eGospodarka.pl

eGospodarka.plMotoTesty aut › Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 150 KM - wart swojej ceny?

Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 150 KM - wart swojej ceny?

2014-10-31 11:17

Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 150 KM - wart swojej ceny?

Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 150 KM - widok z przodu i boku © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (22)

Azjatycka myśl motoryzacyjna w wielu przypadkach zatrzymała się na latach 90 ubiegłego wieku. Mam na myśli design lub ilość nowinek technicznych. To dziwne biorąc pod uwagę skąd te nowinki się biorą. Oczywiście od reguły są również wyjątki, aczkolwiek większość gamy danej marki nimi nie są. Tak jest również w przypadku Mitsubishi ASX, które ostatnio testowaliśmy.

Przeczytaj także: Mitsubishi L200 Storm idealny na pustynię

Oczywiście nie jest to tak dużą wadą, która przekreśla jednoznacznie sens takiego samochodu. Prostota w motoryzacji zawsze była w cenie, a zmiana sprawdzonych rozwiązań jest czasem głupia. Szkoda tylko, że wielu producentom udaje znaleźć się jakiś kompromis. Modelowi ASX naprawdę niewiele brakuje, żeby był autem kompletnym.

Będzie on idealny dla odpowiedniego klienta. Przecież nie każdy potrzebuje SUVa lub crossovera, który wygląda bojowo i terenowo, aczkolwiek boi się umoczyć swoje 17-calowe felgi. Mitsubishi dość szybko odpowiedziała na modę na miejskie terenówki tworząc małego ASXa. Samochód ten ma ledwie 4,3 m, aczkolwiek wygląda ostro i poważnie.

fot. mat. prasowe

Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 150 KM - widok z tyłu i boku

Mitsubishi dość szybko odpowiedziała na modę na miejskie terenówki tworząc małego ASXa. Samochód ten ma ledwie 4,3 m, aczkolwiek wygląda ostro i poważnie.


W 2013 roku model ten przeszedł facelifting, który upodobnił go do większego Outlandera. Zmiany dotknęły przemodelowania przedniego grilla, prawie wszystkich reflektorów, a także dodano trochę chromu. Taki zabieg jest zrozumiały, przecież SUVy muszą wyróżnić swoich właścicieli w miejskim zgiełku. Dzięki temu Mitsubishi ASX z zewnątrz jest naprawdę ciekawym kąskiem i osobiście jestem fanem takich ciętych kształtów. I nie jestem w tym sam, ponieważ ASX święci tryumfy sprzedaży na rynku europejskim!

fot. mat. prasowe

Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 150 KM - wnętrze

Wszystko jest trwałe, ergonomicznie ułożone ale brakuje nowoczesności oraz designu. Ciemne wnętrze z twardymi plastikami nie jest prawie niczym urozmaicone. Lifting i tak podniósł jakość materiałów, aczkolwiek nie jest to najwyższa półka. Brakuje tu nawet ekranu systemu multimedialnego, a to już lekka gafa.


fot. mat. prasowe

Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 150 KM - widok boku

Mitsubishi ASX niestety nie jest tanim samochodem. Mimo, że jego bazowa wersja kosztuje już od 65 tysięcy to tak wyposażony samochód jak testowy to kwota prawie 110 tysięcy złotych.


Niestety jednocześnie jestem antyfanem wnętrza Mitsubishi. Tak jak w przypadku niedawnego L200 tutaj mamy również relikty przeszłości. O ile w pickupie było to do zniesienia, to w nowoczesnym aucie dla całej rodziny nie jest to już takie oczywiste. Taki urok japońskiej motoryzacji. Wszystko jest trwałe, ergonomicznie ułożone ale brakuje nowoczesności oraz designu. Ciemne wnętrze z twardymi plastikami nie jest prawie niczym urozmaicone. Lifting i tak podniósł jakość materiałów, aczkolwiek nie jest to najwyższa półka. Brakuje tu nawet ekranu systemu multimedialnego, a to już lekka gafa.

fot. mat. prasowe

Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 150 KM - przednie fotele

Kierowca nie jest przytłoczony projektem deski rozdzielczej, a dobrze wykonane fotele towarzyszą w przyjemny sposób długim podróżom.


Na szczęście ASX nie rozczarowywuje pod względem oferowanego miejsca. Wysocy pasażerowie nawet na tylnej kanapie nie będą na nic narzekać. Kierowca również nie jest przytłoczony projektem deski rozdzielczej, a dobrze wykonane fotele towarzyszą w przyjemny sposób długim podróżom. Gorzej z trzymaniem bocznym, ale przecież to nie rajdówka. Uzupełnieniem przestrzeni wnętrza jest bagażnik, którego pojemnośc to 442 litry. Jest to średnia objętość w segmencie, aczkolwiek zupełnie wystarczająca.

fot. mat. prasowe

Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 150 KM - bagażnik

Uzupełnieniem przestrzeni wnętrza jest bagażnik, którego pojemnośc to 442 litry.


 

1 2

następna

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: