eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Honda Civic 1.6 i-DTEC Lifestyle

Honda Civic 1.6 i-DTEC Lifestyle

2013-10-25 13:00

Przeczytaj także: Honda Civic 5d 1.8 i-VTEC Sport


Wrażenia z jazdy

Zawieszenie kompaktowej Hondy (kolumny MacPhersona z przodu, belka skrętna z tyłu) jest udanym kompromisem pomiędzy sportowymi wrażeniami a komfortem. Dynamiczna zmiana toru jazdy nie wywołuje przesadnych przechyłów nadwozia, a niezłe zestrojenie pozwala na pokonywanie dziur w sposób cywilizowany. Nie bez znaczenia jest tu także niezły układ kierowniczy, który ułatwia relację kierowcy z samochodem.

fot. mat. prasowe

Honda Civic 1.6 i-DTEC Lifestyle - tył

Z tyłu dominują wyłupiaste lampy, które scala listwa zintegrowana ze światłem stop.


Civic odkrywa karty dopiero na trasie. Właśnie tam najbardziej docenimy wysoki moment obrotowy, który ogranicza częstotliwość zmiany biegów. Jeśli już o nich mowa, trzeba zaznaczyć, że praca skrzyni nie budzi najmniejszych zastrzeżeń – jest bardzo precyzyjna i dobrze zestopniowana. Przydałyby się jedynie nieco krótsze skoki lewarka. Należy również wspomnieć o tym, że w Civicu nie czuć prędkości. To z kolei może wpłynąć na ilość „opłat fotograficznych”…

Japońskie auto dobrze czuje się też w mieście. Kłopotliwa może być jedynie widoczność do tyłu, ale problem ten rozwiązuje kamera cofania i lusterka odpowiedniej wielkości. Do zwrotności Hondy też nie można się przyczepić.

Okiem przedsiębiorcy

Hondy tanie nie są i pewnie nigdy nie będą. Tłumaczy to w dużym stopniu niezawodność i stosunkowo niewielka utrata wartości. Ceny tej wersji rozpoczynają się od 97 500 zł. Testowany egzemplarz wyposażony w kilka dodatków zwiększył potencjalny wydatek do 107 500 zł. To naprawdę dużo, ale z drugiej strony japońska marka ma na tyle dużą renomę, że na brak klientów nie narzeka.

Ze względu na wysoką cenę, wielu potencjalnych nabywców zainteresuje kredyt. W Hondzie okres spłaty może trwać nawet 84 miesiące, przy ratach równych lub malejących. Wysokość oprocentowania zależy oczywiście od konkretnej sytuacji. Dla przedsiębiorców przygotowano natomiast leasing (operacyjny lub finansowy) – okres trwania umowy od 24 do 60 miesięcy, elastyczne dopasowanie płatności, możliwość wyboru jednej z trzech walut: PLN, EUR lub USD. Oferta dotyczy samochodów nowych jak i używanych.

fot. mat. prasowe

Honda Civic 1.6 i-DTEC Lifestyle - widok z boku

Honda Civic ma do zaoferowania bardzo wiele – przestronną kabinę, mocny i oszczędny silnik, bogate wyposażenie, niezłe zawieszenie oraz atrakcyjną karoserię.


Auta japońskiego producenta objęte są trzyletnią gwarancją mechaniczną z limitem do 100 tys. km. Tyle samo trwa ochrona lakieru. Gwarancja perforacyjna wynosi natomiast 12 lat.

Podsumowanie

Honda Civic ma do zaoferowania bardzo wiele – przestronną kabinę, mocny i oszczędny silnik, bogate wyposażenie, niezłe zawieszenie oraz atrakcyjną karoserię. W kilku dziedzinach potrafi pokonać europejską konkurencję, ale w prezentowanej specyfikacji jej cena powinna być nieco niższa.

poprzednia  

1 2

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Więcej na ten temat: Honda Civic, Honda, testy samochodów, samochody, auta

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: