-
Fiat Talento Kombi - dwa światy
... nie zupełnie z innej strony. Dokładnie tak było z testem Fiata Talento, którego miałem przyjemność testować razem z Adamem. Każdy z nas wykorzystał to auto w innych celach, każdy ma swoje spostrzeżenia i przemyślenia. Jakie? Zobaczcie sami! Na wstępie warto zaznaczyć, że do testu otrzymaliśmy najdłuższą wersję ...
-
Hyundai Tucson Hybrid 2.0 CRDi - zapomniałem, że jeżdżę hybrydą
... Benchmark segmentu Hyundai Tucson po faceliftingu to nadal auto z masą zalet. Praktyczny, wygodny, dobrze wygląda i jeździ oraz ... auto waży więcej i traci schowek pod podłogą bagażnika. Z drugiej strony hybryda delikatnie poprawia moim zdaniem najsłabszy punkt tego auta, czyli rozczarowujące wyniki spalania. Tekst zakończę osobistym akcentem, bo test ...
-
Isuzu D-MAX jak KingKong
... projektowi przednich reflektorów z grillem. Wykrzywiony łuk jest atrakcyjny i przypomina uśmiech. Może przez to auto nie wygląda na mega twardziela, ale wystarczy koło niego stanąć i widać już ... tego najlepszym przykładem. Oczywiście nie ma tu mowy o azjatyckich podróbka o czym świadczy ten test oraz cena, która może nie jest najniższa ale w ...
-
Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi 210 KM - premium?
... auto dla managera średniego szczebla faktycznie zasługuje na to miano? Przyznaję, że zabierałem się do tego tekstu kilka razy. Głównie dlatego, że choć test ...
-
Isuzu D-MAX 2.5 TD AT LS+ niedoceniony w Polsce
... extended cab, która w Polsce szybko została ochrzczona „półtorówką”. Skąd nazwa? Otóż, auto nie zabiera pięciu, a czterech pasażerów, z czego dwóch siedzi na średnio wygodnych, ... o gwarancji podstawowej, która trwa 5 lat. W tym segmencie trudno o lepszą ofertę. Podsumowanie Test Isuzu po raz kolejny spointuje bardzo podobnie. D-MAX jest wyjątkowo ...
-
Peugeot 208 GTi - miejski rozrabiaka
... Auto w sprincie spod świateł na pewno nie przynosi wstydu, ale prawdziwy potencjał pokazuje, gdy droga zaczyna wić się niczym polityk przy niewygodnych pytaniach. Gdyby tylko Bieszczady były trochę bliżej Warszawy ten test ... jestem przyzwyczajony do śpiewu VR6, każde testowane przeze mnie auto ma pod tym względem wysoko zawieszoną poprzeczkę, ale ...
-
Toyota RAV4 Hybrid - dzielny samuraj, król miejskiej dżungli
... konsekwencji pozwala na rozpędzenie pokaźnego, prawie 2-tonowego Suva przez 197 japońskich koników. Auto ma jednak dwubiegunową naturę. Z jednej strony, w ruchu miejskim, jest naprawdę ... z jedną rzeczą. Test przeprowadzony na dystansie prawie 1400 km potwierdził, że w cyklu miejskim przy wyjątkowo nudnej i spokojnej jeździe auto potrafi skonsumować ...
-
Smart ForTwo Cabrio - zaskakuje na każdym kroku
... tej długości równy rozstaw osi. Wysokość? Ponad 166 centymetry. To sprawia, że auto jest bardzo nieproporcjonalne, ale na szczęście nie brzydkie. Przynajmniej według mnie, ... Cabrio pozytywnie mnie rozczarował. Gdy zobaczyłem go w kalendarzu, sądziłem, że jego test będzie niemiłym obowiązkiem, a okazało się, że w dużym mieście jak Kraków, to spora ...
-
Toyota Corolla 1.6 Valvematic 132 KM Prestige – król sedanów
... bolid a porządne, dobre, niezawodne auto, którym dojedzie do pracy, po zakupy czy na swoją działkę. Tak też chciałem przeprowadzić test. Założyłem, więc kapelusz, przykleiłem wąsy, bo na porządną szczotę pod nosem czekałbym zbyt długo. Wsiadłem i postarałem się spojrzeć na auto z punktu ...
