eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Fiat Freemont 2.0 Multijet II AWD AT Lounge sprawdzi się na długich dystansach

Fiat Freemont 2.0 Multijet II AWD AT Lounge sprawdzi się na długich dystansach

2015-02-20 13:55

Przeczytaj także: Fiat Freemont 2.0 Multijet AT AWD


Wrażenia z jazdy


Freemont to prawdziwy długodystansowiec. Jest duży, komfortowy i nie daje się nawet silnym podmuchom wiatru, co można docenić przy prędkościach autostradowych. Silnik ma wystarczającą moc, jednakże przy komplecie pasażerów wyprzedzanie zajmuje nieco dłużej, niż na „pusto”. Mam jednak zastrzeżenia do pracy skrzyni biegów. Jest po prostu niedzisiejsza. Pracuje ospale i zmienia biegi zbyt późno, bez znaczenia, czy gaz jest w podłodze, czy też nie…

fot. mat. prasowe

Fiat Freemont 2.0 Multijet II AWD AT Lounge - przód

Duży grill, potężne nadkola, ciekawie zaprojektowane zderzaki, zadziornie spoglądające reflektory i delikatna lotka na klapie.


Jeśli chodzi o funkcjonalność, to nie można mieć najmniejszych zastrzeżeń. Mnóstwo schowków i praktycznych rozwiązań pozwala na gromadzenie niemal wszystkiego, czego dusza pragnie. To oczywiście zasługa poważnych gabarytów samochodu. Te jednak powinny dać się we znaki w mieście. Jak się jednak okazuje, nie taki diabeł straszny. Widoczność z pozycji kierowcy jest naprawdę świetna. Duża liczba przeszkleń, lusterka wielkości pizzy, czujniki parkowania, a nawet kamera cofania pozwalają na uniknięcie kontaktu z jakąkolwiek przeszkodą.

Warto również wspomnieć o zawieszeniu Freemonta, które spisuje się bardzo dobrze. Jego praca nie jest specjalnie słyszalna w kabinie, dzięki czemu komfort akustyczny stoi na dobrym poziomie. Co więcej, pokonuje nierówności w bardzo cywilizowany sposób, dlatego nie można narzekać na brak wygody. Jedynym problemem są wyraźne przechyły nadwozia podczas gwałtownej zmiany toru jazdy, ale to typowe dla SUV-ów.

fot. mat. prasowe

Fiat Freemont 2.0 Multijet II AWD AT Lounge - tył

Freemont to auto sporych gabarytów, dlatego nikogo nie powinien dziwić widok dwóch dodatkowych foteli chowanych w podłodze.


Okiem przedsiębiorcy


Freemont jest samochodem przestronniejszym niż większość konkurentów, dlatego powinien zainteresować przede wszystkim duże rodziny. Jego ceny startują od 98 500 zł. Prezentowany egzemplarz z napędem 4x4 i topowym wyposażeniem kosztuje natomiast 143 500 zł. To i tak rozsądna cena. Poza tym, można załapać się na wyprzedaż rocznika, co oznacza rabat w wysokości niemal 10 tysięcy złotych.

fot. mat. prasowe

Fiat Freemont 2.0 Multijet II AWD AT Lounge - widok z boku

Freemont jest samochodem przestronniejszym niż większość konkurentów, dlatego powinien zainteresować przede wszystkim duże rodziny.


Osoby zainteresowane zakupem auta mogą zdecydować się na kredyt Miód-Malina realizowany przez Fiat Bank. Okres umowy trwa od 12 do 96 miesięcy, przy wpłacie własnej od 0% i stałej stopie procentowej wynoszącej 7,69%. Dla przedsiębiorców przygotowano natomiast ofertę leasingową, która zależna jest od indywidualnych potrzeb klienta, dlatego o szczegóły należy pytać w autoryzowanych salonach marki.

Podsumowanie


Włoski SUV z amerykańskimi korzeniami to konstrukcja dająca się lubić. Jest duży, komfortowy i sprawdza się na długich dystansach. Jego 170-konny diesel do właściwy wybór, jednakże polecam wersję z napędem na przednią oś i manualną skrzynią biegów, która będzie tańsza w zakupie i przyjemniejsza w eksploatacji.

poprzednia  

1 2

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Więcej na ten temat: Fiat Freemont, Fiat, testy samochodów, samochody, auta

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: