eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Skoda Octavia Combi 1.8 TSI DSG 4x4 Elegance pojemna jak Passat

Skoda Octavia Combi 1.8 TSI DSG 4x4 Elegance pojemna jak Passat

2014-08-21 11:44

Przeczytaj także: Skoda Octavia 2.0 TDI 150 KM Elegance liderem sprzedaży?


Technologia

Testowe auto napędzał motor 1.8 TSI. Szerzej o jednostce w następnym dziale, czyli wrażeniach z jazdy. Tu, tylko w kilku słowach musze pochwalić jednostkę za to, jak radziła sobie z napędem 4x4. Otóż… radziła sobie świetnie. A propos 4x4. Czesi postawili na tańszy rodzaj napędu – sprzęgło lepkościowe Haldex zwane też wiskotycznym nie jest może tak sprawne jak mechanizm Torsen, ale za to o wiele tańsze, a z mniejszym autem radzi sobie nadspodziewanie dobrze. Dość dodać, że katując Octavię w lepkim błotku ani razu nie poczuliśmy, w dosłownym tego słowa znaczeniu, efektów pracy Haldexa.

O wyposażeniu auta słów kilka. Otóż, testowa Octavia 1.8 TSI DSG 4x4 wyposażona była we… wszystko, co dla aut segmentu C i D może zaproponować koncern Volkswagena. I to było miłe dopełnienie do dynamicznego silnika i napędu na obie osie.

Wrażenia z jazdy

Po Skodzie z napędem na obie osie spodziewaliśmy się dobrej trakcji. I… nie zawiedliśmy się. Auto jeździ rewelacyjnie. Wprawdzie nie mieliśmy szansy na poślizganie się po śniegu, ale znaleźliśmy, pomimo afrykańskich upałów, sporo błotka na leśnych drogach. Tam Octavia pokazała pazur. Powiem wprost, jeżeli potrzebujecie pojemnego kombi bo minivan nie mieści się wam w garażu, kupcie Octavię 1.8 TSI DSG 4x4. Auto ma świetną trakcję na asfalcie i spore możliwości tam, gdzie dobrodziejstwo jazdy na drogach utwardzonych nie jest jeszcze znane…

Do auta idealnie pasuje volkswagenowski motor benzynowy, który generujeo 180 KM. Pełnię mocy rozwija przy około 5100 obrotach, ale pełny moment – 280 Nm – już od 1250 (do 5000) obrotów. Warto też dodać, że o ile w wersji 1.8 TSI bez napędu 4x4 skrzynia DSG ma siedem biegów, to w wersji z napędem na obie osie – sześć. Dzięki temu udało się wykrzesać wysoki moment, co docenimy wyprzedzając kolumnę TIR-ów.

fot. mat. prasowe

Skoda Octavia Combi 1.8 TSI DSG 4x4 Elegance - widok z boku

Wymiary auta to długość 5659 mm, szerokość 1814 mm, wysokość 1481 mm. Rozstaw osi wynosi 2686 mm a waga, w wersji ze skrzynią DSG i napędem 4X4, 1450 kg.


Nie można się też przyczepić do spalania. Wprawdzie nie bardzo udało nam się zmieścić w limicie fabrycznym (8,4 miasto, 5,7 trasa i 6,7 litra średnio), ale szczerze mówiąc nawet na to nie liczyliśmy. Jednostka 1.8 z turbo swoje spalić musi. I pali. Średnio około 7,2 litra i ponad 9 litrów w mieście. Za to odwdzięczy się jedwabistą pracą i przyspieszaniem w 7,5 sekundy do setki i ponad 230 km/h prędkości maksymalnej.

Okiem przedsiębiorcy

Skoda Octavia to dla koncernu auto wolumenowe ale też, a może przede wszystkim, auto budżetowe. Ale nie testowana przez nas wersja. Tu płacimy całkiem sporo za skrzynie DSG, wszystkie bajery w wyposażeniu i 4x4 (tylko on kosztuje 9000 zł). W zamian dostajemy piątą generację tego napędu. W sumie, za auto, które w najtańszej wersji kosztuje niewiele ponad 64 tys. złotych, trzeba zapłacić ponad 107 tys. zł. Czy warto? Na to pytanie każdy musi odpowiedzieć sobie sam. Ale, jeżeli zdecydujemy się na zakup, możemy liczyć na niezła ofertę finansową.

Otóż, w ofercie finansowej Skody znaleźć możemy 3 warianty kredytowe: Kredyt Niskich Rat (oprocentowanie nominalne 3,99%, prowizja bankowa 5%, okres umowy 36 lub 48 miesięcy), Kredyt 3,99% (wkład własny od 0%, raty równe lub malejące, oprocentowanie nominalne 3,99%, prowizja bankowa 5%, okres umowy od 12 do 84 miesięcy) i Kredyt 0% (wkład własny 50%, raty stałe, prowizja bankowa 5%, oprocentowanie nominalne 0%, okres umowy 36 miesięcy).

fot. mat. prasowe

Skoda Octavia Combi 1.8 TSI DSG 4x4 Elegance - widok z tyłu i boku

Skoda zaskakuje tym, że coraz mniej zaskakuje. Kolejne modele coraz bardziej upodobniają się do Volkswagena.


Skoda przygotowała także dwie opcje leasingowe. Leasing Niskich Rat (wkład własny od 10 do 45%, okres umowy 24, 36, 48 lub 60 miesięcy, na koniec wykup lub zwrot auta) i Leasing 106% (wkład własny od 10%, okres umowy 24, 36, 48 lub 60 miesięcy, wartość wykupu od 1% do 25% wartości auta).

Podsumowanie
Skoda zaskakuje tym, że coraz mniej zaskakuje. Kolejne modele coraz bardziej upodobniają się do Volkswagena. Nie że z wyglądem, ale z filozofią. Auta z czeskim rodowodem są coraz bardziej zachowawcze, coraz lepsze i… coraz droższe. Czy to jest przemyślana do końca koncepcja rozwoju firmy? Pewnie tak, ale…

poprzednia  

1 2

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: