-
Dacia Jogger HEV nie musi walczyć o sukces
Mimo że Polacy coraz śmielej kupują drogie samochody, wciąż nie brakuje klientów o zdroworozsądkowym podejściu, które skłania do zaoszczędzenia sporych pieniędzy. I właśnie dla nich powstał ten model. To ulubieniec pragmatyków, który jest już często widywany na naszych drogach. Co ciekawe, wybierają go również liczni taksówkarze, co oznacza, że ...
-
Ford Kuga 2024 w Polsce
... - szczególnie pod kątem stylistycznym. A to dla potencjalnego klienta ma duże znaczenie (szczególnie w tym segmencie). Nowy Ford Kuga wyjechał na polskie drogi i od razu zaczął zwracać na siebie uwagę. Mimo że to jedynie kuracja odmładzająca, design auta uległ znaczącym modyfikacjom. Pas przedni ...
-
Opel Frontera 2024 w Polsce
... , jak na swój segment. Wersje spalinowe powinny cieszyć się w Polsce dużym zainteresowaniem. Pozostaje więc już tylko czekać, aż wyjadą na drogi.
-
Nowy Opel Grandland
... ma pokaźny rozmiar i skupia wokół siebie większość funkcji dodatkowych. Mimo gabarytów, przesadnie nie wystaje poza obrys podszybia, dlatego nie zasłania drogi. Niestety, został zintegrowany z panelem klimatyzacji, a to zawsze oznacza większe pochłanianie uwagi. Jego płynność działania stoi na przyzwoitym poziomie. Dużą zaletą ...
-
Licznik Elektromobilności: czy na polskim rynku ciężarówek elektrycznych w 2025 r. dojdzie do przełomu?
... w Unii Europejskiej, to pod względem rejestracji eHDV w 2024 r. znaleźliśmy się dopiero na 10 miejscu wśród państw członkowskich UE. W Hiszpanii na drogi wyjechało prawie 4 razy więcej elektrycznych ciężarówek niż u nas, w Holandii 7 raz więcej a w Niemczech aż 35 razy więcej. Jeżeli w przyszłości chcemy utrzymać ...
-
Ograniczenie prędkości w mieście nie dla Polaka
... 10 km/h, a nieco ponad 5% w przedziale między 10 a 20 km/h. Ponownie, im niższa dozwolona prędkość na odcinku występującym już po zjechaniu z drogi szybkiego ruchu, tym udział kierowców ją przekraczających jest większy. Dla przykładu - kiedy ograniczenie prędkości po zjeździe wynosi 50 km/h, dozwoloną ...
-
Nowy Mercedes-Benz CLA powtórzy sukces poprzednich wcieleń?
... szeroką grupę klientów. Podejrzewamy, że CLA pozostało również zwinne, ale na weryfikację przyjdzie jeszcze czas. Pierwsze sztuki wyjadą na polskie drogi w ciągu najbliższych tygodni. Na początek będą to warianty elektryczne, co oczywiście jest próbą przekonania klientów do nowych technologii. My jednak ...
-
Samochody elektryczne mniej popularne niż rowery?
... ciągle jest ograniczona. Potwierdzeniem tego są wyniki najnowszego badania "Mobility Barometer" od Europ Assistance. Opracowanie potwierdza, że Europejczycy nadal przemierzają drogi autami wyposażonymi w silniki spalinowe, a jeśli chodzi o pojazdy elektryczne, to bardziej skłonni są zdecydować się na rower niż na napędzane energią ...
-
Nowy Citroen C3 Aircross
... mieć nieco nowocześniejsze grafiki, ale przynajmniej są czytelne. Osadzono je głęboko na podszybiu, by kierowca nie musiał odwracać wzroku od drogi. Przed nimi zagościła kierownica o owalnym kształcie. Ma gruby wieniec i fizyczne przyciski na obu ramionach. W dwóch z trzech wersji centralne miejsce zajmuje ...
-
Motoryzacja przyszłości, czyli software na kółkach
... jednym z najbardziej obiecujących kierunków rozwoju SDV jest możliwość elastycznego korzystania z funkcji samochodu – bez konieczności kupowania ich na stałe. Zamiast inwestować w drogi pakiet już przy zakupie, użytkownik może najpierw przetestować wybrane rozwiązania, jak np. system parkowania czy usługa jazdy autonomicznej, i dopiero później ...
-
Hyundai IONIQ 9 - nowy, elektryczny crossover premium, którego nie da się przeoczyć
... 20 kWh. Okiem przedsiębiorcy To ogromny samochód zahaczający o klasę premium, który dysponuje nowoczesnym zespołem napędowym. Czy to oznacza, że jest drogi? Wszystko zależy od perspektywy. Kwota nie jest mała, ale potencjalni rywale do tanich też nie należą. Bazowa wersja wyceniona jest ...
-
2035 rok coraz mniej realny? Europa traci tempo w wyścigu o elektromobilność
... we Francji, Niemczech i Holandii, podczas gdy ponad 80% krajów UE plasuje się poniżej średniej regionalnej wynoszącej 13,3 stacji na kilometr drogi – utrudnia szerszą penetrację pojazdów elektrycznych. Aby osiągnąć cele na 2030 r., w opinii Allianz Trade tempo instalacji musi przyspieszyć do średniego rocznego ...


Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei