-
Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych po 2035 roku wprowadzony
28 marca Rada Unii Europejskiej przyjęła rozporządzenie określające rygorystyczne normy emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych i dostawczych. Regulacja zakłada 100 proc. redukcji emisji dwutlenku węgla w przypadku nowych pojazdów po 2035 ...
-
Hyundai Santa Fe - wygoda z Azji
... . Klasyczne rozwiązania Co więc jest staroświeckie w Santa Fe? Specyfika samego motoru pod sporą maską tego auta. Dwulitrowa jednostka spełnia już europejskie normy celne odnośnie pojemności silnika, więc wpływa korzystnie na cenę auta. Tak samo jak mocniejszy i większy motor (2,2 CRDi) ten motor generuje ...
-
Renault Megane E-TECH EV60 Techno jest naprawdę udany
... jazdy. Zacznijmy od tego, że akumulator litowo-jonowy ma pojemność 60 kWh netto. Producent obiecuje średnie zużycie prądu wynoszące 16,1 kWh (normy WLTP). W zimowych warunkach udało mi się uzyskać 19 kWh, co wciąż jest bardzo rozsądną wartością. Z kolei na autostradzie trzeba liczyć ...
-
Twardy Brexit, czyli 2 razy wyższe koszty homologacji
... może doprowadzić do nieuznawania w Zjednoczonym Królestwie tzw. homologacji typu, obowiązującej w ramach UE. Homologacja typu potwierdza, że części i podzespoły spełniają odpowiednie normy, aby produkt został wprowadzony do obrotu na terytorium UE. Homologacja typu jest procedurą długotrwałą, gdyż badane są wszystkie kluczowe parametry ...
-
Europejski transport drogowy a emisja spalin. Jak daleko jest do "eko"?
... 2008 r. na terenie niemalże całej stolicy Zjednoczonego Królestwa obowiązuje Strefa Niskiej Emisji (Low Emission Zone), która obejmuje ciężarówki i autobusy niespełniające normy emisji spalin Euro 4. Od połowy października 2020 r. kierowcy pojazdów z normą Euro 1, Euro 2 i Euro 3, którzy zdecydują się na wjazd do regionu ...
-
Transport: czy koronawirus opóźni pakiet mobilności?
... mobilności to zbiór regulacji prawnych opracowywanych dla terenu całej Unii Europejskiej. Nowe regulacje mają obejmować trzy, zasadnicze obszary: dopuszczalne normy prowadzenia pojazdu w perspektywie dziennej i tygodniowej (w tym również kwestie związane z odpoczynkiem i urządzeniami rejestrującymi czas pracy), delegowanie kierowców oraz warunki ...
-
Czy polska motoryzacja przejedzie przez kamienie milowe?
... tys. mieszkańców stref, w których poruszać się będą mogły wyłącznie pojazdy niskoemisyjne. Strefy mają być wyznaczone na obszarach, w których przekroczone są europejskie normy zanieczyszczenia powietrza. W przyszłości takie strefy mają zostać wprowadzone we wszystkich miastach niezależnie od liczby mieszkańców. Z kolei w IV kwartale 2024 powinna ...
-
Auta elektryczne w Polsce: 80% wzrostu sprzedaży to za mało?
... widać już dość istotne wzrosty. Jak wynika z danych przedstawionych przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Pojazdów ACEA, w I połowie br. rejestracji w naszym kraju doczekały się ... alternatywnych będzie w najbliższym czasie wzmacniany przez restrykcyjne normy unijne, obowiązujące od 1 września br. Wdrożenie w życie normy Euro 6d TEMP wraz z ...
-
Mandat za wideorejestrator i CB Radio? To możliwe!
... razie wypadku możliwe będzie udowodnienie, że miało związek z jego przyczyną. Niektóre europejskie kraje nie patrzą zbyt przychylnie również na urządzenia wykorzystywane przez ... komunikacji, autoryzowanych warsztatach i na stacjach diagnostycznych. Ich rodzaj zależy od normy emisji spalin, jaką spełnia pojazd. Stan techniczny pojazdu Wybierając się ...
-
Rejestracja samochodu sprowadzonego z USA: jakie przeszkody?
... takie, które spełnią europejskie wymagania. Jako, że samochody sprzedawane na amerykańskich rynkach, są często konfigurowane inaczej niż te w europejskich salonach, należy też zwrócić uwagę m.in., czy jednostki napędowe spełniają normy emisji spalin. Wszystko dlatego, że od 1993 roku, europejskie przepisy mocno różnią się ...
-
Czas zmienić opony na letnie
... kierowców bezgranicznie im ufa, tymczasem z badań przeprowadzonych przez europejskie automobilkluby wynika, że samochody wyposażone w komplet gum uniwersalnych najgorzej wypadają ... pęknięcia i nierówności w bieżniku. Czas eksploatacji ogumienia określa też okres ważności. Normy wyznaczone na całym świecie precyzują pełną sprawność opony na 3-6 lat ...
-
Downsizing – czy jest się czego bać?
... do środowiska. Turbina służy też m.in. do tego, żeby redukować emisję szkodliwych substancji. Jest to również związane z tym, że w przyszłości normy europejskie będą nakładały wyższe podatki na samochody z wyższą emisją szkodliwych substancji. Gdzie należy szukać przyczyny tego pędu producentów do m.in. zmniejszania ...
-
Czy na wakacje za granicą warto wziąć assistance?
... nawet jeśli wcześniej był nie do zdarcia. W dodatku zatłoczone latem europejskie kurorty turystyczne to miejsca, gdzie o stłuczkę czy wypadek jest stosunkowo łatwo. Czytaj ... ich nieznajomość może przysporzyć nam stresu i wydatków. Dotyczy to także dopuszczalnej normy alkoholu we krwi. W Europie w tym zakresie jest duża rozbieżność – w Wlk. Brytanii ...
-
Za wcześnie na elektromobilność. Diesel wyprzedza auta elektryczne
... diesla. Polska hybrydowa, a nie elektromobilna? Jak wynika z danych przedstawionych przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Pojazdów ACEA, w III kwartale br. rejestracji w naszym ... ulepszają silniki wysokoprężne tak, aby te spełniały coraz bardziej rygorystyczne normy unijne. Jak pokazuje niedawny raport ACEA, diesle najnowszej generacji, które ...
-
Jak przygotować samochód na ferie zimowe w Europie?
... ważności) i trójkąta ostrzegawczego. Ci z nas, którzy podczas ferii zimowych będą przemierzać europejskie drogi, powinni wyposażyć się w dodatkowy ekwipunek. Jednym z najważniejszych elementów ... jest kontrola stanu oleju silnikowego. Gdy jego poziom jest poniżej normy, należy go uzupełnić. Jeśli zbliża się termin wymiany tego środka smarnego to ...
-
Strefa Czystego Transportu? Tak, ale mniej restrykcyjna
... %) zanieczyszczeń miejskiego powietrza. Efektem tego jest chociażby spowijający nas smog. Normy zanieczyszczeń są przekraczanie już w ponad 70% polskich miast. Dla przeciętnego ... , ale także niskoemisyjne. Tą drogą od dłuższego czasu podążają inne europejskie metropolie. Oslo, Hamburg, Amsterdam, Paryż, Bruksela, Madryt, Helsinki, Kopenhaga czy ...