eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Nowy Ford Edge

Nowy Ford Edge

2016-05-24 11:18

Przeczytaj także: Ford Edge Concept zachwyca stylistyką


Atletyczny charakter


Nowy Ford Edge na europejskich drogach będzie wyróżniał się swoją ostrą, śmiałą, sportową sylwetką. Koła przesunięte do narożników nadwozia dodają mu optycznie szerokości i zadziorności wyglądu, ale przede wszystkim pozwalają zmaksymalizować przestrzeń wewnętrzną samochodu. Podwyższony prześwit podwozia zwiększa możliwości terenowe i zapewnia pozycję kierowcy podniesioną o prawie 50 mm w stosunku do Forda S-MAX, gwarantując imponującą widoczność zza kierownicy.

Duży trapezoidalny przedni wlot powietrza nadaje samochodowi dominujący wygląd, podkreślony dodatkowo przez wąskie, eleganckie i stylowe reflektory LED oraz światła do jazdy dziennej. Mocno nachylona przednia szyba zapewnia wrażenie ruchu, nawet gdy samochód jest nieruchomy, natomiast podniesiona dolna linia okien oraz uwypuklone nadkola podkreślają moc i osiągi. Drzwi owinięte wokół zwężenia podłogi pozwoliły na zmniejszenie szerokość progów drzwiowych, dzięki czemu ułatwiono wsiadanie i wysiadanie z samochodu.

Tylne lampy wykonane w technice LED biegną przez całą szerokość drzwi bagażnika, nadając tylnej części samochodu elegancki, ozdobny i nowoczesny wygląd. Stromo przebiegająca tylna szyba zakończona jest od góry spojlerem, wzmacniając wrażenie ruchu, natomiast chromowane rury wydechowe podkreślają sportowy, agresywny wygląd SUV-a.

fot. mat. prasowe

Ford Edge żółty podczas jazdy

Samochód posiada między innymi takie systemy bezpieczeństwa jak Pre-Collision Assist + Pedestrian Detection


Edge dostępny jest w 13 kolorach nadwozia: jednym niemetalizowanym kolorze Oxford White; w dziewięciu kolorach metalizowanych – Blue Jeans, Canyon Ridge, White Gold, Shadow Black, Ingot Silver, Magnetic Grey, Nautilus Blue, Kona Blue oraz Electric Spice, a także w trzech kolorach metalizowanych specjalnych – Ruby Red, Bronze Fire i White Platinum.

Mocne i oszczędne silniki


Ford Edge korzysta z najnowszych technologii jednostek napędowych, dzięki czemu uzyskuje niskie zużycie paliwa i proporcjonalnie niską emisję CO2, co czyni dynamiczne osiągi mocnego SUV-a dostępnymi dla szerszej rzeszy klientów Forda.

Edge oferowany jest z dwoma nowoczesnymi, dieslowskimi 2-litrowymi silnikami TDCi. Pierwszy z nich dysponuje mocą 180 KM, zapewniając przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 9,9 sekundy oraz prędkość maksymalną wynoszącą 200 km/h. Mocniejszy silnik Twin-turbo ma moc maksymalną 210 KM, co pozwala na przyspieszanie od 0 do 100 km/h w czasie 9,4 sekundy i osiąganie prędkości maksymalnej 211 km/h. Obie wersje silnikowe zużywają 5,8 litra oleju napędowego na 100 km i emitują 149 g/km CO2.

Zastosowano w standardzie następujące technologie służące obniżeniu zużycia paliwa:
  • inteligentne regeneracyjne ładowanie akumulatora, które selektywnie załącza alternator, gdy samochód jedzie wybiegiem lub hamuje, co pozwala odzyskiwać energię, która w przeciwnym razie byłyby tracona – zmniejsza to obciążenia silnika i ogranicza zużycie paliwa.
  • system Auto-Start-Stop, który automatycznie wyłącza silnik, gdy pracuje on na biegu jałowym w czasie postoju i ponownie uruchamia silnik, gdy kierowca chce ruszyć z miejsca.

W Fordzie Edge zastosowano innowacyjne rozwiązania aerodynamiczne, do których należy zaliczyć przednie kurtyny powietrzne kierujące powietrze kanałami poprzez pionowe szczeliny w przednim zderzaku i uwalniają je na całej zewnętrznej krawędzi przednich kół, tworząc ścianę powietrza o wysokiej prędkości, która zmniejsza opór aerodynamiczny powodowany przez obrót kół.

Edge z 2-litrowym silnikiem TDCi o mocy 180 KM wyposażono w sześciobiegową przekładnię manualną, a wersja z silnikiem o mocy 210 KM opcjonalnie przenosi napęd poprzez automatyczną sześciobiegową przekładnię PowerShift, którą można sterować za pomocą łopatek zamontowanych wtedy standardowo przy kierownicy. Inteligentny fordowski system napędu wszystkich kół Intelligent AllWheel Drive zapewnia płynne i niezauważalne zmiany rozdziału momentu obrotowego pomiędzy wszystkimi kołami, co gwarantuje skuteczniejsze i bezpieczniejsze wykorzystanie przyczepności kół do nawierzchni, szczególnie na śliskich drogach. Do dokładnego określenia przyczepności wszystkich kół system korzysta z 25 różnych czujników i może załączyć napęd obu osi w proporcji 50/50 w mniej niż 20 milisekund – to jest w czasie dwadzieścia razy krótszym, niż trwa mgnienie ludzkiego oka.

Inteligentny system napędu wszystkich kół może wstępnie (zapobiegawczo) dostosować rozkład momentu obrotowego w celu uniknięcia uślizgu kół przy ruszaniu, zmniejszając obciążenie kierowcy i zapewniając płynność jazdy pasażerom. Dostarczając moment obrotowy jedynie wtedy, gdy jest to potrzebne i tylko tam, gdzie to konieczne, system ma minimalny wpływ na zużycie paliwa, wzrost emisji CO2 oraz zużycie opon, czego nie można byłoby powiedzieć o stałym napędzie na cztery koła.

poprzednia  

1 ... 3 4

oprac. : Moto Target

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: