2019-06-19 09:05
Przeczytaj także: PZWLP: CFM w 2018 r.
Po ubiegłorocznych, rekordowych wynikach, jakie zanotowała sprzedaż samochodów osobowych (ponad 530 tys. aut, +9,5% rdr), początek roku przyniósł pewne wyhamowanie. Warto przy tym nadmienić, że pomimo tej stagnacji, wolumen sprzedaży pozostaje na stosunkowo wysokim poziomie. Dane IBRM Samar potwierdzają, że na przestrzeni trzech pierwszych miesięcy roku rodzime salony opuściło niemal 140 tys. nowych osobówek, z czego blisko 2/3 (91,5 tys.) to zakupy firmowe. Jednocześnie okazuje się, że stagnacja ominęła branże wynajmu długoterminowego samochodów. Najświeższe dane PZWLP wskazują, że w analizowanym okresie nabyła ona 19,4 tys. nowych aut osobowych, a więc o 3,7% więcej aniżeli rok wcześniej. W przypadku pozostałych form finansowania liczonych łącznie, odnotowany został pod tym względem wynik nieznacznie ujemny, na poziomie -0,8% r/r.fot. mat. prasowe
Wzrost wynajmu długoterminowego
Tempo wzrostu branży w pierwszym kwartale 2019 roku zachowało swój dotychczasowy wysoki poziom i na koniec marca wyniosło 14% r/r
fot. mat. prasowe
Sprzedaż aut do firm w Polsce
Rok 2019 zaczął się od wyhamowania imponujących do tej pory wzrostów.
Wyhamowanie tempa wzrostu sprzedaży nowych aut w Polsce w I kwartale 2019 roku, do tej pory napędzanego w znakomitej większości przez firmy, nie jest zaskoczeniem i złożyło się na ten fakt kilka czynników – mówi Grzegorz Szymański, Prezes Zarządu PZWLP, Dyrektor Generalny Arval Polska. – W 2018 roku mieliśmy do czynienia z rekordami w polskich salonach, dzięki czemu ustanowiony został bardzo wysoki jak na nasz rynek poziom sprzedaży. W związku z tym, obecnie porównujemy się do tzw. wysokiej bazy i wolumen sprzedaży osiągnięty w zeszłym roku może być ciężko znacząco przekroczyć, niezależnie od tego jak dobra będzie ogólna koniunktura. Jednocześnie wiele zakupów zostało przyśpieszonych – ze względu na wchodzące od 1 stycznia zmiany podatkowe. Zostały przesunięte z pierwszego kwartału 2019 na ostatni kwartał 2018. W przypadku wynajmu długoterminowego wciąż odnotowany został jednak wzrost nowych kupowanych samochodów, co po raz kolejny udowadnia, że rozwija się on szybciej od konkurencyjnych form finansowania oraz jest wybierany przez klientów ze względu na wygodę i zapewnienie kontroli nad kosztami, a nie ze względu na korzyści podatkowe. Polski rynek wynajmu długoterminowego znajduje się bowiem wciąż w fazie nasycania i szybkiego wzrostu, a usługa ta jest coraz częściej wybierana przez duży w naszym kraju sektor MŚP, który często zastępuje wynajmem dotychczas wykorzystywany klasyczny leasing finansowy samochodów. Główny wskaźnik tempa rozwoju branży wynajmu długoterminowego, czyli wzrost łącznej floty pojazdów znajdujących się w tej usłudze na rynku, to po pierwszym kwartale 14% r/r, czyli wartość podobna do tych, jakie były notowane w dwóch poprzednich, rekordowych dla branży latach.
fot. mat. prasowe
Udział wynajmu długoterminowego - sprzedaż aut w Polsce
W wynajmie długoterminowym znalazło się więcej niż co piąte nowe auto osobowe nabywane przez firmy i przedsiębiorców.
fot. mat. prasowe
Wynajem długoterminowy - napędy
Już od kilkunastu miesięcy zaznacza się trend zmniejszającego się udziału aut z silnikami dieslowskim.
Pozytywnym trendem na polskim rynku jest dalsze zastępowanie pojazdów z silnikiem wysokoprężnym bardziej przyjaznymi środowisku napędami, zgodnie z ogólną tendencją w tym zakresie w większości krajów europejskich - mówi Rogier Klop, Członek Zarządu PZWLP, Dyrektor Zarządzający LeasePlan Polska. - Świadomość ekologiczna firm rośnie. Samochody wyposażone w silniki wysokoprężne stopniowo tracą swoją dominującą pozycję na rzecz samochodów benzynowych oraz rosnącej liczby samochodów o niskiej i zerowej emisji zanieczyszczeń.
fot. mat. prasowe
Emisja CO2 nowych aut - wynajem długoterminowy
Średnia emisja dwutlenku węgla spadła o 25,2% w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej.
oprac. : eGospodarka.pl
Wynajem długoterminowy i Rent a Car w 2021 r. Jakie wyniki?
Wynajem długoterminowy i Rent a Car: powrót na ścieżkę wzrostu?
Wynajem długoterminowy rośnie o 4,6%, Rent a Car o 12,5%
Wynajem długoterminowy i Rent a Car: czy są już oznaki ożywienia?
Wynajem długoterminowy i Rent a Car: czy 2020 rok to tylko straty?
Wynajem długoterminowy i Rent a Car: jest spowolnienie, ale nie recesja
Wynajem długoterminowy i Rent a Car. Trudny rok zakończony sukcesem
PZWLP: CFM w III kw. 2019 r.
PZWLP: CFM w I poł. 2019 r.
Jakie są wasze - użytkownicy - wrażenia z korzystania z urządzenia FLOTIS OBD? Zastanawiam się nad kupnem i montażem.
Witam. Miałam leasing na auto. Skończyłam leasing i w styczniu 2021 roku wykupiłam auto. Auto wprowadzałam jako środek trwały na firmę i co ...
Wynagrodzenia w handlu w 2021 roku
W branży IT króluje kontrakt B2B
Rynek wierzytelności - co może przynieść przyszłość?
Marnotrawstwo żywności: tony żywności w koszu i 870 mln niedożywionych osób
Obligacje. Jak działa immunizacja? Jak ograniczyć ryzyko rynkowe?
Wpis do KRS. Co może sąd rejestrowy?
3 kwestie, o których musisz pamiętać przy zmianie formy opodatkowania