eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Nowy Ford Edge

Nowy Ford Edge

2016-05-24 11:18

Przeczytaj także: Ford Edge Concept zachwyca stylistyką


Nowy Ford Edge oferowany jest także z innowacyjnym systemem Front Wide-View Camera - szerokokątnej przedniej kamery umieszczonej w kratce wlotu powietrza, która pozwala kierowcy zobaczyć na 8-calowym ekranie dotykowym pojazdu to, czego jeszcze nie widać bezpośrednio z miejsca kierowcy. Na zasłoniętych innymi obiektami skrzyżowaniach lub przy włączaniu się do ruchu z prostopadłego do drogi podjazdu, kamera umożliwia kierowcy dostrzeżenie nadjeżdżających pojazdów, pieszych lub rowerzystów. Kamerze towarzyszy ukryty obok niej wysokociśnieniowy spryskiwacz przemywający jej obiektyw, gdy zostaną uruchomione spryskiwacze reflektorów, co zapewnia stałe utrzymywanie dobrej widoczności.

fot. mat. prasowe

Ford Edge - widok z boku

Samochód może pochwalić się podgrzewanymi tylnymi i przednimi skórzanymi siedzeniami


Ford Edge oferuje także Intelligent Speed Limiter – inteligentny ogranicznik prędkości, który skanuje i rozpoznaje znaki drogowe, by sterując przepustnicą ograniczyć prędkość do dopuszczalnej, eliminując w ten sposób ryzyko otrzymywania mandatów w wyniku nieuwagi kierowcy. System wykorzystuje kamerę zamontowaną za przednią szybą do odczytywania znaków drogowych, by ograniczyć prędkość, jeżeli zadana prędkość jest wyższa od dopuszczalnej w danym miejscu. Jeśli ograniczenie prędkości zostaje zniesione, system pozwala rozpędzić samochód do górnej zaprogramowanej prędkości, jeśli nie jest ona wyższa od dopuszczalnej. W samochodach wyposażonych w nawigację satelitarną system wykorzystuje również mapy nawigacyjne, celem zapewnienia większej precyzji działania.

Kolejnymi technologiami wspomagania kierowcy Forda Edge są systemy Blind Spot Information System – informacja o obiektach znajdujących się w martwym polu widzenia, Traffic Sign Recognition – system rozpoznawania znaków drogowych, Lane Keeping Alert – system ostrzegania o opuszczaniu zajętego pasa ruchu, Lane Keeping Aid – system wspomagający utrzymywanie się na pasie ruchu, a także Driver Alert – system monitorowania zmęczenia kierowcy. Całkowicie konfigurowalny trójwymiarowy zestaw wskaźników pozwala na personalizację informacji pojawiających się na wyświetlaczach, zależnie od upodobań i potrzeb kierowcy, zachowując przy tym przejrzystość wskazań i elegancję ich formy.

Ford Edge, to pierwszy samochód Forda zaprojektowany tak, by zgodnie z nowymi kryteriami bezpieczeństwa określonymi przez 2016 Euro NCAP uzyskać ocenę 5 gwiazdek w zakresie ochrony kierowcy, pasażerów i pieszych. Blachy stalowe o ultrawysokiej wytrzymałości stanowią 44% masy blach nadwozia, umożliwiając pochłanianie energii zderzenia i odpowiednie rozprowadzanie towarzyszących mu sił, przy jednoczesnym pochłanianiu energii przez elementy drzwi i amortyzowaniu uderzeń przez boczne poduszki powietrzne.

Przednie pasy bezpieczeństwa posiadają napinacze z ogranicznikami napięcia, co w razie wypadku pozwala zmniejszyć naciski działające na ciała kierowcy i pasażera, a przy bardzo silnych zderzeniach czołowych ogranicza to obrażenia wewnętrzne powodowane przez pasy bezpieczeństwa. Edge oferuje również Inflatable Rear Seatbelts- pirotechnicznie pompowane pasy bezpieczeństwa dla pasażerów tylnego siedzenia, co radykalnie zmniejsza nacisk pasów na ciała pasażerów, zwiększając obszar kontaktu ciała z pasami pięciokrotnie.

Zaawansowana dynamika jazdy


Samochód zbudowano na wysoko cenionej platformie podwoziowej znanej z Fordów Mondeo, Galaxy oraz S-MAXDzięki temu Ford Edge może poszczycić się charakterystykami dynamicznymi godnymi lidera w swojej klasie.

Charakter samochodu zapewniającego radość prowadzenia, precyzyjnie wykonującego polecenia kierowcy, a przy tym zwinnego i zwrotnego, dodatkowo wzmocniono wyrafinowanym adaptacyjnym układem kierowniczym Forda (Ford Adaptive Steering), który zmienia przełożenie układu kierowniczego w zależności od prędkości jazdy. Przy niższych prędkościach, na przykład przy manewrach na parkingu lub zawracaniu na małej przestrzeni system sprawia, że pojazd jest bardziej zwinny, a kierownica daje się łatwiej obracać. Przy wyższych prędkościach Ford Edge reaguje bardziej płynnie i precyzyjnie na ruchy kierownicą.

Dla kierowców, którzy cenią bardziej sportową charakterystykę układu kierowniczego przewidziano w tym systemie wybór trybu sportowego, który zmienia przełożenie układu tak, że nawet przy wyższych prędkościach wymagane są mniejsze, ale precyzyjniejsze ruchy kierownicy, dzięki czemu Edge bardzo ostro reaguje na obracanie kierownicą na szybkich, trudnych zakrętach.

Integralne tylne zawieszenie wielodrążkowe wykonano z lekkich aluminiowych elementów, zastosowano w nim amortyzatory o wysokiej wydajności i elementy gumowo-stalowe, mające za zadanie minimalizację hałasu i drgań przenoszonych na nadwozie z nawierzchni drogi, poprawiające kulturę pracy, komfort jazdy i jej dynamikę. Tylne zawieszenie jest osadzone w ramie pomocniczej o przekrojach zamkniętych, która dzięki temu jest znacznie sztywniejsza od typowych ram konwencjonalnej konstrukcji o przekroju otwartym. Pozwala to na lepsze kontrolowanie geometrii zawieszenia, co wprost przekłada się na bardziej precyzyjne i przewidywalne prowadzenie się samochodu.

oprac. : Moto Target

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: