-
Co czeka polski transport drogowy w 2020 roku?
... SENT Pierwszą dużą zmianą były nowe sankcje wynikające z ustawy dotyczącej przewozu towarów wrażliwych, tzw. SENT. Od stycznia pojazd transportujący takie ... szacuje, że rocznie z branży odchodzi ok. 25 tys. truckerów, a zapotrzebowanie na transport drogowy rośnie. Promocja zawodu, zmiany edukacji zawodowej w zakresie kierunku kierowca-mechanik ...
-
Dalekobieżny towarowy transport drogowy – początek końca?
... towarów na traktowanie tej gałęzi transportu jako gałęzi pierwszego wyboru? Czy dalekobieżny transport drogowy stanie się transportem ekskluzywnym kosztowo, na który tylko nieliczni będą się decydować? Perspektywa dla lądowych przewozów dalekobieżnych jest jasna – transport kolejowy wspomagany przez transport drogowy, czyli transport kombinowany ...
-
Transport drogowy: o czym pamiętać, szukając cargo?
... się, że transport drogowy to barometr gospodarczy UE i jedno z najważniejszych ogniw w łańcuchach dostaw, bez których inne branże nie mogą prawidłowo funkcjonować. Źródłem dochodu dla przewoźników są frachty, czy jak niektórzy określają cargo, tj. ładunki. W środowisku TSL fracht drogowy to przewóz towarów lub przewożony towar ...
-
Transport drogowy: jak przygotować się na pakiet mobilności?
... będzie transport drogowy? Niepewny, ponieważ wszystko, co w gospodarce nie do końca poznane, po prostu budzi niepokój. Jednak transport również w kolejnych latach będzie notował wzrost zapotrzebowania i napędzał koniunkturę w Polsce. Z czego to wynika? Według szacunków w Europie ponad 50 proc. przewozu towarów odbywa się poprzez transport drogowy ...
-
Europejski transport drogowy a emisja spalin. Jak daleko jest do "eko"?
... przewoźników? Starym kontynentem rządzą diesle Zgodnie z szacunkami UE zapotrzebowanie na transport towarowy do 2050 roku wzrośnie o 80 proc. w stosunku do ... w obrębie Unii Europejskiej w przewozie towarów ciągle dominują przewoźnicy drogowi. W minionym roku w Polsce odpowiadali oni za około 80 proc. przewiezionych towarów, a w całej UE - za około ...
-
Transport drogowy: przepisy w krajach Beneluxu
... , gdy stałe lub ruchome części zabudowy przystosowane są do przewozu towarów w temperaturze kontrolowanej a grubość ścian bocznych wraz z izolacją wynosi co najmniej ... aglomeracjach obowiązuje ograniczenie prędkości do 50 km/h. Jeżeli limit podwyższa znak drogowy, nie dotyczy on pojazdów o d.m.c. przekraczającej 7,5 tony. Na odcinkach pozamiejskich ...
-
Pakiet mobilności: na co powinien przygotować się polski transport?
... „Mobility Package I” został zatwierdzony większością głosów 8 lipca 2020 roku. Jednak nie cichnie echo nadprogramowych pustych kilometrów i emisji CO2 generowanej przez transport drogowy towarów. To dobrze, ponieważ daje nadzieję, że zapis przymusowego powrotu do kraju, w którym pojazd jest zarejestrowany, zostanie zniesiony. Liczby mówią same ...
-
Polski transport. 15 lat w UE i pytania o przyszłość
... dynamicznego rozwoju polskiego transportu, a idący za tym swobodny przepływ towarów wpłynął na wzrost sprzedaży zagranicznej krajowych produktów w ostatnich latach. ... w skali międzynarodowej – dodaje wiceprezes OCRK i Inelo. Pytania o przyszłość Polski transport drogowy na przestrzeni ostatnich 15 lat doznał pozytywnej przemiany, ale również i wahań ...
-
Transport: czy koronawirus opóźni pakiet mobilności?
... Polską a Niemcami wyniosła 60,4 milionów ton, z czego 95 proc. towarów przewieźli polscy przewoźnicy. Polacy mieli też największy udział w kształtowaniu handlu pomiędzy ... trasę, spedytor informuje logistyka o ewentualnym opóźnieniu. Ostatni raport PwC „Transport drogowy w Polsce w latach 2020-2030” wskazuje digitalizację jako jedną z najważniejszych ...
-
Pakiet mobilności. Kto w Brukseli zadba o polski transport?
... , a celowe działanie na rzecz interesów państw założycielskich Unii, a tym samym pogwałcenie praw wolności rynkowej. Skoro 80 proc. przewozu towarów na świecie odbywa się poprzez transport drogowy, to kto będzie jeździł w Europie? Tym bardziej, że trasy międzynarodowe i kabotażowe będą podlegały zasadom delegowania, czyli skomplikowanym ...
-
Transport aut: samochody z Niemiec ciągle topie
... transport drogowy towarów dalej funkcjonuje. Jednak liczne obostrzenia mające na celu walkę z epidemią wpłynęły także na tę branżę, w tym na sprowadzanie aut. Od połowy marca 2020 liczba zleceń na transport samochodów do Polski spadła o 28% w porównaniu do analogicznego okresu zeszłego roku. Obecnie transport ...
-
Transport: przepisy drogowe w Hiszpanii i Gibraltarze
... pojazdów czteroosiowych jest o tonę mniejszy. Czytaj także: - Transport: przepisy drogowe we Francji i Monako - Transport drogowy: przepisy w krajach Beneluxu Masa pociągów drogowych Dla przyczepy ... dozwolona prędkość aut osobowych wynosi 100 km/h, samochody do jednoczesnego przewozu towarów i osób mogą poruszać się z prędkościami do 90 km/h, a ...
-
Transport: przepisy drogowe we Francji i Monako
... , stanowiąca maksimum dla konstrukcji o rozbudowanych ścianach umożliwiających przewóz towarów w kontrolowanej temperaturze. Pozostałe pojazdy, z wyjątkiem ciągniętych przez zwierzęta, ... (train routier) i podwójnego pociągu drogowego (train double). Pociąg drogowy to pojazd ciężarowy z przyczepą lub ciągnik siodłowy z naczepą. Pociągiem podwójnym ...
-
Kabotaż nie dla polskich przewoźników?
... przewozowy w Europie. Jednym z czynników sukcesu jest kabotaż, czyli transport towarów w granicach innego państwa niż kraj przewoźnika. Polscy przedsiębiorcy stracą najwięcej ... roku w kraju nad Renem przewieziono 21,8 proc. całego wolumenu towarów w Europie. Co więcej transport drogowy na terytorium tego państwa jest wyższy niż łącznie we Francji, ...
-
Ile możemy stracić na pakiecie mobilności?
... systemu transportu Polacy przewożą po europejskich drogach około 266,7 milionów ton towarów rocznie. Taki wynik sprawia, że jesteśmy odpowiedzialni za obsługę aż 22,6 proc ... Wspólnoty, co przekłada się na PKB, którego filarem jest między innymi transport drogowy. Przedsiębiorcy z Europy Środkowo-Wschodniej zostaną zepchnięci na peryferia, jeśli będą ...
-
Kierowcy zawodowi w deficycie. Co dalej?
... przewoźnicy odpowiadali za 1/4 przewozów pomiędzy krajami Starego Kontynentu, a sam transport drogowy wygenerował aż 5,1 proc. naszego PKB. Nie oznacza to niestety, ... jeszcze bardziej. Zmniejszająca się liczba kierowców powoduje wzrost cen przewozu towarów, które przekładają się na ogólne podwyżki cen produktów transportowanych ciężarówkami, w ...
-
Przyszłość transportu ciężarowego
... możliwości obniżenia kosztów transportu poprzez np. zwiększenie jego efektywności. Transport bezwypadkowy Aktywne bezpieczeństwo samochodów ciężarowych jest niezwykle istotną kwestią. ... podbijać globalne rynki. Konsekwencje dla producentów ciężarówek Wzrost drogowego przewozu towarów w tempie ok. 1,1 proc. rocznie do 2030 roku, wraz z rozwojem ...
-
Firmy transportowe a problem nielegalnych imigrantów
... przewiduje żadnych konsekwencji finansowych dla firmy transportowej zajmującej się transportem towarów, która przywiozłaby nielegalnego imigranta na terytorium Polski. Nie wprowadza także ... 10 000 zł na koncie Natomiast na podmiot wykonujący przewóz drogowy (firmę transportową) albo inne czynności związane z tym przewozem (np. spedytora, załadowcę, ...