-
Toyota Auris Hybrid – popija benzynę przez słomkę
... się jak grubas na lekcji WF – ociężale i opornie. Próba jechania po mieście bez włączania silnika spalinowego zawsze kończy się porażką – auto nie jest w stanie podjechać pod żadne wzniesienie, nawet takie, którego nie czujesz jadąc rowerem. Dobra, zatem włączam Eco i nagle wszystko ...
-
Mercedes-Benz V 250 d Exclusive jak limuzyna
... się ładunków podczas jazdy. Bez problemu zmieści się tu kilka dużych toreb podróżnych - 1030 litrów mówi samo za siebie. Technologia Auto waży 2,2 tony, dlatego pod maską nie może mieszkać małolitrażowy silnik wspierany przez skromną tubin(k)ę. Znajdziemy tu popularnego, 2,2-litrowego diesla generującego ...
-
Jeep Grand Cherokee SRT. Po męsku...
... ? Na postoju mocarne V8 lekko trzęsie nadwoziem, co jest niezwykle przyjemne. Przy ruszaniu, zwłaszcza do tyłu, uwaga! Przy puszczaniu hamulca auto pełza bardzo powoli. To sprawia, że pojawia się pokusa dodania gazu – nawet podczas manewrów. Pedał gazu jest z kolei tak ustawiony ...
-
Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI Elite
... (1000 km, cykl mieszany) wyniosła 6,6 litra, a nie stosowałem zbyt wielu zasad eko-jazdy... Wrażenia z jazdy Insignia wydoroślała także w dziedzinie prowadzenia. Choć auto waży 1,5 tony, nie ma najmniejszych kłopotów z gwałtownymi zmianami toru jazdy czy pokonywaniem ciasnych zakrętów. To zasługa nieźle zestrojonego zawieszenia (MacPhersony ...
-
DS 7 Crossback 1.6 PureTech EAT8 Grand Chic
... wykrywa pieszych i zwierzęta w odległości 100 metrów. Jeśli chodzi o zespół napędowy, to możemy mówić o godnej kulturze i płynności działania. Silnik sprawnie rozpędza auto, choć kabina jest tak odseparowana od świata zewnętrznego, że podróżni tego nie odczuwają. Skrzynia jest natomiast wystarczająco szybka i nie gubi ...
-
Mercedes-Benz X 350 d 4MATIC X Power
... jednostka napędowa. I właśnie z taką konfiguracją miałem do czynienia. Zapraszam na test Klasy X z V6 pod maską. Karoseria Klasa X ma typową sylwetkę dla ... wielkość miesięcznych rat. W ten sposób klient płaci jedynie za czas, w którym użytkuje auto i nie musi martwić się o jego sprzedaż w przyszłości. Podsumowanie Klasa X łączy w sobie skrajnie ...
-
Renault Talisman Grandtour 1.8 TCe EDC Initiale Paris
... i podczas dynamicznej jazdy. To zasługa wydajnego układu kierowniczego i systemu 4Control. Dzięki skrętnej tylnej osi (zmiana położenia kół o zaledwie kilka stopni), auto świetnie wpisuje się we wszelkie łuki, zachowując pełną stabilność. Śmiem twierdzić, że to jeden z najlepiej prowadzących się reprezentantów w swojej klasie ...
-
Dacia Sandero 1.0 TCe CVT Expression
... , ale bez przesady. Nawet przy prędkościach autostradowych można czuć się pewnie. Tak, w małej Dacii. Komfort jazdy zasługuje na solidną czwórkę. Auto tłumi nierówności lepiej, niż sugeruje to jej budżetowy wizerunek. Nawet te poprzeczne przeszkody nie eliminują poczucia wygody. Owszem, jest tu ...
-
Ile można zaoszczędzić na dobrych oponach?
... najniższej klasy G, zewnętrzny hałas toczenia (ikona z głośnikiem) - skala hałasu pokazywana jest w formie trzech belek – im więcej z nich jest czarnych, tym auto jedzie głośniej; dodatkowo podawana jest liczba decybeli, jakie wydają opony przy prędkości 80 km/h.
-
Jak dbać o klimatyzację w samochodzie?
... brak może doprowadzić także do bardzo kosztowej i problematycznej awarii np. uszkodzenia kompresora. Aby uniknąć poważnych awarii, dobrze jest przeprowadzić profesjonalny test diagnostyczny w serwisie Norauto. Dzięki niemu będzie można skontrolować ciśnienie w układzie, stan filtra kabinowego, stan przewodów i skraplacza, jak również dowiedzieć się ...
-
Nowe Audi R8 2013
... i 314 km/h. W gamie modelowej pojawiła się również odmiana V10 plus z silnikiem V10 o mocy 550 KM i maksymalnym momencie obrotowym 540 Nm. Auto wyposażone w dwusprzęgłową przekładnię przyspiesza do setki w 3,5 sekundy i rozpędza się do 317 km/h. Sprzedaż R8 nowej generacji ruszy w 2013 roku.
-
Najpopularniejsze samochody na abonament
... bogatą wiedzę o samochodach. Użytkownicy są świetnie przygotowani, oglądają i czytają różnego rodzaju testy. Jak widać wielu z nich wystarcza to, aby wybrać auto – podkreśla Knitter.
-
Renault Megane RS - wyścigówka w trybie incognito
... ma problemu z ciasnymi zakrętami. Niestety test odbył się w zimny i deszczowy weekend, więc nie było nam dane sprawdzić, na ile auto wybacza błędy kierowcy podczas pokonywania „ ... Kraków –Warszawa i z początkowego „nie mam wyjścia” zrobiło się – miło, że tak wyszło. Auto nie zawiodło. W trasie spaliło 7,8 l/100 km, co jest dobrym wynikiem na blisko ...
-
Mercedes-Benz E350e - hybrydowa wariacja prezesa
... E klasa, zaświeciły mi się oczy w nadziei, że to właśnie mi przypadnie test, tym bardziej, że była w moim ulubionym nadwoziu „limousine”. Dlaczego? Z E ... aby silnik ożył, a wskazówki odmierzały przyjemność jazdy w obrotach na minutę. Ruszamy w drogę, a auto momentalnie roztacza nad nami opiekę. Wnętrze jest bardzo dobrze wyciszone, świetnie izoluje ...
-
Mazda 6 4d 2,0 Skyactiv-G AT SkyENERGY
... jazdy Tygodniowy test można spointować jednym zdaniem: auto prowadzi się bajecznie. Płynnie i bez oporu wchodzi na obroty. Dwulitrowy, 165-konny motor benzynowy sprawnie popycha auto ... zestrojeniu zawieszenia czuć sportowe DNA. Jest dość twardo, ale bez przesady. Auto precyzyjnie reaguje na ruchy kierownicą, a wszelkie dziury i nierówności przejeżdża ...
-
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD doskonale wyposażony
... wtedy na papier. Tym razem przyszedł czas na standardowy test Jeepa GC generacji 4 i pół. Wbrew pozorom, auto nie przeszło zasadniczej, zewnętrznej przemiany. Za to detale ... leasingowania. Podsumowanie Po 21 latach od premiery I generacji Grand Cherokee, auto doczekało się pełnej „europeizacji”. Teraz jest nie tylko ładne, ale i doskonale wyposażone ...
-
Infiniti Q50 3.0 V6 - gra czy rzeczywistość
... temu Infiniti nie przesadziło w żadną stronę z udziwnianiem karoserii. Dzięki czemu auto potrafi zaskoczyć swoimi możliwościami, bo nie zdradza wszystkiego swoim krzykliwym kształtem ... kiedy potrzeba, pomaga trzymać auto na tym torze jaki sobie założymy. Jednak tu zachwyty się kończą. Nie bez powodu zacząłem nasz test, tematem o grach komputerowych ...
-
Honda HR-V 1.6 i-dtec i czterech wspaniałych….
... się dostać. To długi i wymagający test, który sprawdzał tak oczekiwaną w tym segmencie wszechstronność samochodu. W dodatku jeśli auto jest w rękach jednego testującego, musi ... . Pozostało mi zgrywać osobę alternatywną. HR-V to dla mnie auto pełne przeciwieństw. W każdym z ważniejszych elementów zauważyłem plusy i minusy. Zawieszenie i układ ...
-
Peugeot 308
... i inny zderzak. Długość „TrzystaÓsemki” wynosi 4,25 m, wysokość 1,46 m, a szerokość 1,80 m. Auto powstało na modularnej platformie EMP2 (Efficient Modular Platform), ... auto dobrze tłumi nierówności. Na tę chwilę możemy z ręką na sercu oznajmić, że na gładkiej nawierzchni nowy Peugeot 308 spisuje się bardzo dobrze. Z pewnością przyszły test ...
-
Seat Leon Cupra nieokiełznany jak kobieta
... , traci trakcję mentalnie odrzucam. Dla mnie ona może w ogóle nie wyglądać. Poważnie! To auto urzeka bowiem świetnym układem kierowniczym, fenomenalnie dobraną skrzynią DSG (wreszcie!!!) i SILNIKIEM. ... : 0-100 km/h: 5,8 s 0-200 km/h: 19,6 s Prędkość maksymalna: 250 km/h Zużycie paliwa (miejskie) test: 12-14 l/100 km Zużycie paliwa (pozamiejskie) test ...
-
Suzuki Swift 1.2 – miejski konserwatysta
... się przespacerować niż wyciągać auto z garażu. Czas skończyć już jednak te metaforyczne opinie i zmienić felietonistyczne akapity w standardowy test. Patrząc na auto z zewnątrz widać ... Niestraszne są mu więc ciasne parkingi, a także miejskie dziury, ponieważ auto zestrojone jest bardzo miękko. Razem z lekko działającym układem kierowniczym Suzuki ...
-
Audi RS7 Performance - 8,5 godziny, 550 minut
... RS7 jest niemalże wyczerpująca fizycznie. Kilkanaście mocnych startów można odczuć w plecach i w szyi. Auto z bezwzględną siłą wbija w fotel i to niezależnie od prędkości. Gdy jedziemy sto na ... na prędkościomierzu. Co z wyglądem? To w końcu od niego zaczynamy prawie każdy test, tu natomiast zszedł na dalszy plan. To oczywiście kwestia gustu. Są ...
-
Isuzu D-MAX 2.5 TD AT LS+ niedoceniony w Polsce
... extended cab, która w Polsce szybko została ochrzczona „półtorówką”. Skąd nazwa? Otóż, auto nie zabiera pięciu, a czterech pasażerów, z czego dwóch siedzi na średnio wygodnych, ... o gwarancji podstawowej, która trwa 5 lat. W tym segmencie trudno o lepszą ofertę. Podsumowanie Test Isuzu po raz kolejny spointuje bardzo podobnie. D-MAX jest wyjątkowo ...
-
Smart ForTwo Cabrio - zaskakuje na każdym kroku
... tej długości równy rozstaw osi. Wysokość? Ponad 166 centymetry. To sprawia, że auto jest bardzo nieproporcjonalne, ale na szczęście nie brzydkie. Przynajmniej według mnie, ... Cabrio pozytywnie mnie rozczarował. Gdy zobaczyłem go w kalendarzu, sądziłem, że jego test będzie niemiłym obowiązkiem, a okazało się, że w dużym mieście jak Kraków, to spora ...
-
Renault Scenic 1.2 TCe 130 KM - jesienne przymrozki
... przecież downsizing nie polega na zmniejszaniu rozmiarów karoserii lub masy (auto waży 1,6 tony). Nowoczesne nadwozie w specyfikacji BOSE kusi ledowymi reflektorami, ogromnym panoramicznym ... zagłówkiem odczułem spory poziom komfortu, który towarzyszył mi przez cały test. Zasługa tu jednak dodatkowego wyposażenia oraz zestrojenia zawieszenia, ale o ...
-
Fiat Talento Kombi - dwa światy
... nie zupełnie z innej strony. Dokładnie tak było z testem Fiata Talento, którego miałem przyjemność testować razem z Adamem. Każdy z nas wykorzystał to auto w innych celach, każdy ma swoje spostrzeżenia i przemyślenia. Jakie? Zobaczcie sami! Na wstępie warto zaznaczyć, że do testu otrzymaliśmy najdłuższą wersję ...
-
Honda Jazz 1,3 I-VTEC - inna niż wszystkie
... siedzeń czy kamery cofania z szeregiem czujników parkowania auto na przykład czyta znaki ograniczenia prędkości. W tym ... test tutaj. Fanów diesli na pewno zasmuci fakt, że ten japoński producent w większości modeli go nie oferuje – tak też jest w przypadku Jazza. Czy bym się jednak tym strasznie przejmował? Zdecydowanie nie, ponieważ auto ...
-
Seat Leon Cupra R - murowany youngtimer
... jakimś magicznym sposobem autentycznie nie chce jeździć w trybie standardowym. W zasadzie cały test przejeździłem w trybie Cupra z akompaniamentem soczystego dźwięku z wydechu “łututu”. Prawda ... wchodząc w zakręt na pełnym gazie trzeba uważać na dziury i inne nierówności – auto potrafi przez nie przeskoczyć. Po deszczu zaczyna się prawdziwa walka o ...
-
Citroen Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 160 Shine - małe „s” wielkie „T”
... litrów. Brawa! A jak się nim jeździ? Bardzo pewnie! Auto jest nad wyraz zwrotne, a rozmiary C4-ki odgrywają jedynie ... auto było pakowne, ergonomiczne, ekonomiczne oraz zapewniało wygodę dla rodziny w każdych warunkach. W Citroenie brakuje mi tylko tej ergonomii. Do wzorowego zabrakło sporo, ale nie odbieram mu tego, że był to bardzo udany test ...
-
Hyundai Tucson Hybrid 2.0 CRDi - zapomniałem, że jeżdżę hybrydą
... Benchmark segmentu Hyundai Tucson po faceliftingu to nadal auto z masą zalet. Praktyczny, wygodny, dobrze wygląda i jeździ oraz ... auto waży więcej i traci schowek pod podłogą bagażnika. Z drugiej strony hybryda delikatnie poprawia moim zdaniem najsłabszy punkt tego auta, czyli rozczarowujące wyniki spalania. Tekst zakończę osobistym akcentem, bo test ...
-
Volkswagen up! GTI - tylko nie mów o nim mały!
... ustawieniem zegary. Przez co ja nie mogłem sobie przez cały test znaleźć idealnego ułożenia fotela względem kierownicy… Pod maską Do napędu UP-a ... które dają efekt “pochrapywania” słyszalny zdecydowanie bardziej w środku. Do uszu przechodniów, gdy auto jedzie, dochodzą rasowe dźwięki z końcowego tłumika, który również został lekko zmodyfikowany. ...
-
Isuzu D-MAX jak KingKong
... projektowi przednich reflektorów z grillem. Wykrzywiony łuk jest atrakcyjny i przypomina uśmiech. Może przez to auto nie wygląda na mega twardziela, ale wystarczy koło niego stanąć i widać już ... tego najlepszym przykładem. Oczywiście nie ma tu mowy o azjatyckich podróbka o czym świadczy ten test oraz cena, która może nie jest najniższa ale w ...
-
Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi 210 KM - premium?
... auto dla managera średniego szczebla faktycznie zasługuje na to miano? Przyznaję, że zabierałem się do tego tekstu kilka razy. Głównie dlatego, że choć test ...
-
Peugeot 208 GTi - miejski rozrabiaka
... Auto w sprincie spod świateł na pewno nie przynosi wstydu, ale prawdziwy potencjał pokazuje, gdy droga zaczyna wić się niczym polityk przy niewygodnych pytaniach. Gdyby tylko Bieszczady były trochę bliżej Warszawy ten test ... jestem przyzwyczajony do śpiewu VR6, każde testowane przeze mnie auto ma pod tym względem wysoko zawieszoną poprzeczkę, ale ...
-
Toyota RAV4 Hybrid - dzielny samuraj, król miejskiej dżungli
... konsekwencji pozwala na rozpędzenie pokaźnego, prawie 2-tonowego Suva przez 197 japońskich koników. Auto ma jednak dwubiegunową naturę. Z jednej strony, w ruchu miejskim, jest naprawdę ... z jedną rzeczą. Test przeprowadzony na dystansie prawie 1400 km potwierdził, że w cyklu miejskim przy wyjątkowo nudnej i spokojnej jeździe auto potrafi skonsumować ...