. Przez ukrytą pod nim technologię (o której za chwilę), zmniejszono go do 260 litrów. Nie jest to imponująca wartość, ale podczas codziennego użytkowania wystarcza. Ponadto, po złożeniu asymetrycznie dzielonej kanapy wolna ...
-
Renault Talisman Grandtour 1.6 TCe Intense EDC
... tego spodziewać. Jest elastyczny, żwawy i naprawdę niczego mu nie brakuje. Zapewnia przyspieszenie już od niskich obrotów i nie ma sensu kręcić go wysoko. To spodoba się tym, którzy czują nostalgię za dieslami. Do tego motoru świetnie pasuje skrzynia EDC. To dwusprzęgłówka i - przyznam ...
-
Volkswagen Multivan 2.0 BiTDI DSG 4MOTION Edition 30
... , do auta wchodzi ponad 4 metry sześcienne bagażu. Jeżeli oczywiście tyle potrzebujemy…. Identyczna sytuacja jest ze stolikiem. Dzięki systemowi szyn można go przesuwać do przodu lub do tyłu, zamontować bardziej z boku lub całkiem zdjąć. Sam stolik skrywa kolejne praktyczne uchwyty. W kabinie zamontowano ...
-
Honda Civic Type R 2.0T 310 KM – pakt z diabłem
... . Elastyczność? Przyjemna. Reakcja na gaz? Doskonała. Zwłaszcza w wyczynowym trybie „R”, włączanym wielkim przyciskiem po lewej stronie od kierownicy. Na co dzień go nie polecam, bo auto potwornie szarpie, wybija plomby z zębów i jest jeszcze głośniejsze. Ale na torze, ewentualnie na Waszym ulubionym fragmencie ...
-
SsangYong XLV 1.6 D AWD Quartz tworzy nową niszę
... zdecydowanie lepiej. A jest od francuskiej Rumunki tylko nieco droższy. Zawieszenie, tak jak układ kierowniczy, bez zarzutu. Dzięki trójstopniowemu wspomaganiu możemy go „dostroić” do naszych potrzeb czy sytuacji drogowej. I to jest spory handicap dla XLV-a. Kilku rozwiązań technicznych jednak w aucie wyraźnie brakuje ...
-
Peugeot 508 RXH, uterenowione kombi
... sposób. Po liftingu zyskał ekran dotykowy, do którego pracy i czytelności nie mam zastrzeżeń. Chciałbym jednak, aby była także możliwość obsługiwania go za pośrednictwem klawiatury umieszczonej pomiędzy fotelami, która niestety... znikła. Przydałaby się też odpowiednia wnęka na telefon. Po tych dwóch sprawach ...
-
SEAT Leon Cupra 290 - wilk w owczej skórze
... przekracza 250 km/h. To pozwala mieć delikatne obawy dotyczące zużycia paliwa. Okazuje się jednak, że nie taki Leon straszny, jak go osiągi malują. Podczas normalnego użytkowania, średnia w cyklu mieszanym wynosi około 8,5 litra. I to w pełni akceptowalny rezultat, tym bardziej że hiszpański kompakt ...
-
Dacia Logan MCV TCe 90 LPG kontra Dacia Sandero Stepway TCe 90
... już każdy odruchowo naciska na środek kierownicy. Jako ciekawostkę dodam, że w Loganie z listy dodatków zamontowano podłokietnik dla kierowcy. Niestety wykonano go w całości z plastiku, a po jego złożeniu z mechanizmu wylewa się smar... Miejsca w obu autach z przodu jest dokładnie tyle samo. Z tyłu chyba też ...
-
Peugeot 208 GTi - miejski rozrabiaka
Inżynierowie Peugeota znają znakomity przepis na małego, szybkiego hatchbacka. Problem w tym, że nie potrafili go odnaleźć od jakichś 30 lat. Przywrócenie oznaczenia GTi to jasny komunikat: oto godny następca 'dwieściepiątki'. Czy faktycznie? Tytułem wstępu przyjrzyjmy ...
-
Toyota RAV4 Hybrid - dzielny samuraj, król miejskiej dżungli
... rodzinny, bezpieczny SUV. Próżno oczekiwać, mimo dostępnej wersji z napędem 4x4, że mamy do czynienia z królem bezdroży, jednak bez problemu można go obsadzić w roli króla miejskiej dżungli. Wysoko zawieszone auto o bardzo dopracowanym układzie jezdnym, charakteryzuje się bardzo dobrym prowadzeniem, a komfortowe nastawy zawieszenia ...
-
Nissan NP300 Navara 2.3 dCi 160 KM – więcej niż wół roboczy!
... auto i ma firmę odliczy od niego połowę VAT – jeżeli użytkuje auto także do celów prywatnych lub pełny VAT – jeżeli użytkuje go jedynie do celów służbowych. Nie ma więc już znaczenia czy samochód ma stosunek przestrzeni dla pasażerów do przestrzeni na bagaże ...
-
Peugeot 208 1.2 PureTech Style po kuracji odmładzającej
... do segmentu B. Karoseria Miejskie samochody mają w sobie coraz więcej stylu, co oczywiście jest ukłonem w stronę płci pięknej. Francuskim markom nigdy go jednak nie brakowało, dlatego nie będzie niespodzianką, jeśli stwierdzę, że 208 wygląda po prostu modnie. Kuracja odmładzająca zaowocowała zmianą zderzaków ...
-
Fiat Tipo 1.4 95 KM Lounge - może być tanio i dobrze!
... Fiat Tipo ma sens do kwoty 50 000 zł. Powyżej tej sumy zaczniesz się przyczepiać do za słabego silnika (ratuje go prosta budowa i to, że lubi LPG), kilku niedociągnięć wewnątrz, słabszych materiałów, mocno odsłoniętych blach w bagażniku (chociaż w Volvo S90 wygląda to ...
-
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 6AT AWD Premium
... jazdy znacząco podnosi opcjonalny napęd na obie osie. System uruchamia się za pomocą przycisku ulokowanego w przy lewarku zmiany biegów. Używając go, można zablokować napęd 4×4 (standardowo, napędzane są koła przedniej osi, a tył dołącza się automatycznie w przypadkach utraty przyczepności), ewentualnie skorzystać z asystenta zjazdu ...
-
Dacia Dokker 1.2 TCE zaskakuje płynnością
... się na obroty, jest wystarczająco elastyczny i ma na tyle dużo pary przy niskich obrotach, że w mieście nie ma potrzeby kręcenia go zbyt wysoko. Da się tu odnaleźć nawet nieco radości z jazdy! Słowa krytyki należą się jedynie w kwestii spalania, bo to – na ...
-
Mercedes-Benz E 220 d nie ma słabych stron
... i pokręteł na tunelu środkowym nie nastręcza żadnych problemów (mimo mnogości funkcji). Z kolei klasyczne zegary zostały zastąpione wyświetlaczem o wysokiej rozdzielczości. Można go personalizować, dzięki czemu każdy jest w stanie dobrać wedle uznania wyświetlane na nim informacje. Odbywa się to za pomocą przycisków na ...
-
Jeep Wrangler Unlimited 2.8 CRD Sport. Czy przetrwa próbę czasu?
... , klamki czy nawet elementy oświetlenia wyglądają po prostu pierwotnie. Wnętrze Czas zatrzymał się również w kabinie, co zdradza prosty kokpit. Wykonano go z twardych, solidnych plastików, które całkiem nieźle spasowano. Na konsoli centralnej znajdziemy panel multimedialny, pokrętła do obsługi klimatyzacji, dwie dysze nawiewu ...
-
Fiat Qubo 1.3 Multijet Lounge nie rozczaruje
... kierowcą. Amatorzy eko-jazdy z pewnością zmniejszą ten wynik do wartości 4 litrów. Gwoli ścisłości dodam, że Qubo waży około 1200 kg i "unosi" go standartowy zestaw zawieszenia - belka skrętna z tyłu i kolumny MacPhersona z przodu pozwalające na 500 kg ładowności. Wrażenia z jazdy Pierwszy wniosek? To naprawdę ...
-
Skoda Octavia 2.0TDI 4x4 (184KM) - czeski kurak z pazurkami
... , jest zbyt duża. Skoda wyposażona jest w system Park Assistance i choć nigdy nie byłem skłonny ufać tego typu wynalazkom, to postanowiłem go przetestować. Przy próbie parkowania „na kopertę” radzi sobie dość dobrze, pod warunkiem że jest naprawdę wystarczająco dużo miejsca (tylko, że ...
-
Volkswagen Passat GTE szansą na uratowanie wizerunku?
... odmianę od bezstopniówek, w których lubują się japońscy producenci. Co ciekawe, silnik elektryczny nie ładuje się jedynie podczas jazdy, ale można go naładować także z gniazdka lub ze stacji szybkiego ładowania. To sprawia, że mówimy o hybrydzie plug-in, zaś zasięg na samym „elektryku” to ...
-
Alfa Romeo MiTo 1,4 TB 170 KM QV - czas na emeryturę
... obroty i zapewnia wystarczające doznania sportowe. Przyspieszenie do 100 km/h wynosi 7,5 sekundy, a prędkość maksymalna dochodzi do około 220 km/h. Gdyby połączyć go z manualną skrzynią biegów pewnie mógłby zawstydzić niewiele mocniejszą Fiestę ST. A tak niestety mały Ford pozostaje poza zasięgiem MiTo. Na plus ...
-
Volkswagen Tiguan – dobry gad
... - asystent toru jazdy spisuje się nad wyraz dobrze, jednak przy mokrej nawierzchni system nie zawsze rozpoznaje linii na asfalcie czyniąc go „ślepym”, co jest lekko niebezpieczne. W testowym egzemplarzu kilka razy system Lane Assist zgłaszał błędy z informacją o jego wyłączeniu. Nie wiem dlaczego ...
-
Mitsubishi Outlander Phev, czyli suv z wtyczką
... potrafią ładować się również podczas hamowania (również silnikiem), ale proces ten jest długotrwały. Specjalny przycisk na konsoli centralnej „chargé” trochę go przyspiesza, ale kosztem spalania. A odnośnie zużycia paliwa w Outlanderze Phev jestem w małej kropce, ponieważ w mieście ta hybryda ma spory sens, gdyż ...
-
Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDI 7DCT Premium
... poziomie 6 litrów jest i tak godna nowoczesnego auta segmentu D. Nieco rozczarował mnie za to układ kierowniczy. Do końca testu „nie poczułem” go w wystarczającym wymiarze. W moje opinii jest po prostu zbyt czuły. Być może zawiniła chęć dopieszczenia kierowcy i… zbyt duża siła wspomagania. Nawet ...
-
Skoda Octavia 1.0 TSI Joy stanie się ulubieńcem flot?
... rozczarowań. Owszem, im szybciej jedziemy, tym ochota na dźwiganie wskazówki prawego "budzika" spada, ale naprawdę nie taki diabeł straszny, jak go malują. Warto w tym miejscu pochwalić pracę skrzyni biegów. Obniża apetyt na autostradzie dzięki "szóstce" i oferuje odpowiednią precyzję przy zmianach przełożeń ...
-
SEAT Leon 1.8 TSI DSG FR - tak czy nie?
... bawarska bierstube do barcelońskiej bodegi… Z zewnątrz… Leon jest inny. Tak, wiem, to truizm, ale on naprawdę jest inny. Styl w jakim go zaprojektowano na szczęście nie jest „kompatybilny” z tym ogólnie panującym w VAG. Z kilkoma modelami koncernu dzieli mechanikę i płytę podłogową. Na MQB powstaje ...
-
Wszechstronne Audi A4 allroad quattro 2.0 TDI S tronic
Uterenowione kombi z napędem na obie osie to nie jest pomysł Audi, ale to właśnie Niemcy go upowszechnili i udoskonalili. Pierwsze "praktyczne 4WD" oznaczone jako A6 allroad quattro opuściło mury fabryki w Ingolstadt w 1999 roku. Z kolei mniejszy reprezentant tego ...
-
Urodziwy Fiat 500X 1.4 Multiair Cross
... . Cały kokpit poskładano w logiczną i ergonomiczną całość. Doskonałym rozwiązaniem było podniesienie wyżej wyświetlacza z panelu środkowego. Jest teraz dokładnie tam, gdzie się go spodziewamy. Także to, co przed oczyma kierowcy ułożono jakby bardziej przyjaźnie dla kierowcy. Z kolei zegary wkomponowano w dość głębokie tunele. I choć ...
-
Peugeot 3008 1.6 THP - wirtualny lew
... dostępne. Zwłaszcza w takim przedziale cenowym. Trochę szkoda, że Peugeot postanowił pozbyć się 4x4 z konfiguratora. Nie powiem, że jeżdżąc 3008 strasznie go brakuje, ale widząc bardzo podobne pokrętło (jak w Fiacie) odnośnie wybrania trybu dopasowanego do podłoża po jakim auto się porusza opcja ...
-
Mercedes-Benz A 220 4MATIC szybki i bezpieczny
... z nich nie miały najmniejszego problemu ze znalezieniem funkcji, o które prosiłem, a jedna - potrzebowała więcej czasu. A więc nie taki diabeł straszny, jak go malują. Poza konsolą środkową, warto rzucić okiem na zegary. W tym modelu są jeszcze analogowe, osadzone w głębokich tubach. Pomiędzy nimi znalazł ...