-
Skoda Fabia Monte Carlo nie jest sportowcem
... . To powoduje, że Fabia przyspiesza bardzo dobrze, a moc czuć, szczególnie podczas ruszania ze świateł. Mimo to, nie nazwałbym jej sportową. Nie nazwałbym jej też warm-hatchem ... nawiązać do słynnego rajdu, zrobił ukłon w stronę modnej strony tej niesamowitej dzielnicy Monaco. Czy zatem taka Fabia ma sens? Jeśli szukasz samochodu na co dzień, który ...
-
Lexus RC 200 T potulny jak baranek
... jest potulne jak baranek. Tak się złożyło, że ze względu na problemy techniczne z zapisanym do testu Lexusem RX, w moje ręce wpadła inna wersja Lexusa – RC. Po hybrydzie, na mój parking wjechała wersja z dwulitrowym benzyniakiem. Czy była lepsza? Zaraz się okaże… Z zewnątrz samochód ...
-
BMW X4 35d xDrive – ciężki do zaszufladkowania
... pod brodą, a co wyżsi dotykają czuprynami podsufitki. Bagażnik nie jest mały, ale ze względu na ścięty tył, trzeba mieć umiar przy pakowaniu bagaży jeden na ... iDrive (obecnie już bardzo intuicyjnym i prostym w obsłudze), jest przyzwoite nagłosnienie Harman Kardon, czy aktywny tempomat - nie ma za to chociażby elektrycznie sterowanych foteli. Cena ...
-
Volvo S60 Cross Country D4 2.4 AWD Summum - ostatni Mohikanin
... mogłyby mieć problem z tym przejazdem. Dodam, że wysoko ustawiony prześwit pojazdu pozwala ze spokojem wjeżdżać w wysokie trawy, bez obaw o ewentualne uszkodzenie miski olejowej ... amortyzatory pracują twardo. Dodając do tego niski profil 19-calowych opon, wjazd w dziurę czy studzienkę jest odczuwalny, ale nie przesadnie. Dzięki temu na zakrętach ...
-
Volkswagen Touran - ciekawa alternatywa dla SUV-ów
... do modeli z gamy producenta, a nawet taką samą kierownicę jak w Golfie czy tzw. system info-rozrywki. Nie potraktowałbym tego jako wadę, bo czytelność i łatwość ... Highline jest aktywny tempomat ACC. Działa on dużo lepiej, gdy współpracuje ze skrzynią automatyczną DSG. Touran zachowuje kompromis pomiędzy komfortem, a sprężystym pokonywaniem zarówno ...
-
Audi RS7 Performance - 8,5 godziny, 550 minut
... od tej znanej ze spokojniejszych odmian. Różnice kryją się w szczegółach - wykończeniach z karbonu, kierownicy, czy doskonale trzymających fotelach (również z ... czy Mercedes CLS są ładniejsze. No, trudno. Nie są za to tak szybkie. Właśnie - czy ten samochód ma jakąś konkurencję? Ze swoimi osiągami zostawia w tyle pozostałe szybkie sedany czy ...
-
Audi RS6 Performance to najszybsze kombi świata
... z rasowego sportowca. Łącznie widlasta V8 o pojemności 4.0 generuje 605 KM i 750 Nm. Pozwala ze startu zatrzymanego osiągnąć setkę w 3.7 sekundy, a 8.4 s później RS6 Performance pędzi już ... również nie stanowi problemu. Na koniec pasuje odpowiedzieć sobie na pytanie, czy warto? Moim zdaniem jak najbardziej. Audi w tym modelu daje pokaz swoich ...
-
Mini Cooper 5d - lekkie rozterki
... , czyli po prostu mały reprezentant klasy premium w najbogatszej wersji wyposażeniowej. Czy mi się podoba? Niestety średnio. Przód z okrągłymi światłami z ... prędkości i obrotomierza zostały przeniesione za kierownicę i wyglądają jakby były zapożyczone wprost ze ścigacza. Z jednej strony to dobrze, z drugiej trochę szkoda, że miejsce ogromnego ...
-
Ford Mustang GT – bliżej marzeń
... kolorowanie Mustanga sprawia, że każdy obejrzy się za nim na ulicy, nieważne czy w dzień, czy w nocy. Kolor to jednak nie wszystko. Jak na rasowe coupe przystało, ... uwagę. Ciekawych smaczków w Mustangu jest dużo więcej. Spod lusterek wyświetla się hologram ze znanym koniem na chodniku. Wewnątrz plakietka z napisem „since 1951” działa pobudzająco lub ...
-
Peugeot 308 1.2 PureTech EAT6 Allure
... centralna została zredukowana do minimum. Na próżno szukać znanych z „cytryny” czy „deesa” dziesiątek przycisków i dźwigienek, których przeznaczenie czasem do końca technicznej ... ze 130-konnym silnikiem kosztuje 80 600 zł. Jeśli chcemy mieć jednak tę jednostkę pod maską za mniejsze pieniądze, możemy wybrać tańszą wersję Style za 77 600 zł. Czy ...
-
Audi A4 Avant 2.0 TFSI S tronic quattro
... czy siatki zwiększające praktyczność. Technologia Kombi klasy średniej, uchodzące za auto rodzinne, powinno mieć pod maską odpowiednio duże stado koni. Oczywiście ze względu na ... , który świetnie współpracuje ze sprężystym zawieszeniem. Auto niemal nie przechyla się na boki i nie objawia tendencji do pod- czy nadsterowności. Nawet gwałtowne zmiany ...
-
Lexus RX 200 T – powolny luksus
... dostało nowego ducha. Zwłaszcza system infomedialny, któremu trochę brakuje do produkcji francuskich czy niemieckich, ale jest już zauważalnie lepiej. Mimo, że sterowanie nadal ... a rozpędza się aż do 220 km/h. Jazdy takimi prędkościami nie polecam – ze względu na gabaryty – szczególnie w zakrętach. Układ kierowniczy wyraźnie przesunięty jest w ...
-
Opel Astra 1.4 Turbo Dynamic będzie rynkowym hitem?
... segmencie C nie szokuje ani wygładem, ani ceną. I klienci zaczęli to doceniać. Z zewnątrz… Czy każdy nowy model musi być większy od swojego poprzednika? Oczywiście, że… nie ... o silnikach. A tych w nowej Astrze jest aż siedem. My do testu dostaliśmy jeden ze słabszych (co nie znaczy słabych) motorów benzynowych - 1.4 Turbo. Doładowana jednostka osiąga ...
-
SEAT Leon 1.4 EcoTSI ACT DSG Style Connect
... pojemność wzrasta do 1210 litrów. Ładując cięższe przedmioty trzeba poradzić sobie ze stosunkowo wysokim progiem. Na szczęście szeroki otwór załadunku nieco ułatwia ... rozwiązaniu auto ma zużywać mniej paliwa i emitować mniej szkodliwych substancji. Pomysłowe, ale czy skuteczne i praktyczne? Wrażenia z jazdy Na początku zaznaczę, że owy system działa. ...
-
Seat Ibiza Cupra 1.8 TSI. Trochę strachu
... ze względu na jego dyskretny wygląd. Moja rada? Wybierzcie czerwony lakier i czarne koła. Dopiero wtedy mała Cupra zaczyna wyglądać tak, jak powinna. Niestety, nie lepiej jest też w środku. Wnętrze jest smutne i pozbawione polotu. Sytuacji nie poprawiają (wygodne) sportowe fotele, czy ... jest tak dobra, po co mi Fiesta? Czy pożałowałem decyzji o jej ...
-
Renault Talisman 1.6 TCe INTENSE – firmowy reprezentant
... samo okolice centralnego tabletu mogłyby być lepiej wykonane, bo wyglądają tanio. Ze względów ergonomicznych jeden mały minus – Renault lubi w dziwnych miejscach ... Paris oferuje niewiele więcej – także nie będzie wstydu przed kolegami jeżdżącymi Passatami czy Mondeo. Do korzystania z tych wszystkich dobrodziejstw służy głównie ekran centralny, ...
-
Ford Focus RS, czyli bądź jak Colin McRae
... uszu od razu dochodzi gardłowe mruczenie, ale podczas jazdy ze stałą prędkością np. 90 km/h czy 140 km/h w trybie Normal słychać tylko opływający karoserię ... się prędkość, a nie efektowność przejazdu. I drugą – tryb Drift – nie wiem czy słyszeliście, że w Australii zamierzają go zablokować – w którym komputer sterujący napędem AWD umożliwia utratę ...
-
Jeep Cherokee 2.2 MJD Limited, czyli komfort na 5
... dźwignię automatu, pokrętło odpowiedzialne za wybór trybu jazdy i szeroki podłokietnik zintegrowany ze schowkiem. Summa summarum, jest naprawdę dobrze. Fotele są bardzo wygodne. ... dodatkowe mocowania i haczyki, które ułatwiają utrzymanie w jednej pozycji reklamówek, worków czy siatek. Plusem jest również podwójne oświetlenie - na obu burtach. Na ...
-
Skoda Rapid Spaceback Scoutline - lubi udawać
... dla pasażerów, lecz trochę irytujące dla kierowcy. Ciężko określić czy takie było założenie producenta, czy błędy danego egzemplarza. Niestety obstawiam to pierwsze. Co do manualnej ... się, że nie będzie ona miała większego powodzenia na rynku, choćby ze względu na konkurencję produktów samego czeskiego producenta, który ma fajniejsze i lepiej ...
-
Suzuki Vitara S 1.4 Boosterjet ALLGRIP - czysta perfekcja?
... stronie praktycznej. I tak zostało. Ale do rzeczy... Kokpit nowej Vitary zaprojektowano ze spora starannością. Jest bardzo udana deska z czytelnymi zegarami, jest ładny panel środkowy ... salonach sprzedaży. Podsumowanie Druga generacja Vitary to auto diametralnie inne, niż poprzedniczka czy Grand Vitara. Dlatego trzeba na nią patrzyć nie jak na auto ...
-
Infiniti Q30S – podgryza Niemcy
... skóra, alcantara lub wstawki z lakierem fortepianowym. Pakiet Sport obejmuje także fantastyczne fotele sportowe ze zintegrowanymi zagłówkami. Wyglądają świetnie, a dzięki ... że zmiana ustawień ma wpływ tylko na pracę skrzyni, nie zaś zawieszenia czy układu kierowniczego. U konkurencji zwykle zmiana trybu oznacza zmianę w pracy także innych podzespołów ...
-
Nietuzinkowy DS 3 1.6 THP Be Chic
... . Szczególną uwagę przykuwają detale. Finezyjnie "ucięty" środkowy słupek, chromowane uzupełnienia czy nietypowo poprowadzone krawędzie mogą się podobać. Summa summarum, najmniejszy model w ... wyjatkiem jest tu GT Performance, czyli topowy wariant). Testowana sztuka ze 165-konnym silnikiem THP i 6-biegowym manualem kosztuje 85 900 zł. Niektórzy ...
-
Volkswagen Passat Variant GTE - "normalna" hybryda
... ze sporego i dobrze rozplanowanego bagażnika. Mimo ukrytej technologii hybrydowej, zmieścimy tu 483 litry ekwipunku. Po złożeniu tylnej kanapy pojemność wzrośnie do 1613 litrów. Wykorzystanie "kufra" ułatwia szeroki otwór i nisko poprowadzony próg załadunku. Zaletami są tu także dodatkowe, boczne wnęki czy ... kół czy hamowania. To wiąże się jednak ze ...
-
Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi Active
... czy samochody. Pod względem zwrotności testowany Peugeot też nikogo nie rozczaruje. Okiem przedsiębiorcy Ceny Partnera Tepee startują od około 61 tysięcy złotych. Za egzemplarz ze ... , mimo wieku, to wciąż bardzo praktyczny i wszechstronny samochód, który w połączeniu ze 100-konnym dieslem oznacza trwałość i oszczędną eksploatację. Nie bez znaczenia ...
-
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi Exclusive
... wkomponowane w zderzak reflektory z ciemnym wypełnieniem, tylne lampy z efektem trójwymiaru, chromowane ozdobniki czy wreszcie relingi, które optycznie kończą się pod bocznymi szybami - ... dobra, że nawet przy wysokich prędkościach nie ma najmniejszych problemów ze swobodą komunikacji w kabinie. Nie bez znaczenia jest również świetna widoczność na ...
-
Honda Civic Type R 2.0T 310 KM – pakt z diabłem
... robił zaparkowanej Hondzie zdjęcia. Trudno się dziwić. Type R wygląda, jak nie z tego świata. Ze swoim wielkim spojlerem, ogromnymi wlotami powietrza i nadmuchanymi błotnikami jest przesadzony, przerysowany. ... jeszcze zupełnie nie pasuje do obecnych norm emisji spalin. Czy jest za czym płakać? Czy Type R coś stracił na tej rewolucji? Ani trochę! OK, ...
-
Fiat 500 1.2 Lounge – można mu wiele wybaczyć
... Ze względu na ogrom sympatii jaką wzbudza to auto w niebanalnej konfiguracji jestem w stanie mu wiele wybaczyć. A czy ...
-
Suzuki Baleno - nowy średniak
... przeciążenia samochodów (nie wiem po co, ale to chyba Suzuki ściągnęło wprost ze swoich motocykli…). Omawiając jednak praktyczność auta nie sposób ominąć względów przestrzennych. W ... Panie lub starsi kierowcy, którzy lubią działanie kierownicy i pedałów bez zbędnego oporu. A czy auto mogą polubić ekonomiści? Bazowa cena auta to 43900 zł (zawiera ...
-
Toyota RAV4 Hybrid - dzielny samuraj, król miejskiej dżungli
... to rodzinny SUV, którego żaden rodzic nie powstydzi się pod przedszkolem czy na parkingu supermarketu. Stylistyka może nie powala na kolana designerskimi smaczkami, ... na początku „dynamicznej” przejażdżki wydają się ciekawe – można nawet pomyśleć – „ale ze mnie sportowy i dynamiczny kierowca”. Nic z tych rzeczy! Na ziemię sprowadzają nas pasażerowie ...
-
Jeep Renegade - mały ale jary
... do tego z czego to auto słynie. Logo Jeepa lub sławne nerki grilla ze światłami albo innych powiązań z terenem i Willysem znajdziemy prawie wszędzie. Zaczynając od nawiązania na karoserii, reflektorach, lusterkach, czy nawet dachu, który kształt ma przypominać kanister. To nie przypadek bo testowana ...
-
Fiat Tipo 1.4 95 KM Lounge - może być tanio i dobrze!
... już podchmielonym kolegom wyniki wyszukiwania. Głupi uśmiech szybko zamienia się na kiwanie ze zrozumieniem głowami. Tipo nie wygląda bowiem z zewnątrz na auto budżetowe. Szczególnie ... to chyba oczywiste. Nie wiem jeszcze tylko czy kupić używany samochód z listy "chciałbym mieć" czy za podobne pieniądze coś nowego, ale bez pełnego wyposażenia i ...
-
Renault Clio GT-Line 1.5 dCi 110 KM FL - lepszy, żwawszy i bardzo oszczędny
... ze sportowym pakietem wizualnym GT-Line. Mamy więc wystarczającą moc, nie najgorsze osiągi, niskie spalanie, a gdy dodamy do tego naprawdę świetny wygląd zewnętrzny... No właśnie, czy ... , lusterka, ramki wywietrzników w przednim zderzaku czy atrapa dyfuzora w tylnym dodają mu smaczku. Rasowo wygląda też rura wydechowa ze sportową nakładką. Nie emituje ...
-
Volvo S90 T5 Inscription. Po prostu piękne
... ? Prezes narzekać nie powinien, jego wybranka także. Przestrzeni nie brakuje w żadną ze stron. Poza tym, kąt pochylenia oparcia jest wzorowy, dlatego nawet wielogodzinna ... księgowi nie wymusili przesadnych oszczędności, dlatego wykończenie stoi na dobrym poziomie. Technologia Czy duża limuzyna musi mieć duży silnik? Szwedzi wyszli z założenia, że nie ...
-
Fiat Doblo 1.4 16v Autonomy idealny dla niepełnosprawnych
... do kolegów-kierowców: Uważać na drodze powinniśmy zawsze, ale jeżeli mijamy auto ze stylizowanym "A" na drzwiach, zachowajmy szczególną ostrożność. Podróżują w nim osoby, których ... narzekać na widoczność. Do przodu, do tyłu, czy na boki – w każdą stronę wszystko widać idealnie. Czy mamy jakieś zastrzeżenia? Nazwałbym to raczej uwagą. Motor ...
-
Ford Edge Sport 2.0 TDCI TwinTurbo – przybysz zza Oceanu wylądował
... wspomnieć o desce rozdzielczej, którą Ford przyjął bez większych zmian ze swoich flagowych modeli – Mondeo czy S-max. Ale czy to jest wada? Dla mnie nie, choć jak ... auta zachęca do wjazdu w teren. Mieliśmy okazję wjechać w grząskie podmokłe grunty, wysokie łąki czy głębokie nierówności, na których zalegały jesienne liście, gdzie Edge naprawdę ...