Honda Civic 1.6 i-DTEC Lifestyle
2013-10-25 13:00
Przeczytaj także: Honda Civic 5d 1.8 i-VTEC Sport
Wrażenia z jazdy
Zawieszenie kompaktowej Hondy (kolumny MacPhersona z przodu, belka skrętna z tyłu) jest udanym kompromisem pomiędzy sportowymi wrażeniami a komfortem. Dynamiczna zmiana toru jazdy nie wywołuje przesadnych przechyłów nadwozia, a niezłe zestrojenie pozwala na pokonywanie dziur w sposób cywilizowany. Nie bez znaczenia jest tu także niezły układ kierowniczy, który ułatwia relację kierowcy z samochodem.
fot. mat. prasowe
Honda Civic 1.6 i-DTEC Lifestyle - tył
Civic odkrywa karty dopiero na trasie. Właśnie tam najbardziej docenimy wysoki moment obrotowy, który ogranicza częstotliwość zmiany biegów. Jeśli już o nich mowa, trzeba zaznaczyć, że praca skrzyni nie budzi najmniejszych zastrzeżeń – jest bardzo precyzyjna i dobrze zestopniowana. Przydałyby się jedynie nieco krótsze skoki lewarka. Należy również wspomnieć o tym, że w Civicu nie czuć prędkości. To z kolei może wpłynąć na ilość „opłat fotograficznych”…
Japońskie auto dobrze czuje się też w mieście. Kłopotliwa może być jedynie widoczność do tyłu, ale problem ten rozwiązuje kamera cofania i lusterka odpowiedniej wielkości. Do zwrotności Hondy też nie można się przyczepić.
Okiem przedsiębiorcy
Hondy tanie nie są i pewnie nigdy nie będą. Tłumaczy to w dużym stopniu niezawodność i stosunkowo niewielka utrata wartości. Ceny tej wersji rozpoczynają się od 97 500 zł. Testowany egzemplarz wyposażony w kilka dodatków zwiększył potencjalny wydatek do 107 500 zł. To naprawdę dużo, ale z drugiej strony japońska marka ma na tyle dużą renomę, że na brak klientów nie narzeka.
Ze względu na wysoką cenę, wielu potencjalnych nabywców zainteresuje kredyt. W Hondzie okres spłaty może trwać nawet 84 miesiące, przy ratach równych lub malejących. Wysokość oprocentowania zależy oczywiście od konkretnej sytuacji. Dla przedsiębiorców przygotowano natomiast leasing (operacyjny lub finansowy) – okres trwania umowy od 24 do 60 miesięcy, elastyczne dopasowanie płatności, możliwość wyboru jednej z trzech walut: PLN, EUR lub USD. Oferta dotyczy samochodów nowych jak i używanych.
fot. mat. prasowe
Honda Civic 1.6 i-DTEC Lifestyle - widok z boku
Auta japońskiego producenta objęte są trzyletnią gwarancją mechaniczną z limitem do 100 tys. km. Tyle samo trwa ochrona lakieru. Gwarancja perforacyjna wynosi natomiast 12 lat.
Podsumowanie
Honda Civic ma do zaoferowania bardzo wiele – przestronną kabinę, mocny i oszczędny silnik, bogate wyposażenie, niezłe zawieszenie oraz atrakcyjną karoserię. W kilku dziedzinach potrafi pokonać europejską konkurencję, ale w prezentowanej specyfikacji jej cena powinna być nieco niższa.
1 2
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
-
Niezawodna Honda CivicTourer 1.8 i-VTEC Sport
-
Wielozadaniowa Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC
-
Honda Civic 1.6 i-DTEC budzi emocje
-
Honda Civic e:HEV horrendalnie droga
-
Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC Lifestyle. Jedyną jej wadą jest cena
-
Honda Civic Sport przemówi i do serca i do rozumu
-
Nietuzinkowa Honda Civic Tourer
-
Honda CR-V 1.6 i-DTEC Lifestyle to rozsądny wybór
-
Ford Focus Kombi vs Honda Civic Tourer - szybciej, czy więcej?
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)