-
Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi EDC Initiale Paris
... działającego z różnymi natężeniem i prędkością w trzech trybach. W tej kategorii Talisman zahacza o klasę premium. I bardzo dobrze! A jak jest na tylnej kanapie? Może nie tak ... resztą i skutecznie informuje o zachowaniu przedniej osi. Szczere ukłony dla inżynierów. Auto posiada oczywiście system odpowiadający za możliwość wyboru trybu jazdy. ...
-
Ford Focus RS - hot hatch z fantazją
... Poza tym, dostęp do drugiego rzędu jest w pełni satysfakcjonujący, bo RS to auto 5-drzwiowe. Jeśli chodzi o bagażnik, to jest on nieco mniejszy, niż wskazywałyby na ... Jeśli już takowego szukamy, to poza wyraźnie słabszym Golfem R, musimy sięgać do klasy premium. A tam koszty są znacznie wyższe - zarówno zakupu auta, jak i ewentualnych dodatków. Ford ...
-
Hyundai Tucson 1.7 CRDi Style – pozytywne zaskoczenie
... . Naprawdę nie widzę powodu, żeby wydawać 24 tysiące więcej na topową odmianę Premium. Za tą kwotę dostajemy dwie istotne zmiany: elektryczną regulację foteli oraz pół ... nie odcinają kompletnie czucia drogi, auto nie kładzie się nadmiernie na boki i nie wykazuje tendencji do podsterowności. Podczas manewrowania auto wydaje się mniejsze niż jest w ...
-
Alfa Romeo MiTo 1,4 TB 170 KM QV - czas na emeryturę
... literki odpowiadają za: A – All Weather, N – Natural i D – Dynamic. W pierwszym trybie nie da się jeździć. Auto jest ociężałe i niemrawe, a pod gazem czuć cegłę. Natural to tryb zupełnie nijaki. Niby jest ... Ceny są dość przystępne. P.S 3 Tak, czas na emeryturę. Alfa Romeo staje się coraz bardziej premium. Następcą będzie na pewno rewelacyjnym autem. ...
-
Volvo V40 T4 by - po liftingu młotem Thora
... swoją urodą. Jak na piąty rok produkcji, spokojnie można by było uznać, że auto zadebiutowało niedawno i właśnie wchodzi do salonów. Może trochę „starzej” jest we wnętrzu i chodzi ... . zł za kompakt to stanowczo za dużo. Nawet jak za tak dobre auto z segmentu premium. Chociaż z drugiej strony – Szwedzi pod egidą Chińczyków chyba wiedzą co robią, bo ...
-
Peugeot 3008 1.6 THP - wirtualny lew
... premium, a nie zwykłej potocznej marki dla przeciętnego człowieka. Niestety to powoduje, że na powiększonego i podwyższonego kompakta, który bazowo można kupić według prospektów reklamowych już za 89 900 złotych , trzeba wydać sporą więcej. Czy 155 tysięcy złotych za 4,5-metrowe auto ... gazu jest bardziej wrażliwy, a auto wyraźnie porusza się żwawiej ...
-
Volvo V60 2.0t 367 KM Polestar - cichy zabójca
... się sami. Zapraszam na krótki test! Volvo, w przeciwieństwie do konkurencji w klasie premium, długo trzyma modele w ofercie. Obecne w salonach V60 ma już 6 lat, a sedan ... w którym rodzina wcale dobrze nie będzie się czuła – auto jest potwornie twarde. Właśnie KOMBI, czyli teoretycznie auto całkowicie niekojarzące się ze sportem. I wiecie co? Choć ...
-
Mercedes Citan 112 AT – chciałby być vanem, ale...
... Mercedes jest jednak bardziej przebiegłym panem z bazarku. Ceni się, jest marką premium, więc Citan będący Kangoo w przebraniu gwiazdy jest sporo od francuskiego brata ... a dwa – dostęp do przedniej i tylnej części pojazdu pozwala bardzo szybko zapakować auto. Niezwykła jest też widoczność zza kierownicy Citana. Widać dosłownie wszystko w każdą ...
-
Mercedes-Benz X 250 d 4MATIC X POWER
... do nieco głośnej pracy "na zimno" i sporadycznego utrzymywania wyższych obrotów. A jak to auto spisuje się w europejskim mieście? Jasne, że nie jest to skromna osobówka, ale ... i 190-konnym dieslem za 202 335 zł brutto. To sporo, ale żadna z marek premium nie oferuje tego typu modelu, co sprawia, że trudno o jakiekolwiek miarodajne porównanie. ...
-
Hyundai Kona vs Seat Arona
... 115 KM i 6 biegową manualną skrzynią biegów. W prawym narożniku Hyundai Kona w wersji Premium z napędem na przednią oś, silnikiem T-GDI o pojemności 1.0 litra generującym moc 120 ... Zaskakuje za to zawieszenie Hyundaia. Jest ono dość sztywne i sprawia, że auto dobrze trzyma się w zakrętach. Podczas szybszych manewrów kierowca może czuć się pewnie. ...
-
Nissan Navara - jak osobówka
... , że nie brakuje mu dużo do osobówki. Z tym silnikiem i siedmiobiegowym automatem auto rozpędza się dość ospale, ale powyżej 50 km/h jest już naprawdę nieźle ... W ubiegłym roku na rynek wszedł bliźniaczy produkt do Navary, czyli Mercedes Klasy X. Pickup premium czerpie dość mocno z japońskiego auta o czym możecie przeczytaj tutaj. Niestety odwracając ...
-
Renault Megane GrandCoupe 1.3 TCe - już dość SUV-ów!
... się dogadać. Silnik ciągle mi gasł przy ruszaniu, na szczęście w takich przypadkach auto samo ponownie się odpala. Po kilkudziesięciu kilometrach wreszcie doszliśmy do konsensusu ... się trendów rynkowych niewiele już mamy kompaktowych sedanów poza klasą premium. Oprócz Renault naliczyłem jeszcze 5 takich aut: Mazda 3, Honda Civic, Toyota Corolla, Opel ...
-
Mercedes-Benz V220d 4Matic - gdybym był bogaty…
... otwierana tylna szyba ułatwia wrzucanie lżejszych rzeczy do środka, nawet gdy auto stoi tyłem blisko przeszkody. W bagażniku zaskoczenie – podwójna podłoga. Ciężkie rzeczy można ... . Ten samochód jest dokładnie taki, jaki powinien być van klasy premium – komfortowy, wygodny, dobrze wyposażony i wyciszony. No i przede wszystkim powinien być czarny. I ...
-
MINI Countryman Cooper S, czyli suv indywidualista
... na boki. Co ciekawe, mimo większości ciężaru znajdującego się z przodu, auto nie jest podsterowne. Układ kierowniczy świetnie integruje się z kierowcą i przekazuje szybkie ... testowanego egzemplarza wywindowało jego cenę do ponad 210 tysięcy złotych. Klienci premium lubią personalizację. Nabycie MINI możliwe jest na różne sposoby. Poza przelewem ...
-
DS 3 Crossback 1.2 PureTech EAT8 Grand Chic
... miękkich wykończeń. Ukłony należą się również za staranne spasowanie. Pod tym względem to premium w pełnym tego słowa znaczeniu. Fotele mają bardzo ładną tapicerkę, która pasuje do pozostałych " ... ma więc zwrotność. I pod tym względem nie ma powodów do narzekań. Auto ma dobry promień skrętu i manewrowanie nim nie wymaga wysiłku. Wpisywanie się w ...
-
Dlaczego Dacia to dobry wybór na kryzys?
... wymiana filtra oleju z olejem, wymiana filtrów powietrza i paliwa, sprawdzenie, czy auto nie ma wycieków, kontrola stanu szyb, wycieraczek i dyszy spryskiwaczy, sprawdzenie układu ... kolejno 853 zł, 896 zł i 932 zł. - Płacimy więcej za naprawę marek premium, ponieważ wykorzystywane są w nich droższe części zamienne. Warsztaty niezależne obsługują ...
-
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ podniósł poprzeczkę
... są bardzo wygodne w użytkowaniu. Charakterystyczne „cyknięcie” podczas ustawiania też robi robotę. Premium, nie ma żartów. Fotele wyglądają bojowo, ale są bardziej przyjazne, niż ... , bo FWD z pewnością nie poradziłoby sobie z takim potencjałem. Dzięki napędowi 4MATIC+, auto rozwija pierwszą setkę w zaledwie 3,9 sekundy i bez problemu rozpędza się do ...
-
Bentley Bentayga V8 First Edition
... , jak w innym wymiarze. Wnętrze zostało poskładane z „klocków”, których próżno szukać w klasie premium. Tu naprawdę jest wyjątkowo. Każdy element to emanacja dbałości o jakość i detale ... hamowania. W innych okolicznościach można odnieść wrażenie, że to o tonę lżejsze auto. Okiem przedsiębiorcy Zajrzyjmy do cennika. Za wyposażenie dodatkowe można kupić ...
-
Peugeot 308 1.2 PureTech Allure Pack Pack
... dekory. Wszystko wydaje się eleganckie i przemyślane. Francuzi zahaczają już o klasę premium, co oczywiście cieszy. Kierownica ma bardzo skromną średnicę. Ta koncepcja ... wśród opcji jest ośmiobiegowy automat). Taka konfiguracja wydaje się niezłą propozycją. Auto waży 1291 kilogramów, co zwiastuje akceptowalne osiągi. I rzeczywiście, sprint do setki ...
-
Volvo V90 T8 eAWD Recharge imponuje osiągami i cieszy jakością
... felgami robi bardzo dobre wrażenie. Nie podejrzewałem, że będę wpatrywał się tak długo w auto, które w innych wersjach raczej nie zwraca na siebie uwagi. Jak widać, ... . Nie brakuje tu również jasnych dekorów i eleganckich, kontrastujących szwów, które tworzą charakter premium. Warto zaznaczyć, że Volvo V90 ma za sobą dyskretną aktualizację, która ...
-
Mercedes-Benz C 220 d 4MATIC All-Terrain
... widać z jakim modelem mamy do czynienia. Budowanie tożsamości stylistycznej to ważna sprawa, szczególnie w klasie premium. Mimo iż podstawową zaletą takiego nadwozia jest praktyczność, to linia wydaje się całkiem dynamiczna. ... napędowy, praktyczne wnętrze i duży bagaż nowoczesnej technologii. Dla dużej liczby Polaków byłoby to auto idealne. Gdyby ...
-
Renault Trafic Wavecamper z długą listą zalet
... źródeł energii - na przykład podpinając auto na polu kempingowym. Gniazdo 230V ... auto turystyczne, ale przy tym daje poczucie swobody ze względu na gabaryty umożliwiające normalną jazdę w każdych warunkach. Większe modele z dużymi zabudowami nie mają takich zdolności. Ogromnie istotna jest także solidna zabudowa, która zasługuje na status premium ...
-
Volvo V90 Cross Country B5 nie ma słabych stron
... głośników, dysze nawiewu, gałka dźwigni automatu - każdy z tych elementów tworzy klimat premium. Tak to powinno wyglądać. Fotele to czołówka segmentu. Są bardzo duże, ... . A tu psikus! Mimo znaczących gabarytów i takiej też masy własnej, prezentowane auto potrafi zmieścić się w 8 litrach. Mówię tu o cyklu mieszanym i jeździe bez żadnych wyrzeczeń ...
-
Alfa Romeo Stelvio 2.0 GME Turbo Q4
... 2818 milimetrów rozstawu osi. Krótko mówiąc, wpisuje się w segment D - do grupy premium, rzecz jasna. Wnętrze Kabina pozwala, w pewnym sensie, przenieść się w przeszłość - pozostając w ... najtańszą. Za taki zestaw z bazowym wyposażeniem trzeba zapłacić 259 900 złotych. Auto ma w standardzie skrzynię automatyczną i napęd na obie osie. Tak naprawdę nie ...
-
Mercedes-AMG GLE Coupe 53 4MATIC+
... temperaturę i kierunek podmuchu. A materiały? Nie pozostawiają złudzeń. To model klasy premium, co ujawniają przede wszystkim dolne strefy, gdzie również zastosowano miękkie ... osie (układ 4MATIC) odpowiada dziewięciobiegowa przekładnia automatyczna. Należy podkreślić, że auto posiada układ miękkiej hybrydy, co oznacza obecność instalacji 48-woltowej. ...
-
Hyundai Santa Fe i IONIQ 5 N
... Ferrari czy Porsche, ale też Mercedes-Benz, BMW i inne firmy o statusie premium. Design i praktyczność Koreański koncern postanowił namieszać w tym zacnym gronie. Efektem tego ... którym jest prezentowany model. Dlaczego? Jak już wspomniałem, to najtańsze 600-konne auto, które będzie dostępne w Polsce. Mówiąc dokładniej, moc szczytowa tego układu to ...
-
Peugeot 508 SW Plug-in Hybrid 225 z długą listą zalet
... . Sąsiaduje z nimi duży zderzak z wkomponowanym grillem o nowej fakturze. Dzięki tym zabiegom, auto prezentuje się bardziej elegancko, a przy tym jeszcze nowocześniej. Z tyłu ... w porę dostrzec. Świetne rozwiązanie. Okiem przedsiębiorcy Francuska marka aspiruje do grona premium, o czym świadczy nie tylko dobry design i wysoka jakość wykonania, ale też ...
-
Peugeot 308 Hybrid e-DCS6
... części informacji. Fotele prezentują się bardzo estetycznie. Logo na zagłówkach podkreśla aspirację premium producenta. Oprócz udanego designu, można liczyć na godne wyprofilowanie i wystarczający zakres ... następuje także podczas wytracania prędkości - i to czuć, bo nawet bez hamowania auto wyraźniej zwalnia, niż na biegu jałowym. Silnik nie jest ...
-
Nowe Mitsubishi Outlander PHEV - jakie wrażenia po premierze?
... sylwetce odrobinę dynamiki. Summa summarum, bardzo ładnie narysowane auto. Co istotne, auto będzie oferowane w dwunastu wersjach lakierów - pięciu dwubarwnych i siedmiu ... uzupełniony estetycznymi szwami. Pod względem materiałów, Outlander puka do drzwi klasy premium, co dla wielu może być sporym, acz pozytywnym zaskoczeniem. Zegary są ...
-
Mercedes-Benz E 300 de 4MATIC All-Terrain stawia na praktyczność
... , centralny ekran zapewnia bezprzewodową łączność Apple CarPlay oraz Android Auto. Łyżka dziegciu? Wolałbym niezależny panel klimatyzacji, który sprzyjałby lepszej ergonomii. Projektanci ... Nie ma mowy o kompromisie w tej kategorii. Niemcy wiedzą, że klienci premium są wymagający, dlatego zapewnili siedzenia o dużej wielkości, które można bardzo ...
-
Nissan Ariya Nismo - sportowy crossover zadebiutował w Polsce
... charakteryzuje się bardzo wysoką jakością wykonania. W tej dziedzinie można mówić o poziomie premium - poważnie. Cieszy także staranne spasowanie. Użytkownik ma do dyspozycji cyfrowe wskaźniki z ... oddawał to, co dzieje się z przednią osią. Poza tym, wyposażyli auto w funkcję i-Booster. Cóż to takiego? Zwiększenie efektywności hamulców. Jak można ...
-
Nowy Citroen C3 zadebiutował w Polsce
... premium, ale i tak można swobodnie dobrać odpowiednią pozycję. Pozwolę sobie stwierdzić, że pod względem komfortu to jedne z najlepszych siedzeń w segmencie. I to cieszy. Choć nowy Citroen C3 to niewielkie auto ... , ale pamiętajmy, że to niewielki reprezentant segmentu B, a nie auto rajdowe. Komfort jazdy? Spodziewałem się, że będzie twardo i głośno. ...
-
Peugeot 3008 mHEV, czyli oryginalny SUV Coupe
... auto wygląda na jeszcze masywniejsze. Lampy wydają się wnikać w karoserię, co potęgują muskularne błotniki wystające poza ich obrys. Do tego dochodzą liczne osłony chroniące dolne strefy. Wnętrze W kabinie też jest bardzo ciekawie. Zacznijmy jednak od materiałów wykończeniowych, które zasługują na status premium ... 3008 mHEV to udane auto, ale byłby ...
-
Test przedzakupowy auta dla firmy
... przede wszystkim rzeczywiste zużycie paliwa. Wreszcie ogólna opinia o samochodzie. Bo nawet jeśli auto będzie miało we wszystkich rankingach same plusy, liczą się również ... Kempa ze spółki Energa-Operator. Sprawdź auto z FAB-em Testy na kilka lub kilkanaście dni to nie wszystko. Marki premium chcąc pokazać możliwości swoich pojazdów organizują ...
-
Lexus Driving Experience, czyli zarzuć bokiem jak STIG
... Ta jedna literka powoduje, że przeniesiony silnik z RCFa pod maskę tego sedana premium robi z niego niezłego sleepera. Oczywiście cztery końcówki rur wydechowych zdradzają ... Oprócz tego SUVa do dyspozycji miałem również niezwykłego NXa. Dlaczego? Ponieważ auto sterowane było za pomocą pilota. Niesamowicie poprowadzić normalny, pełnowymiarowy samochód ...