eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Volkswagen Passat 1.8 TSI DSG Highline vs. Renault Talisman 1.6 Energy TCe EDC Intens

Volkswagen Passat 1.8 TSI DSG Highline vs. Renault Talisman 1.6 Energy TCe EDC Intens

2016-04-14 00:40

Przeczytaj także: Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI DSG 4Motion. SUV czy uterenowione kombi?


W kategorii "komfort przemieszczana się" bezapelacyjnie wygrywa Talisman. W końcu to auto ze stajni francuskiej marki z tradycjami. I bardzo dobrze, bo w tym segmencie komfort powinien być standardem. Passat w ósmym pokoleniu też nie jest już tak nieprzyjemnie twardy jak jego protoplaści, ale w porównaniu do Francuza przypomina raczej wóz drabiniasty. Prowadzenie obu samochodów można uznać za podobne. Zdecydowanie bardziej „miękkie” Renault, wbrew pozorom, wcale nie jest mniej stabilne. Oba auta równie neutralnie zachowują się w zakrętach. Z tym że Talisman przy skrętnych aż 4 kołach lepiej wpisuje się w ciasne łuki.

Okiem przedsiębiorcy


Na Talismana i Passata trzeba wydać zbliżone pieniądze. Ceny standardowych wersji ruszają od niespełna 100 tysięcy złotych. Testowane egzemplarze kosztowały podobnie, bo około 130 tysięcy złotych, co raczej należy uznać za normalne kwoty. Jak zatem je kupić? Oferta finansowania Renault obejmuje oczywiście kredyt. Okres umowy może trwać nawet do 96 miesięcy przy indywidualnie ustalonych ratach i oprocentowaniu. Warto zatem negocjować. Jeśli chodzi o leasing, umowa może być podpisana na okres od 24 do 60 miesięcy z opłatą wstępną od 0%. Trzeba przy tym zaznaczyć, że raty leasingowe są równe. Francuska marka oferuje także najem długoterminowy, na który decyduje się coraz więcej klientów.

Opcji zakupu Volkswagena jest kilka. Gotówka, leasing lub kredyt… Kredyt EasyDrive oznacza, że wkład własny może wynieść nawet 0%, a umowa trwa 3 lub 4 lata. Po tym czasie klient może wybrać jedną z opcji zakończenia umowy: zwrócić samochód i zmienić go na nowy, zostawić sobie auto i jednorazowo spłacić pozostałą część jego wartości lub zostawić sobie auto i pozostałą część kredytu spłacić w dogodnych ratach. Oferta obejmuje również leasing, który dostosowywany jest do potrzeb danej firmy. Jest też jeszcze, tak jak w przypadku Renault, jedna opcja – najem długoterminowy.

Podsumowanie


Każde z opisywanych aut ma swoje plusy dodatnie i plusy ujemne. Passat to klasyk. Był od „zawsze” i ma całą rzeszę, czy może właściwiej byłoby powiedzieć grupę oddanych fanów. Talisman dopiero zaczyna tworzyć swoją historię. I chyba dobrze zaczyna. Pewnie, że trapią go choroby wieku dziecięcego, ale Passat też nie zawsze był autem idealnym (przypomnę tu przygody z silnikami i zawieszeniem modelu B6). Bo nie ma aut idealnych. A wybrać coś trzeba…

poprzednia  

1 2 3

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: