eGospodarka.pl

eGospodarka.plMotoTesty aut › Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport vs. Peugeot 308 1.6 THP Allure

Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport vs. Peugeot 308 1.6 THP Allure

2014-01-28 13:39

Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport vs. Peugeot 308 1.6 THP Allure

Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport vs. Peugeot 308 1.6 THP Allure © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (29)

Samochody kompaktowe należą do najpopularniejszych w Europie. Praktycznie każdy liczący się producent ma w swojej gamie przedstawiciela segmentu C. Wybór nie jest zatem łatwy. Aby wskazać różnice, postanowiliśmy porównać ze sobą dwa skrajnie różne modele. Czy nowy Peugeot 308 jest na tyle dobry, by pokonać doświadczoną, ale cieszącą się sporym zainteresowaniem Hondę Civic?

Przeczytaj także: Peugeot 308 1.6 THP Allure odbuduje zaufanie?

Do testu porównawczego wybraliśmy egzemplarze z silnikami benzynowymi o podobnej mocy, ale o zupełnie innej charakterystyce. Żeby zachować rozsądek, bierzemy pod lupę wersje wyposażeniowe zbliżone do siebie pod względem ceny.

Karoseria

Design Hondy jest rozwinięciem tego, co znamy już z poprzedniej generacji. Przód auta tworzą reflektory o ostrych liniach i mocno pochylona maska. Z tyłu rzucają się w oczy wyłupiaste lampy połączone listwą ze światłem stop. Dzięki tym elementom Civic prezentuje się bardzo nowocześnie i dynamicznie zarazem. Udanym dopełnieniem są wieloramienne felgi.

fot. mat. prasowe

Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport - karoseria

Przód auta tworzą reflektory o ostrych liniach i mocno pochylona maska.


Peugeot 308 to zupełnie inna szkoła designu. Klasyczne linie, wiele chromu i dbałość o detale sprawiają, że francuski przedstawiciel segmentu C emanuje elegancją z każdej strony. Z przodu dominują reflektory (full LED) z ciemnym wypełnieniem, szeroki grill oraz zgrabny zderzak, w który zręcznie wkomponowano kierunkowskazy. Tylna część karoserii jest również stonowana, dzięki czemu całość wygląda bardzo spójnie.

fot. mat. prasowe

Peugeot 308 1.6 THP Allure - karoseria

Z przodu dominują reflektory (full LED) z ciemnym wypełnieniem, szeroki grill oraz zgrabny zderzak, w który zręcznie wkomponowano kierunkowskazy.


Wnętrze

Różnice widać także w środku. Civic ma futurystyczny kokpit, który na pierwszy rzut oka wydaje się trudny w obsłudze. Na szczęście to tylko złudzenie. Wszystkie przyciski są duże i odpowiednio rozmieszczone. Trzeba się jedynie przyzwyczaić do nietypowych wskaźników, które nie każdemu przypadną do gustu – osoby lubiące niską pozycję za kierownicą nie będą widzieć prędkościomierza. Jeśli chodzi o materiały, to nie brakuje im ani jakości, ani solidności. Na największą pochwałę zasługuje jednak kierownica, której wieniec ma wzorową grubość.

Kokpit 308 jest wręcz minimalistyczny. Podobnie jak w modelu 208, zegary powędrowały nad poręczną, małą kierownicę. W tym przypadku nie ma jednak mowy o jakiejkolwiek nieczytelności. Każdy kierowca, bez względu na wzrost i pozycję będzie widział wszystkie wskaźniki. Kolejnym nietuzinkowym elementem jest dotykowy ekran multimedialny, który pełni funkcję… wszystkiego. Za jego pomocą obsługuje się nawigację, radio, telefon, a nawet klimatyzację. Jeśli ktoś korzystał kiedykolwiek ze smartfona, to nie będzie miał żadnych kłopotów z jego obsługą. Dzięki temu na konsoli centralnej jest tylko sześć przycisków z prawdziwego zdarzenia. Największa zaleta to jednak jakość wykonania. Materiały są po prostu świetne, podobnie jak ich spasowanie. W tej dziedzinie tylko Golf prezentuje podobny poziom w segmencie C.

fot. mat. prasowe

Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport - fotele

Fotele w Hondzie są bardzo wygodne. Mają odpowiednią twardość, jednakże przydałyby się nieco dłuższe siedziska. Ich sporą zaletą jest również duży zakres regulacji.


Fotele w Hondzie są bardzo wygodne. Mają odpowiednią twardość, jednakże przydałyby się nieco dłuższe siedziska. Ich sporą zaletą jest również duży zakres regulacji. Z kolei na tylnej kanapie jest wyjątkowo przestronnie. Miejsca na nogi nie brakuje, nad głowami zresztą też. Ponadto istnieje możliwość podniesienia siedzisk, co umożliwi przewóz w „przedziale pasażerskim” przedmiotów o nietypowych kształtach i rozmiarach.

fot. mat. prasowe

Peugeot 308 1.6 THP Allure - fotele

Fotele w 308 są jeszcze wygodniejsze. Mają równie duży zakres regulacji, jednakże wyróżniają się wzorowym wyprofilowaniem i odpowiednimi proporcjami.


Fotele w 308 są jeszcze wygodniejsze. Mają równie duży zakres regulacji, jednakże wyróżniają się wzorowym wyprofilowaniem i odpowiednimi proporcjami. Do tego dochodzą nietuzinkowo wyglądające zagłówki, które idealnie podpierają głowę. Ponadto testowany egzemplarz został doposażony w funkcje masażu, a także 3-stopniowego podgrzewania. Czego chcieć więcej? Odpowiedź jest jedna: przestrzeni na tylnej kanapie. Ze względu na grubość przednich oparć, miejsca na nogi jest mniej niż w przypadku konkurenta.

 

1 2 3

następna

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: