-
Pełen zalet Mercedes-Benz CLS 350 BlueTEC 4MATIC
... oznacza, że w mieście testowany model spisuje się gorzej. Widoczność jest wystarczająco dobra (poza tym mamy kamery), zwrotność także. Zawieszenie to klasa sama dla siebie, co ujawnia się dopiero wtedy, gdy pokonujemy poprzeczne nierówności, których… praktycznie nie odczuwa się w kabinie. Auto zostało ...
-
Citroen C4 dla młodych duchem
... wcale, że brakuje mu argumentów, żeby do siebie przekonać potencjalnych klientów. Po prostu nie przekona każdego. Dlaczego? Zapraszam na test! Klasa kompaktów cieszy się wśród klientów niesłabnącym zainteresowaniem - w końcu około 4,5 metrowe auta nadają się zarówno do codziennej jazdy po mieście, jak ...
-
BMW 118i dla spokojnych kierowców
... eksploatacji wystarczy, ale ilość miejsca w środku może rozczarować. Nie ma się bowiem co bowiem łudzić - BMW 1 to kompakt Premium, a ta klasa rządzi się swoimi prawami. Wystarczy spojrzeć na cenę testowanego egzemplarza z licznymi dodatkami, ale bez wszystkich opcji. 160 tys. zł brzmi ...
-
Peugeot 208 1.6 e-HDi Allure FL stanowczo za drogi
... polskich dziurach. Również układ kierowniczy zasługuje na uznanie; nie jest przewspomagany i daje dobre wyczucie tego, co koła robią na asfalcie. Klasa B z roku na rok coraz bardziej poważnieje. Maluchy przestały służyć jedynie jako miejskie "wozidełka", torby na zakupy lub po prostu opcja ...
-
BMW M235i - moc radości
... gumy do podłoża jakby przyciągała je magiczna siła, a po szybkim wyjściu z zakrętu lubi lekko zakołysać tyłeczkiem. Napęd x-Drive w BMW to klasa sama w sobie. W idealnej sytuacji oś przednia otrzymuje 40 procent mocy napędu, natomiast oś tylna 60 procent, co daje poczucie jazdy ...
-
Volvo XC90 D5 Inscription nokautuje konkurencję
... sprawia wrażenie większego od Mercedesa GL, BMW X5 czy nowego Audi Q7. Przy czym "większe" znaczy "potężniejsze", a nie monstrualne, jak klasa R. Z zewnątrz… Patrząc na nowe XC90 nietrudno zgadnąć jakiego auta jest następcą. Linia nadwozia przypomina poprzednika. Ale to tylko pierwsze wrażenie ...
-
Mercedes Vito tourer. Poczuj się królem szosy
Tańsze Vito nie jest tak luksusowo wykończone i wyposażone jak droższa klasa V. Z kilku względów to jednak prostszym modelem jeździło mi się lepiej. Co to jest? To Mercedes Vito Tourer 119 BlueTEC z siedmiobiegową ...
-
Ford S-MAX - wielozadaniowiec na medal
... również jednostka napędowa. 2-litrowy, 180-konny silnik diesla pewnie radzi sobie z samochodem. 9,5 sekundy do setki to wynik, którego nie powstydzi się klasa średnia o podobnej mocy. W dodatku moc rozkładana jest bardzo równomiernie, a co za tym idzie – zarówno w mieście, jak i na trasie jej nie ...
-
Audi A4 Limousine 2.0 TFSI ultra S tronic
... leży w jedynym możliwym z punktu widzenia ergonomii miejscu, ale jest też bardzo gustownym gadżetem. Coś jakby manetka gazu w motorówce. No naprawdę klasa sama dla siebie i… ucz się konkurencjo! O 12 mm większy rozstaw osi brzmi skromnie dopóki… nie usiądziemy z tyłu. Największą bolączką poprzednich ...
-
BMW 218i Kabrio Luxury Line – tylko lans, czy coś więcej?
... widzę problemu, ale zobaczymy za kilka lat… Minimalistyczny design deski wygląda dobrze i nowocześnie. System multimedialny, tu uzupełniony także o nawigacje, to klasa sama w sobie pod względem łatwości obsługi i płynności działania. Fotele są wygodne i mają regulowane podparcie pod udami. Zestaw audio sygnowany przez ...
-
Perfekcyjny Mercedes-Benz GLE 350 d 4MATIC
Geneza tego ultraluksusowego SUV-a jest dość skomplikowana. Zaczęło się w 1997 roku, kiedy zadebiutowała Klasa M. Głównym rynkiem docelowym była oczywiście Ameryka Północna. Po trzech generacjach ML-a, Mercedes postanowił zmienić nazewnictwo. I tak, przy okazji gruntownego liftingu, ...
-
Mercedes Benz E220d 9G-Tronic – Deus ex machina
Nowa E-klasa ma przed sobą nie lada trudne zadanie – przekonać młodszych niż dotychczas klientów do tego, że Mercedes nadal pozostaje marką jednoznacznie kojarzącą się z prestiżem, komfortem i niezawodnością. Jednak czy tak niepozornie wyglądające auto ma szanse przełamać niezbyt dobrą passę trzech ostatnich modeli i pokonać konkurencję? Lubię ...
-
Volkswagen Passat GTE szansą na uratowanie wizerunku?
... z bogatym wyposażeniem testowanego egzemplarza (m.in. skórzana tapicerka, rozbudowany zestaw multimedialny, okno dachowe, dobry sprzęt audio) tworzy atmosferę klasy premium. Passat i klasa premium? Widzę te szydercze uśmiechy czytelników, ale… radzę po prostu się przejechać. Ewidentnie „coś w tym jest”. Wnętrze Passata jest jednak ...
-
Mercedes-Benz Vito Mixto 114 CDI 7G-TRONIC 4MATIC
Mercedes-Benz Vito to taka, mniej więcej, V-Klasa. Mniej w nim luksusu, a więcej - walorów stricte użytkowych. Mimo wszystko, braku komfortu zarzucić mu nie można. I choć to tylko wół roboczy, to z gatunku tych bardziej dopieszczonych. Z zewnątrz… Tak naprawdę z zewnątrz różnic pomiędzy V-Classe a Vito jest niewiele. Owszem, „fałka” jako osobowy ...
-
Kia Optima Kombi 1.7 crdi - na bogato, ale oszczędnie
... tego silnika. Do setki samochód rozpędzał się w 11,1 sekundy, a swoje osiągi zatrzymywał na 200 km/h. Biorąc pod uwagę konkurencję Optimy, klasa średnia potrafi jeździć szybciej. Kia również, ale w wersji GT (245 KM). Nie oznacza to jednak, że Optimą Kombi strach wyjeżdżać ...
-
Mercedes-Benz E All Terrain - diabeł tkwi w szczegółach
... przyczepnością. Nie czuje się dodatkowych centymetrów prześwitu. Jak na tak komfortowe auto zaskoczeniem jest nad wyraz komunikatywny układ kierowniczy. Nowa klasa E to oczywiście nowinki z zakresu semi-autonomicznej jazdy. Adaptacyjny tempomat wraz z zestawem czujników w teorii potrafią utrzymać auto na drodze bez znaczącej ingerencji ...
-
Mercedes-Benz E 400 4MATIC Coupe. Piękno na czterech kołach
... ze Sttugartu, ukłony w Waszą stronę. Kilka akapitów wyżej użyłem słowa "charakter", nie rozpisując sie na ten temat. Nadrobię więc zaległości... Klasa E Coupe, mimo znacznej wagi, ma duże możliwości trakcyjne i liczne stado koni pod maską. I wiecie co? To nie oznacza, że zachęca ...
-
Mercedes-Benz Vito Tourer 119 CDI 4MATIC SELECT
... . Jednym z reprezentantów tego gatunku jest Mercedes-Benz Vito. Czy niemiecki model spełnia najważniejsze wymogi segmentu? Karoseria Pod względem stylistycznym to praktycznie Klasa V, tyle że bez szlachetnych akcentów czy chromowanych wstawek. Czy są one potrzebne? Wszystko zależy od gustu klienta, ale według mnie ...
-
Mercedes GLA 220 4Matic - pierwsze wrażenie
... , z bogatym - acz nie najbogatszym możliwym - wyposażeniem, należy zapłacić około 220 000 zł. To mnóstwo pieniędzy. Ale od dawna wiadomo, że klasa premium rządzi się swoimi prawami. Klientów na takie auta nic nie obchodzi, że za zbliżone pieniądze mogą wyjechać z salonu autem ...
-
Renault Koleos 2.0 dCi 4×4 Intens - przyjemny i stateczny
... projektowania. W Koleosie rozwiązano ten problem. Prezentowaną wersję wyposażono w napęd 4×4. Polecam stanowczo to rozwiązanie. Porównując Koleosa 4×4 do Hondy HR-V 4×4 (ta sama klasa), Honda wydaje się nie mieć napędu na wszystkie koła! Poważnie. Tam, gdzie próbowałem wjechać HR-V 4×4 i musiałem skapitulować, Koleos wjechał jak ...
-
Mercedes-Benz E350e - hybrydowa wariacja prezesa
... społecznie odpowiedzialnym prezesem? Czy ekolimuzyna ma sens i ile eko jest w eko? Sprawdziłem to dla was. Gdy w redakcji miała pojawić się E klasa, zaświeciły mi się oczy w nadziei, że to właśnie mi przypadnie test, tym bardziej, że była w moim ulubionym nadwoziu „limousine”. Dlaczego ...
-
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI AT8 Elite
... . Karoseria Insignia urosła i to znacznie - ma 4986 mm długości i 1863 mm szerokości. Tak, niemal pięć metrów blachy. To więcej niż Klasa E i Seria 5, a przecież te samochody reprezentują wyższy segment... Zostawmy jednak kwestię wymiarów i przejdźmy do oceny designu. Mimo sporych gabarytów, niemieckie kombi ...
-
Mercedes-Benz V 250 d 7G-Tronic Exclusive
... 24 do 60 miesięcy, elastyczna wysokość opłaty wstępnej) oraz Lease&Drive (niskie miesięczne raty, wysoka wartość końcowa, minimalne obowiązki użytkowania). Podsumowanie Klasa V jest bez wątpienia jedną z najlepszych propozycji w swoim segmencie. Wyróżnia się bogatymi możliwościami konfiguracyjnymi, świetnie rozplanowanym wnętrzem i szeregiem opcji ...
-
Renault Trafic Spaceclass - Jak łyse konie!
... steruje się oddzielnie nawiewami ciepłego i zimnego powietrza. Co do jakości plastików i ich spasowania nie przyszło mi narzekać. Nie jest to V klasa, ale nie jest źle. Istotnie znalazłem jeden element, który bardzo wkurzająco postukiwał, a konkretnie był to boczek przesuwnych lewych drzwi, ale ...
-
Mercedes-AMG C 43 4MATIC budzi respekt
... równo i cicho). A co ze skrzynią? Jest całkiem szybka, ale podczas redukcji potrafi czasem nieprzyjemnie szarpnąć, szczególnie w sportowych trybach. Okiem przedsiębiorcy Klasa C Coupe dostępna jest od 156 700 zł. Będzie to C 180 z bazowym wyposażeniem, benzynowym silnikiem o pojemności 1,6 litra (156 KM), manualną skrzynią ...
-
Obłędny Peugeot 508 2.0 BlueHDi EAT8 GT
Klasa średnia wciąż stanowi silny segment na rynku motoryzacyjnym. Aby jednak podtrzymać zainteresowanie tymi modelami i odeprzeć ataki modnych SUV-ów, potrzeba czegoś ...
-
Skoda Octavia RS Challenge - łobuz w rodzinie
... fotele i kierownica. Reszta to po prostu bogata wersja auta. Kierownica lekko ścięta u dołu, przeszyta nicią, dobrze leżąca w rękach. A fotele. Cóż, klasa sama w sobie. Znacząco poprawiają trzymanie boczne względem standardowych i są wygodne. Trzeba też przyznać, że ze zintegrowanymi zagłówkami wyglądają bardzo dobrze! ...
-
Mercedes-Benz CLA 220 4MATIC. Było dobre, teraz jest lepsze
... - przynajmniej za kółkiem. Okiem przedsiębiorcy CLA tanie nie jest, ale... nie zawsze chodzi o cenę. I sam Mercedes jest tego świetnym przykładem. Klasa A Limuzyna, która kosztuje wyraźnie mniej, a wykorzystuje wiele tych samych i podobnych podzespołów, sprzedaje się dużo gorzej od czterodrzwiowego coupe. Jak widać ...
-
Volvo S90 T8 AWD Inscription - genialna hybryda
... naprawdę rozbudowany tablet z mnogością możliwości. Jego okiełznanie jest jednak łatwe, bo interfejs należy do czytelnych, a reakcja na dotyk jest szybka. Klasa premium to nie tylko zaawansowane technologicznie instrumenty. Ważne jest również wykończenie i dbałość o detale. I w tych dziedzinach Szwedzi nie pozwolili sobie na ...
-
Bentley Continental GT V8 Convertible. Połączenie luksusu i mocy
... " w takim miejscu? No właśnie. Nie ma mowy o jakichkolwiek oszczędnościach. Mamy więc do czynienia z projektem spełniającym oczekiwania tych, którzy uważają, że klasa premium to zdecydowanie za mało. Wskaźniki są oczywiście cyfrowe i można je personalizować - zgodnie z własnymi oczekiwaniami i gustem. Bez względu na motyw ...
-
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ podniósł poprzeczkę
... okolicznościach można liczyć niskie zużycie paliwa? No cóż, wiele zależy od stylu jazdy. Poza tym, może tego nie widać, ale Klasa A w takim zestawieniu waży niemal 1,5 tony. Tak czy inaczej, spokojne traktowanie pedału gazu powinno zaowocować średnią na poziomie 9-10 litrów. Jeżeli ...
-
BMW 220d Gran Coupe trzyma poziom
... przydałoby się większe stado koni mechanicznych i xDrive. Okiem przedsiębiorcy Bazowa cena BMW Serii 2 Gran Coupe może Was zaskoczyć. Wszak to klasa premium, a wystarczy 109 000 zł, by zostać właścicielem tego modelu. Będzie to odmiana Business Editions, która skrywa pod maską 3-cylindrowy ...
-
Mercedes-AMG E 53 4MATIC+, czyli supersedan
... ? No właśnie. Krótko mówiąc, zawsze fajnie pojeździć torowym wyjadaczem, ale jeszcze fajniej mieć bardzo szybki i wygodny sprzęt. I właśnie takim jest Klasa E w prezentowanej konfiguracji.
-
CUPRA Formentor VZ 2.0 TSI DSG 4Drive
... o przesadnych przechyłach nadwozia. To zestaw, który potrafi poradzić sobie z gwałtowną zmianą toru jazdy. Oprócz frajdy można uzyskać akceptowalny komfort. Owszem, Klasa S to nie jest, ale nie trzeba od razu martwić się o trawienie, jeżeli droga okaże się nierówna. Ale moment! To przecież ...
-
Bentley Continental GT V8, czyli luksusowa katapulta na czterech kołach
... bardzo udaną mieszankę. Niewiele kokpitów potrafi tak dobrze połączyć te dwa światy. Ogromnym wyróżnikiem jest jakość wykonania. To nie jest klasa premium, tylko poziom absolutnie luksusowy. Drewno, aluminium, skóra – z prawdziwego zdarzenia. Wszystkie elementy pieczołowicie zamontowano. Dbałość o detale po prostu imponuje. Moim ...