-
Renault Scenic 1.2 TCe 130 KM - jesienne przymrozki
... przecież downsizing nie polega na zmniejszaniu rozmiarów karoserii lub masy (auto waży 1,6 tony). Nowoczesne nadwozie w specyfikacji BOSE kusi ledowymi reflektorami, ogromnym panoramicznym ... zagłówkiem odczułem spory poziom komfortu, który towarzyszył mi przez cały test. Zasługa tu jednak dodatkowego wyposażenia oraz zestrojenia zawieszenia, ale o ...
-
Dacia Duster 1.5dci 90 KM - wiesz za co płacisz
... modelu. Teraz jednak mieliśmy więcej czasu i trochę spokoju, by przeprowadzić standardowy test. Poza tym wersja, którą miałem okazję się delektować była nieźle skalkulowana i być ... dzięki czemu korzystnie odbija się to na cenie. Nie oznacza to, że auto wygląda na stare. Nowa generacja zdecydowanie unowocześniła środek, a zwłaszcza karoserię. Pierwszą ...
-
Honda Jazz 1,3 I-VTEC - inna niż wszystkie
... siedzeń czy kamery cofania z szeregiem czujników parkowania auto na przykład czyta znaki ograniczenia prędkości. W tym ... test tutaj. Fanów diesli na pewno zasmuci fakt, że ten japoński producent w większości modeli go nie oferuje – tak też jest w przypadku Jazza. Czy bym się jednak tym strasznie przejmował? Zdecydowanie nie, ponieważ auto ...
-
Seat Leon Cupra R - murowany youngtimer
... jakimś magicznym sposobem autentycznie nie chce jeździć w trybie standardowym. W zasadzie cały test przejeździłem w trybie Cupra z akompaniamentem soczystego dźwięku z wydechu “łututu”. Prawda ... wchodząc w zakręt na pełnym gazie trzeba uważać na dziury i inne nierówności – auto potrafi przez nie przeskoczyć. Po deszczu zaczyna się prawdziwa walka o ...
-
Citroen Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 160 Shine - małe „s” wielkie „T”
... litrów. Brawa! A jak się nim jeździ? Bardzo pewnie! Auto jest nad wyraz zwrotne, a rozmiary C4-ki odgrywają jedynie ... auto było pakowne, ergonomiczne, ekonomiczne oraz zapewniało wygodę dla rodziny w każdych warunkach. W Citroenie brakuje mi tylko tej ergonomii. Do wzorowego zabrakło sporo, ale nie odbieram mu tego, że był to bardzo udany test ...
-
Volkswagen Touareg R-Line 3.0 TDI - technologia ponad wszystko
... test nowego Touarega czekałem z niecierpliwością. W końcu to nowy flagowy model marki Volkswagen, przynajmniej na europejskim rynku, gdzie Phaeton nie jest już oferowany. Poza tym jest to auto ... , ale dotyczy to ustawienia z kanapą maksymalnie przesuniętą do przodu. Auto wyposażone w pneumatyczne zawieszenie potrafi przysiąść tyłem, by łatwiej było ...
-
Volkswagen up! GTI - tylko nie mów o nim mały!
... ustawieniem zegary. Przez co ja nie mogłem sobie przez cały test znaleźć idealnego ułożenia fotela względem kierownicy… Pod maską Do napędu UP-a ... które dają efekt “pochrapywania” słyszalny zdecydowanie bardziej w środku. Do uszu przechodniów, gdy auto jedzie, dochodzą rasowe dźwięki z końcowego tłumika, który również został lekko zmodyfikowany. ...
-
Suzuki sx4 s-cross, niezłe choć bez ducha
... w minimalnym stopniu uterenowionym. I w tym miejscu zaczynają się schody. Niestety dla S-Crossa, jego test w moich rękach przypadł po raz drugi po teście Dacii Duster z napędem ... zagrożenia, a i hamulce w razie konieczności potrafią szybko zatrzymać ważące 1305 kg auto. Jak podsumowuje drugie spotkanie z SX4 S-Cross? Pozytywnie, choć wszystkim tym, ...
-
Mitsubishi Outlander 2.2 DID 6AT - spokój na kołach
... wizualnych prezentowaliśmy już podczas prezentacji tego Mitsubishi, aczkolwiek w końcu auto dotarło do nas na standardowy test. To, co widzicie na zdjęciach to trzecia generacja tej ... najefektywniejsze przekazanie napędu (na co dzień tryb 4WD ECO lub 4WD AUTO), a w razie poważniejszych tarapatów AWD można zblokować i wydostać się z tych gorszych ...
-
BMW X1 Xdrive25i - w poszukiwaniu DNA
... twarde jak w trybie Sport, to zakończyłbym test po jednym dniu. Na szczęście jest tryb Comfort, w którym auto przechyla się nieco na boki, ale wybiera ... , ale wysoka pozycja za kierownicą szybko przypomina, że X1 to właściwie miejskie auto wielozadaniowe. Jego sportowe umiejętności robią pewne wrażenie, ale czuć, że pochodzą z elektroniki, a nie ...
-
Dacia Duster 1.5 dCi Blackshadow - do Rumunii i z powrotem
... test. Miałem już okazję testować praktycznie takiego samego Dustera, dlatego tym razem będzie trochę mniej technicznie. Udało mi się przekonać, jak radzi sobie w tak długiej trasie i dlaczego jest to auto ... Przejazd przez Słowację oraz Węgry poszedł nam bardzo sprawnie, auto przy jednostajnej jeździe w okolicach 120 km/h zachowywało się nadal bardzo ...
-
Mercedes X250d - zawartość cukru w cukrze
... . Deska jest ładnie narysowana, szczególnie jeśli pamiętamy, że jest to auto robocze. Góra jest miękka, miła w dotyku i wykonana z dobrej jakości materiału. Centralny ... dopracowana i szczerze powiedziawszy, nie bardzo chce się z niej wysiadać. Jednak trwający krótko test musiał się kiedyś zakończyć, więc pora na podsumowanie. Stając do testu klasy ...
-
Renault Clio R.S. 18 - kiedy Trophy to za mało
... bolidów Formuły 1 startujących w zespole Renault. Jeżeli więc interesujesz się wersją Trophy – ten test jest również dla Ciebie. Zasiądźmy więc za kierownicą bolidu o numerze 0468. Wnętrze ... działa tylko po ustawieniu skrzyni biegów w tryb manualny. Tryb Sport usztywnia auto, podkręca obroty, przyśpiesza pracę skrzyni biegów oraz reakcję na gaz ...
-
Skoda Citigo - mały smyk
... że z hamowaniem też możesz mieć problem. Tak to nie żart. Zrobiłem szybki test polegający na hamowaniu z 70km/h jadąc samemu, a później jadąc w 4 dorosłe osoby z zapakowanym bagażnikiem ... bardzo zadowolony. Widziałbym go bardziej jako drugie auto w rodzinie lub auto do pracy, niż jako auto stricte rodzinne. Nie oszukujmy się - ma kilka minusów ...
-
Opel Grandland X Ultimate 2.0 CDTi - nowoczesny konserwatyzm
... ogólny komfort. W szybkich zakrętach za kierownicą Grandlanda nie należy przesadzać z pewnością siebie. Jest to auto skrojone pod płynną i zdystansowaną jazdę, ale nie szybką. W mieście i w trasie to się w 100% sprawdzi ... . Widać to po obecnym języku designu i po korzystnych zmianach w ofercie Opla. Dla mnie test Grandlanda X był bardzo pozytywnym ...
-
Škoda Octavia Combi dla handlowca czy dyrektora?
... lecz drugi z prowadzących spalił na podobnym dystansie o niecały litr mniej. Dodatkowy test - ekojazdy (odcinek 48 kilometrów) zaowocował pojawieniem się na komputerze pokładowym ... pewno nie jest wada nowego produktu koncernu. Octavia to auto międzysegmentowe robiące wielkie wrażenie na dotychczasowych użytkownikach dużych kompaktów a z drugiej ...
-
Volvo XC90 T6 warte swojej ceny
... ostatnia rzecz, jakiej spodziewałbym się po dwóch tonach szwedzkiej stali na kołach. Auto prowadzi się niezwykle pewnie i przewidywalnie. Zapas przyczepności jest wprost niebywały, biorąc pod ... silnik pod czerwone pole i redukuje chwilę po wdepnięciu gazu w podłogę. Obejrzyjcie nasz test Volvo XC90 T6: Spalanie nie jest niskie, ale powiedzmy sobie ...
-
Toyota Yaris 1.33 Prestige - kobiecy ulubieniec
... wygląd, chociaż ten zmienił się najbardziej i od niego zacznę ten dzisiejszy test. Długość auta to niecałe 4-metry ukryte w spójnym nadwoziu z krótkim tyłem. W tym aucie ... model pojawił się na 15-calowych aluminiowych felgach w grafitowym metallicu. Dzięki temu auto wyglądało elegancko i na pewno nie tanio, jak to z niektórymi miejskimi samochodami ...
-
Peugeot 3008 1.6 THP - wirtualny lew
... powinno. Na szczęście jednak testowany Peugeot 3008 w miedzianym kolorze zdał test wyśmienicie. I mimo tego, że konwencjonalne były chyba tylko przyciski, koła i ... na nasze intencje. Sześciobiegowy automat przeciąga biegi, pedał gazu jest bardziej wrażliwy, a auto wyraźnie porusza się żwawiej. Jest tylko jedno ale… Szybciej konsumuje również paliwo ...
-
Skoda Octavia Laurin&Klement 2.0 TDI - gdzie tu rozsądek?
... Tymczasem za sprawą siedmiobiegowej skrzyni DSG auto bardzo żwawo przyspiesza ze ... auto wszechstronne, pojemne, dynamiczne i oszczędne, a przy tym bezpieczne i stabilne w każdych warunkach za sprawą napędu na wszystkie koła. Wersja Laurin&Klement dodatkowo daje taką nutkę luksusu, której z reguły Skodzie brakuje. Mimo wszystko ja przez cały test ...
-
Ford Ranger Wildtrak dobrze wygląda na budowie i pod muzeum
... 180 km/h. Zużycie paliwa nie jest małe, ale dużym też bym go nie nazywał. Test odbywał się w zimowych warunkach, co oznaczało ujemne temperatury i zaśnieżone drogi. ... osie w proporcji 50:50. Ostatnia opcja to 4H, czyli aktywacja reduktora. Auto posiada liczne tryby jazdy, które potrafią przystosować napęd i elektronikę do panujących warunków. Piasek ...
-
Peugeot 2008 1.2 Puretech EAT8 GT
... na listwie sąsiadującej z wąskimi lampami o ciemnych kloszach. Jako że to „auto dla aktywnych”, nie zabrakło również plastikowych nakładek, które chronią dolne ... ale i tak nie ma mowy o znaczącym odbieganiu od danych fabrycznych, tym bardziej że test redakcyjny został przeprowadzony zimą. Wynik jest jak najbardziej akceptowalny. Wrażenia z jazdy ...
-
Alfa Romeo Junior ma szanse na sukces
... - nawet tam, gdzie jeszcze nie dotarły ekipy remontowe. Pozwolę sobie stwierdzić, że auto jest doroślejsze, niż sugerują to jego gabaryty. Plusem tego modelu jest ... , dlatego możemy zdradzić, że na pewno poradzi sobie z włoskim modelem. Na regularny test przyjdzie jeszcze czas. Okiem przedsiębiorcy To najtańszy model w ofercie tego producenta. Za ...
-
Jaecoo 7 - co oferuje chiński SUV?
... jest pozytywnym prognostykiem. Pozostaje uzbroić się w cierpliwość i zaczekać na kilkudniowy test. Okiem przedsiębiorcy Skoro jest tylko jeden silnik, klient ... cyfrowe wskaźniki (10,25 cala), klimatyzację dwustrefową, funkcje Apple CarPlay i Android Auto gniazda USB, indukcyjną ładowarkę, adaptacyjny tempomat i elektrycznie otwieraną klapę bagażnika ...
-
Samochody ekologiczne mają przyszłość w Polsce?
... od drobnych kwestii definicyjnych. Bo czymże jest to auto ekologiczne, hasło tak popularne w mediach i dyskusjach flotowo-motoryzacyjnych? Auto elektryczne teoretycznie zgoda, choć podobno w ... menedżerowie są już na miejscu, można z nimi porozmawiać, pokazać pojazd, zaproponować test. A z kolei flotowcy chętnie poznają to co nowe, tym bardziej że ...
-
Ford Mustang - warto było czekać
... trzech trybów kierownicy: sportowy, neutralny i komfortowy (ze względu na twardą i zwartą charakterystykę przez cały test jeździłem w trybie sportowym), a także ustawić jeden z czterech modułów jazdy: komfortowy, na deszcz i śnieg, sportowy i z wyłączeniem ... powrotem na warszawskie, puste już ulice po prostu nacieszyć się jazdą. To najfajniejsze auto ...


Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei