-
Polski transport. 15 lat w UE i pytania o przyszłość
... bezpośredni wpływ na kondycję sektora transportowego w Polsce. Jednymi z takich zmian były te dotyczące warunków ... transport drogowy na przestrzeni ostatnich 15 lat doznał pozytywnej przemiany, ale również i wahań koniunktury. Rynek europejski miał dwa poważne załamania. W 2008 i 2009 roku, gdy odczuwalny był globalny kryzys, oraz w 2011 i 2012 ...
-
Jakość paliw w Polsce 2013
... Polsce jest coraz lepiej. Do takiego wniosku prowadzą wyniki kontroli przeprowadzonych w minionym roku przez Inspekcję Handlową, w trakcie których zakwestionowanych zostało 3,92 procenta skontrolowanych próbek paliw płynnych (wobec 4,14 procenta zanotowanych w 2012 ... – od wytwórcy poprzez magazyny, hurtownie, transport aż po stacje paliwowe. Inspekcja ...
-
Branża TSL 2013-2014
... w rynku. Rok 2013 był także okresem stabilizacji sprzedaży w stosunku do roku 2012, a zapotrzebowanie na rynku usług TSL w stosunku do roku poprzedniego pozostało na ... nowe terminale, a także wsparcie środków unijnych przyczynią się do rozwoju tej usługi w Polsce. „Transport intermodalny to odpowiedź na oczekiwania wymagającego klienta. Usługa ta ...
-
Branża TSL - zmiany w przepisach
... stawki podatku od środków transportu. Przydatne linki: - Ustawa z dnia 10 października 2012 r. o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw Unijna homologacja ... przepisy mogą spowodować podwyższenie ceny części zamiennych samochodów i wyposażenia produkowanego w Polsce nawet o 20 proc. Rosną koszty, ceny usług - też ...
-
Ciężarówki: co decyduje o ich wartości rezydualnej?
... Kilka lat temu popyt napędziły inwestycje infrastrukturalne (autostrady), mieszkaniowe oraz Euro 2012. Potem sytuacja odwróciła się, nastąpiły lata zdecydowanie gorsze, a obecnie ... nas tylko Niemcy, Francja i Wielka Brytania. Relacja sprzedaży nowych pojazdów w Polsce i Niemczech to mniej więcej 1/4-1/5. Dla porównania, w samochodach osobowych ta ...
-
Diesel na cenzurowanym. Kto nim jeszcze jeździ?
... o sobie znać już od 2012 roku, a warunkuje go co najmniej kilka czynników. Jednym z nich jest niewątpliwie rosnąca świadomość ekologiczna społeczeństwa. Dziś niektóre rządy i samorządy mówią wprost o wprowadzeniu całkowitego zakazu eksploatacji samochodów napędzanych silnikami wysokoprężnymi. A jak to wygląda w Polsce? Czy diesel ciągle cieszy ...
-
Volvo Group Trucks - 25 lat na polskim rynku
Transport lądowy odgrywa ogromną rolę w rozwoju naszego kraju. Doskonale wie o tym Volvo Group Trucks, które jest na polskim rynku już 25 lat. Z tej okazji zorganizowano event, na którym podsumowano dotychczasowe działania Grupy i przedstawiono kluczowe zmiany w najnowszych modelach. 25 lat w Polsce ... Właśnie dlatego inżynierowie stworzyli w 2012 roku ...
Tematy: Volvo Group Trucks, Volvo -
Dobra zmiana w viaTOLL?
... do KFD, dziwi nonszalancja kolejnych ekip zarządzających Ministerstwem Infrastruktury od roku 2012 do chwili obecnej.[…] Jeśli polityka transportowa rządu ma uwzględniać interes ... czerpania korzyści z tranzytu ze Wschodu. Każdy dodatkowy kilometr płatnych dróg w Polsce oznacza 0,5 mln zł rocznie więcej w budżecie KFD, uiszczanych również przez ...
-
Nie tylko samochody z Niemiec. Motocykle też
... 2014 roku już 43%. Co ciekawe maleje natomiast udział motocykli sprowadzanych z Wielkiej Brytanii: w 2012 roku było to 48% a w 2014 roku już tylko 21%. Znaczny spadek ... Polsce a często wręcz można znaleźć ciekawy okaz w bardziej atrakcyjnej cenie niż w kraju – dodaje Michał Brzeziński z Clicktrans.pl Głównymi miastami, do których odbywa się transport ...
-
Diesel kończy karierę?
... nie od dziś. Trend spadkowy widoczny jest już od 2012 roku i stoi za nim co najmniej kilka ... od wynalazku Rudolfa Diesla jest zauważalny także w Polsce. Z tą różnicą, że u nas spadek jego udziału jest ... emisje relatywnie niższe. Zdominowany przez silniki wysokoprężne, ciężki transport długo pozostanie nierozwiązanym problemem – mówi Prezes LeasePlan ...