-
Kupno samochodu używanego: jak sprawdzić podwozie?
... . Zachodni sąsiedzi pozbywają się samochodów na preferencyjnych warunkach gdy te już wymagają znacznych nakładów finansowych lub nie mają pewności, że auto przejdzie kolejny przegląd. Naprawy aut na zachodzie są o wiele droższe niż w naszym kraju. Jest to nie lada gratka dla handlarzy ...
-
Ford Focus 1.0 EcoBoost Trend
... inżynierów. Podstawowym elementem, z którego słynie ten samochód jest oczywiście świetny „zawias”. Pokonywanie zakrętów Focusem, nawet z niewielkim silnikiem, to czysta frajda. Auto ma bardzo precyzyjny układ kierowniczy i dobrze zestrojone zawieszenie, dzięki czemu kręte drogi są jego naturalnym środowiskiem. Najciekawsze jest to, iż ...
-
Skoda Citigo 5d 1.0 MPI 60 KM Ambition
... . Przy wyższych prędkościach brakuje również lepszego wyciszenia, ale to typowa cecha aut tej klasy. Trzeba być świadomym, że Citigo to auto w pełni miejskie, dlatego spotkanie jej na autostradzie będzie mało popularnym zjawiskiem. W naturalnym środowisku, „Czeszka” czuje się jednak znakomicie. I właśnie o to ...
-
Audi A3 Ambiente 1.8 TFSI S-Tronic
... test nie będzie miał na celu wypunktowania fajerwerków stylistycznych, jakie ... Select pozwala dobrać optymalne ustawienia do stylu jazdy i rodzaju pokonywanej drogi spośród pięciu – Efficiency, Comfort, Auto, Dynamic oraz Individual – z czego ta ostatnia daje nam możliwość personalizacji poszczególnych elementów wpływających na zachowanie samochodu ...
-
Ford B-MAX 1,0 EcoBoost Titanium
... z wielokrotnie nagradzanym, najmniejszym członkiem rodziny EcoBoost pod maską. Zapraszamy na test Ford B-MAX’a! Karoseria B-MAX wygląda na większego niż jest w rzeczywistości ... że nie próbowałem być „eko”. W oszczędzaniu pomagał jednak dyskretnie pracujący system Auto Start Stop. Wrażenia z jazdy Ten Ford prowadzi się jak… powiększona Fiesta. ...
-
Peugeot 2008 1,2 VTi Allure
... przykładem jest Peugeot 2008, który właśnie trafił w moje ręce. Zapraszam na test topowej wersji Allure z benzynowym silnikiem 1,2 VTi pod maską! Karoseria ... w tym przypadku naprawdę zasługują na uznanie. Mimo stosunkowo dużego prześwitu i wysokiego nadwozia auto bardzo zręcznie wpisuje się w zakręty. Mają na to wpływ całkiem precyzyjny układ ...
-
Volkswagen Jetta Hybrid
Volkswagen Jetta Hybrid to naprawdę fajny samochód. Dynamiczny, notujący niewielkie spalanie, komfortowy, cichy, nowoczesny. Problem jest właściwie tylko jeden - w Polsce jego nabywcami będzie tylko bardzo wąskie grono klientów. Byliśmy jedną z pierwszych redakcji w naszym kraju mogącą przetestować najnowszy produkt koncernu z Wolfsburga. Nowa ...
-
Volkswagen Passat 1.4 TSI i 160 koni mechanicznych
... to z sylwetką samochodu, aczkolwiek myślę, że można na to przymknąć oko. Oprócz ogromu miejsca pasażerowie mają do dyspozycji ciszę, ponieważ auto jest naprawdę dobrze wyciszone. Ani opory powietrza, ani praca silnika nawet przy wyższych prędkościach nie przedostaje się zbytnio do środka ...
-
Skoda Rapid Spaceback 1.2 TSI Ambition dla młodych?
... , ponieważ bazowo Skoda kosztuje ponad 43 tysiące i co ciekawe odmiana sedan jest w takiej samej kwocie. Z ręką na sercu polecam to auto.
-
Ford Focus Kombi vs Honda Civic Tourer - szybciej, czy więcej?
... auta radzą sobie z nimi dość dobrze, jednak dziury czuć na kierownicy i do francuskich poduszkowców sporo im brakuje. Podsumowanie Jedno i drugie auto ma swoje wady i zalety i ciężko jednoznacznie określić, które wypada lepiej. Na korzyść Focusa przemawiają lepsze osiągi, z kolei Civic daje więcej ...
Tematy: Ford Focus, Honda Civic, Honda Civic Tourer, Ford Focus Kombi, Ford, Honda, testy samochodów, auta -
Perfekcyjne Infiniti Q50
... zdarza, ale przyznaję Q50 najwyższą ocenę za wygląd. Jest to bowiem moim zdaniem aktualnie najatrakcyjniejszy projekt sedana w tej klasie, a jedyne auto, które może mu ten tytuł w moich oczach odebrać, to Alfa Romeo Giulia, której premiery powinniśmy spodziewać się w okolicach wakacji. Póki ...
-
BMW X4 xDrive28i - modne i wygodne
... o jeden rozmiar mniejszego. Efekt? Lepszy niż można się było spodziewać. Zapraszam na test X4 z mocnym benzyniakiem pod maską. Karoseria Dlaczego wspomniane X6 znalazło tak duże grono ... delikatnie przechyla się na boki, dlatego kierowca nie ma wrażenia, że prowadzi auto, które waży niemal dwie tony. Warto dodać, że podsterowność to zjawisko naprawdę ...
-
Honda Jazz 1.3 i-VTEC MT Comfort czuje się najlepiej w mieście
... tym autem to bardzo prosta sprawa. Jeśli jednak ktoś nie czuje się pewnie, z pomocą przyjdą mu czujniki parkowania. Co więcej, auto zostało wyposażone w system monitorujący tor jazdy, a także ostrzegający o zbyt szybkim zbliżaniu się do poprzedzającego pojazdu i możliwej kolizji. Okiem przedsiębiorcy Ceny ...
-
Alfa Romeo Giulietta QV - delikatna jak brzytwa
... dobrze… o ile pamiętamy, by silnik stale pracował powyżej 3000 obrotów. Poniżej tej granicy jest dość ospały, powyżej – robi się ciekawie. Auto sprawnie rozpędza się nawet daleko na prawo od cyfry 100, a prędkościomierz kończy swój bieg na tyle późno, że nawet na ...
-
Toyota Auris Hybrid – popija benzynę przez słomkę
... się jak grubas na lekcji WF – ociężale i opornie. Próba jechania po mieście bez włączania silnika spalinowego zawsze kończy się porażką – auto nie jest w stanie podjechać pod żadne wzniesienie, nawet takie, którego nie czujesz jadąc rowerem. Dobra, zatem włączam Eco i nagle wszystko ...
-
Mercedes-Benz V 250 d Exclusive jak limuzyna
... się ładunków podczas jazdy. Bez problemu zmieści się tu kilka dużych toreb podróżnych - 1030 litrów mówi samo za siebie. Technologia Auto waży 2,2 tony, dlatego pod maską nie może mieszkać małolitrażowy silnik wspierany przez skromną tubin(k)ę. Znajdziemy tu popularnego, 2,2-litrowego diesla generującego ...
-
Jeep Grand Cherokee SRT. Po męsku...
... ? Na postoju mocarne V8 lekko trzęsie nadwoziem, co jest niezwykle przyjemne. Przy ruszaniu, zwłaszcza do tyłu, uwaga! Przy puszczaniu hamulca auto pełza bardzo powoli. To sprawia, że pojawia się pokusa dodania gazu – nawet podczas manewrów. Pedał gazu jest z kolei tak ustawiony ...
-
Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI Elite
... (1000 km, cykl mieszany) wyniosła 6,6 litra, a nie stosowałem zbyt wielu zasad eko-jazdy... Wrażenia z jazdy Insignia wydoroślała także w dziedzinie prowadzenia. Choć auto waży 1,5 tony, nie ma najmniejszych kłopotów z gwałtownymi zmianami toru jazdy czy pokonywaniem ciasnych zakrętów. To zasługa nieźle zestrojonego zawieszenia (MacPhersony ...
-
DS 7 Crossback 1.6 PureTech EAT8 Grand Chic
... wykrywa pieszych i zwierzęta w odległości 100 metrów. Jeśli chodzi o zespół napędowy, to możemy mówić o godnej kulturze i płynności działania. Silnik sprawnie rozpędza auto, choć kabina jest tak odseparowana od świata zewnętrznego, że podróżni tego nie odczuwają. Skrzynia jest natomiast wystarczająco szybka i nie gubi ...
-
Mercedes-Benz X 350 d 4MATIC X Power
... jednostka napędowa. I właśnie z taką konfiguracją miałem do czynienia. Zapraszam na test Klasy X z V6 pod maską. Karoseria Klasa X ma typową sylwetkę dla ... wielkość miesięcznych rat. W ten sposób klient płaci jedynie za czas, w którym użytkuje auto i nie musi martwić się o jego sprzedaż w przyszłości. Podsumowanie Klasa X łączy w sobie skrajnie ...
-
Renault Talisman Grandtour 1.8 TCe EDC Initiale Paris
... i podczas dynamicznej jazdy. To zasługa wydajnego układu kierowniczego i systemu 4Control. Dzięki skrętnej tylnej osi (zmiana położenia kół o zaledwie kilka stopni), auto świetnie wpisuje się we wszelkie łuki, zachowując pełną stabilność. Śmiem twierdzić, że to jeden z najlepiej prowadzących się reprezentantów w swojej klasie ...
-
Dacia Sandero 1.0 TCe CVT Expression
... , ale bez przesady. Nawet przy prędkościach autostradowych można czuć się pewnie. Tak, w małej Dacii. Komfort jazdy zasługuje na solidną czwórkę. Auto tłumi nierówności lepiej, niż sugeruje to jej budżetowy wizerunek. Nawet te poprzeczne przeszkody nie eliminują poczucia wygody. Owszem, jest tu ...
-
Nowe Audi R8 2013
... i 314 km/h. W gamie modelowej pojawiła się również odmiana V10 plus z silnikiem V10 o mocy 550 KM i maksymalnym momencie obrotowym 540 Nm. Auto wyposażone w dwusprzęgłową przekładnię przyspiesza do setki w 3,5 sekundy i rozpędza się do 317 km/h. Sprzedaż R8 nowej generacji ruszy w 2013 roku.
-
Ile można zaoszczędzić na dobrych oponach?
... najniższej klasy G, zewnętrzny hałas toczenia (ikona z głośnikiem) - skala hałasu pokazywana jest w formie trzech belek – im więcej z nich jest czarnych, tym auto jedzie głośniej; dodatkowo podawana jest liczba decybeli, jakie wydają opony przy prędkości 80 km/h.
-
Najpopularniejsze samochody na abonament
... bogatą wiedzę o samochodach. Użytkownicy są świetnie przygotowani, oglądają i czytają różnego rodzaju testy. Jak widać wielu z nich wystarcza to, aby wybrać auto – podkreśla Knitter.
-
Jak dbać o klimatyzację w samochodzie?
... brak może doprowadzić także do bardzo kosztowej i problematycznej awarii np. uszkodzenia kompresora. Aby uniknąć poważnych awarii, dobrze jest przeprowadzić profesjonalny test diagnostyczny w serwisie Norauto. Dzięki niemu będzie można skontrolować ciśnienie w układzie, stan filtra kabinowego, stan przewodów i skraplacza, jak również dowiedzieć się ...
-
Renault Megane RS - wyścigówka w trybie incognito
... ma problemu z ciasnymi zakrętami. Niestety test odbył się w zimny i deszczowy weekend, więc nie było nam dane sprawdzić, na ile auto wybacza błędy kierowcy podczas pokonywania „ ... Kraków –Warszawa i z początkowego „nie mam wyjścia” zrobiło się – miło, że tak wyszło. Auto nie zawiodło. W trasie spaliło 7,8 l/100 km, co jest dobrym wynikiem na blisko ...
-
Mercedes-Benz E350e - hybrydowa wariacja prezesa
... E klasa, zaświeciły mi się oczy w nadziei, że to właśnie mi przypadnie test, tym bardziej, że była w moim ulubionym nadwoziu „limousine”. Dlaczego? Z E ... aby silnik ożył, a wskazówki odmierzały przyjemność jazdy w obrotach na minutę. Ruszamy w drogę, a auto momentalnie roztacza nad nami opiekę. Wnętrze jest bardzo dobrze wyciszone, świetnie izoluje ...
-
Mazda 6 4d 2,0 Skyactiv-G AT SkyENERGY
... jazdy Tygodniowy test można spointować jednym zdaniem: auto prowadzi się bajecznie. Płynnie i bez oporu wchodzi na obroty. Dwulitrowy, 165-konny motor benzynowy sprawnie popycha auto ... zestrojeniu zawieszenia czuć sportowe DNA. Jest dość twardo, ale bez przesady. Auto precyzyjnie reaguje na ruchy kierownicą, a wszelkie dziury i nierówności przejeżdża ...
-
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD doskonale wyposażony
... wtedy na papier. Tym razem przyszedł czas na standardowy test Jeepa GC generacji 4 i pół. Wbrew pozorom, auto nie przeszło zasadniczej, zewnętrznej przemiany. Za to detale ... leasingowania. Podsumowanie Po 21 latach od premiery I generacji Grand Cherokee, auto doczekało się pełnej „europeizacji”. Teraz jest nie tylko ładne, ale i doskonale wyposażone ...
-
Infiniti Q50 3.0 V6 - gra czy rzeczywistość
... temu Infiniti nie przesadziło w żadną stronę z udziwnianiem karoserii. Dzięki czemu auto potrafi zaskoczyć swoimi możliwościami, bo nie zdradza wszystkiego swoim krzykliwym kształtem ... kiedy potrzeba, pomaga trzymać auto na tym torze jaki sobie założymy. Jednak tu zachwyty się kończą. Nie bez powodu zacząłem nasz test, tematem o grach komputerowych ...
-
Honda HR-V 1.6 i-dtec i czterech wspaniałych….
... się dostać. To długi i wymagający test, który sprawdzał tak oczekiwaną w tym segmencie wszechstronność samochodu. W dodatku jeśli auto jest w rękach jednego testującego, musi ... . Pozostało mi zgrywać osobę alternatywną. HR-V to dla mnie auto pełne przeciwieństw. W każdym z ważniejszych elementów zauważyłem plusy i minusy. Zawieszenie i układ ...
-
Peugeot 308
... i inny zderzak. Długość „TrzystaÓsemki” wynosi 4,25 m, wysokość 1,46 m, a szerokość 1,80 m. Auto powstało na modularnej platformie EMP2 (Efficient Modular Platform), ... auto dobrze tłumi nierówności. Na tę chwilę możemy z ręką na sercu oznajmić, że na gładkiej nawierzchni nowy Peugeot 308 spisuje się bardzo dobrze. Z pewnością przyszły test ...
-
Seat Leon Cupra nieokiełznany jak kobieta
... , traci trakcję mentalnie odrzucam. Dla mnie ona może w ogóle nie wyglądać. Poważnie! To auto urzeka bowiem świetnym układem kierowniczym, fenomenalnie dobraną skrzynią DSG (wreszcie!!!) i SILNIKIEM. ... : 0-100 km/h: 5,8 s 0-200 km/h: 19,6 s Prędkość maksymalna: 250 km/h Zużycie paliwa (miejskie) test: 12-14 l/100 km Zużycie paliwa (pozamiejskie) test ...
-
Suzuki Swift 1.2 – miejski konserwatysta
... się przespacerować niż wyciągać auto z garażu. Czas skończyć już jednak te metaforyczne opinie i zmienić felietonistyczne akapity w standardowy test. Patrząc na auto z zewnątrz widać ... Niestraszne są mu więc ciasne parkingi, a także miejskie dziury, ponieważ auto zestrojone jest bardzo miękko. Razem z lekko działającym układem kierowniczym Suzuki ...


Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei