eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport - dobry wybór

Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport - dobry wybór

2015-08-12 12:20

Przeczytaj także: Niezawodna Honda CivicTourer 1.8 i-VTEC Sport


Technologia


Honda, i chwała jej za to, oparła się downsizingowi. Pod maską testowego Civica pracował silnik uzyskujący 142 KM z 1,8 litra pojemności. Pełną moc motor rozwija dopiero przy 6500 obrotach, a maksymalny moment obrotowy (174 Nm.) przy 4300, ale silniki Hondy zawsze miały w sobie motocyklowy gen. Czy potencjał tej jednostki jest adekwatny do masy auta? W sumie, tak, ale brak turbo niestety daje się odczuć. Na wyższych biegach (i nie ma tu na myśli 5 i 6) auto, jak na bez mała 150 KM, jest umiarkowanie dynamiczne. No, chyba że pamiętamy o trzymaniu go na wysokich obrotach. Wtedy z dynamiką kłopotu nie ma. Jest za to ze spalaniem... Zawieszenie w aucie jest takie, jak u większości konkurencji. Z przodu zastosowano kolumny MacPhersona, a z tyłu belkę skrętną. Auto nieźle trzyma się drogi. Pewnie wpisuje się w zakręty. Nie ma wprawdzie szału, ale nie ma też powodów do utyskiwań.

Wrażenia z jazdy


Auto w trasie spisuje się bardzo dobrze. Zawieszenie świetnie pasuje do polskich dróg. Dobrze tłumi nierówności. Do wnętrza nie przedostają się odgłosy jego pracy. Wygodna pozycja za kierownicą sprzyja bezstresowemu połykaniu kilometrów. Równie bezstresowo spisuje się układ kierowniczy. Jest bezpośredni i precyzyjny.

Nieco kontrowersji budzi jedna kwestia związana z jednostką napędową. Jak już wspomniałem, auto trzeba „wysoko kręcić” żeby było naprawdę dynamiczne. To z kolei wpływa na zużycie paliwa. W naszym przypadku średnie spalanie w cyklu mieszanym nijak nie chciało zejść poniżej 7,5 litra. Choć na trasie bez kłopotu daje się utrzymać niewiele ponad 6 litrów (poza autostradami, oczywiście), to w mieście Civic zasysał około 8,8 litra. Oczywiście Honda dysponuje systemem ECO pomagającym w obniżaniu spalania, a więc i emisji CO2, ale czasem po prostu nie da się jechać ekonomicznie…

fot. mat. prasowe

Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport - tył

Znakiem rozpoznawczym auta są tylne światła dzielące szybę na pół.


Okiem przedsiębiorcy


Honda Civic w podstawie kosztuje około 62 tysięcy złotych. Prezentowany egzemplarz z silnikiem 1.8 i-VTEC w wersji Sport z manualną skrzynią biegów kosztuje minimum 81 400 zł. Trzeba przy tym zaznaczyć, że wyposażenie jest naprawdę dobre i niewiele brakuje do „full opcji”.

fot. mat. prasowe

Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport - sylwetka przód

Za 62 tysiące złotych dostajemy auto, które całkiem dobrze spisuje się na polskich drogach.


Honda oferuje spory wachlarz finansowy. Istnieje oczywiście możliwość wzięcia kredytu nawet do 84 miesięcy. Raty mogą być równe lub malejące, a wszystkie inne kwestie dostosowywane są indywidualnie dla każdego klienta. Jeśli chodzi o leasing, mamy do czynienia z dwoma wariantami: operacyjnym i finansowym. Okres umowy trwa od 24 do 60 miesięcy i od 6 miesięcy w przypadku leasingu finansowego. Istnieje możliwość wybrania jednej z trzech walut – PLN, EUR lub USD. Oferta dotyczy samochodów nowych, jak i używanych.

Podsumowanie


Efektowna stylizacja, przestronne wnętrze i pojemny bagażnik. Do tego dobra jakość wykonania i tradycyjna bezawaryjność. Taki jest Civic. Trudno nad nim wpaść w zachwyt, ale tym razem chyba nie o zachwyt z odrobiną konsternacji chodziło. Auto miało być NORMALNE. I… wyszło!

poprzednia  

1 2

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: