SEAT Alhambra 2.0 TDI DSG Style Advanced
2016-05-13 09:49
Przeczytaj także: Seat Alhambra 2,0 TDI CR 140 KM 4WD Style
Wrażenia z jazdy
Hiszpański van ma prawie 5 metrów długości, dlatego jazda nim po mieście wymaga przyzwyczajenia. Owszem, krótkie zwisy karoserii ułatwiają manewrowanie, ale promień skrętu na poziomie niemal 12 metrów i europejskie miejsca parkingowe wymuszają nieco większe skupienie niż w przypadku auta miejskiego. Warto jednak dodać, że kierowca ma do dyspozycji duże lusterka, czujniki parkowania i kamerę cofania, które bardzo pomagają. Jest nawet asystent parkowania, ale z własnego doświadczenia wiem, że on stresuje bardziej, niż konieczność samodzielnego zaparkowania "na styk"...
fot. mat. prasowe
SEAT Alhambra 2.0 TDI DSG Style Advanced - przód
Z kolei jakość prowadzenia nie wymaga żadnych większych uwag. Układ kierowniczy jest wystarczająco precyzyjny, a zawieszenie - sprężyste i komfortowe zarazem. Owszem, podczas gwałtownej zmiany toru jazdy karoseria potrafi przechylić się na bok, ale odbywa się to w granicach pełnego bezpieczeństwa. Dużą zaletą jest bardzo dobre tłumienie nierówności, nawet tych poprzecznych. Przypomnę, że wszystko to dzieje się przy naprawdę sporych, bo 18-calowych felgach. Kciuk w górę za zestrojenie podwozia.
fot. mat. prasowe
SEAT Alhambra 2.0 TDI DSG Style Advanced - tył
Zespół napędowy to kolejna zaleta testowanego SEAT-a. Potencjał jednostki napędowej nie słabnie nawet przy prędkościach autostradowych. Odpowiednia moc w połączeniu z wysokim momentem wpływa na bezstresowe wyprzedzanie, co oczywiście jest ukłonem w stronę bezpieczeństwa. Kilka słów należy się także przekładni DSG. Podczas normalnego przyspieszania pracuje ona niemal niezauważalnie. Gwałtowne wciśnięcie gazu wpływa nieco na jej reakcję, ale trzeba zaznaczyć, że nigdy nie ma problemu z dobraniem optymalnego przełożenia.
fot. mat. prasowe
SEAT Alhambra 2.0 TDI DSG Style Advanced - z przodu i boku
Okiem przedsiębiorcy
Pozostaje już kwestia tych największych liczb. Ceny prezentowanego modelu startują od 96 400 zł. Za te pieniądze otrzymujemy egzemplarz z podstawowym wyposażeniem (Reference) i benzynowym, 150-konnym silnikiem TSI. Za wersję Style Advanced i 184-konnego diesla oraz DSG trzeba natomiast zapłacić 148 400 zł. Testowana sztuka posiadająca dodatkowo kilka opcji (np. szklany dach, trzeci rząd, rozpoznawanie znaków) to koszt 180 813 zł.
Osoby zainteresowane zakupem auta mogą zdecydować się na kredyt z wkładem własnym od 10% wartości auta i umową na okres od 12 do 84 miesięcy. Warto dodać, że raty są ustalane indywidualnie. Oferta SEAT-a obejmuje także AutoKredyt z wkładem własnym od 0% i umową na okres 36 lub 48 miesięcy (oprocentowanie 3,99%). Dla przedsiębiorców przygotowano natomiast leasing od 10% opłaty wstępnej, umową na okres od 24 do 60 miesięcy i indywidualnie dostosowanymi ratami miesięcznymi.
Podsumowanie
SEAT Alhambra ma już kilka lat na karku, ale wciąż jest bardzo dobrą ofertą dla osób szukających prawdziwego, pełnoprawnego auta dla rodziny. Duża gama jednostek napędowych, wszechstronność i pojemne wnętrze są bez wątpienia największymi zaletami tego modelu. Warto się zastanowić nad jego zakupem.
1 2
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
-
Seat Alhambra FR Line - rodzynek wśród MPV
-
Prorodzinny Seat Alhambra 2.0 TDI CR 4Drive
-
SEAT Leon Sportstourer może zostać przyjacielem rodziny
-
SEAT Arona 1.0 TSI DSG Xperience
-
SEAT Ateca 2.0 TSI DSG FR daje poczucie pewności
-
SEAT Tarraco e-Hybrid FR
-
Mercedes-Benz V 300 d 4MATIC 2022
-
Renault Espace Blue dCi EDC Initiale Paris
-
SEAT Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive FR
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)