eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Lexus RX 200 T – powolny luksus

Lexus RX 200 T – powolny luksus

2016-07-14 00:16

Przeczytaj także: Lexus UX 250h F Sport - futurystyczny design, ekologiczna technologia


O komfort podróżowania dba najwyższa wersja wyposażenia Prestige, która naprawdę rozpieszcza każdego z użytkowników. Tak mocno, że nawet fotel pasażera ma pamięć ustawień, co zauważyłem pierwszy raz (a w kilku autach już siedziałem). Na pewno nie jest to innowacja, ale rzadkość. Do tego genialny system audio (Mark Levinson pozdrawia), dwustrefowa klimatyzacja, podgrzewanie i wentylowanie przewygodnych siedzeń oraz szereg systemów bezpieczeństwa (BLIS, aktywny tempomat, asystent pasa ruchu itp.) trzymając pieczę nad naszym zdrowiem. Uwierzcie nie potrzeba niczego więcej, żeby spokojnie dojechać nawet na krańce Europy.

fot. mat. prasowe

Lexus RX 200 T - wnętrze

Doskonałe materiały i wyciszenie wnętrza, niesamowite spasowanie oraz niebagatelny design sprawiają, że nie ma tu mowy o narzekaniu na „środki” aut z Azji.


No dobra, potrzeba trochę pieniędzy, bo RX tani nie jest. Ani w zakupie, ani też w eksploatacji. Moje średnie spalanie to około 13-14 litrów na 100 km. Biorąc pod uwagę miejskie przeznaczenie tego typu samochodów spalanie może jeszcze wzrosnąć. Oczywiście wynik możliwy do uzyskania w trasie to około 9-10 litrów. Czy jestem jakoś zaskoczony? W sumie nie, bo ten silnik tak ma – po prostu sporo pali – o ile w IS, GS nadrabia to osiągami, to tutaj nie jest tak kolorowo.

RX do pierwszej setki mknie w mniej niż 10 sekund, a rozpędza się aż do 220 km/h. Jazdy takimi prędkościami nie polecam – ze względu na gabaryty – szczególnie w zakrętach. Układ kierowniczy wyraźnie przesunięty jest w stronę płynnej i komfortowej jazdy niż dynamicznych serpentyn. Komfortowo ustawione jest również zawieszenie, chociaż na tylnej kanapie można czasem odczuć poprzeczne niedoskonałości polskich dróg. Na plus należy jednak na pewno zaliczyć wysoką pozycję za kierownicą.

fot. mat. prasowe

Lexus RX 200 T

Z przodu auta można zauważyć wielki rozpoznawalny grill z parą reflektorów uzupełnionych o bumerangowate światła do jazdy dziennej w technologii LED.


A czy Lexus RX nadaję się na auto rodzinne? Zdecydowanie tak – dwa ISOFIXy to standard, szereg schowków i cupholderów, a także spory 553-litrowy bagażnik z podwójną podłogą spokojnie skryje nawet wózek. Podchodząc do auta z pełnymi siatkami w dłoniach możemy liczyć na automatycznie otwieraną klapę bagażnika.

Dlatego też jeśli ktoś poszukuje dużego, wygodnego samochodu Premium, dla którego gadżety są ważniejsze niż osiągi, to ten Lexus jest w sam raz. Niektórzy mówią, że nawet jest lepszy niż Volvo XC90. Na taki wniosek może się nie pokuszę, ale RX dosięga mu spokojnie do pasa (jednakże chyba bardziej w wersji hybrydowej niż z turbo benzyną).

poprzednia  

1 2

oprac. : Konrad Stopa / Motoryzacyjnie Pod Prąd Motoryzacyjnie Pod Prąd

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: