2020-07-21 13:38
Przeczytaj także: Auta elektryczne: rejestracje urosły o 45% rdr.
Najświeższa odsłona Licznika Elektromobilności dowodzi, że u schyłku I poł. br. po polskich drogach przemieszczało się 12 271 elektrycznych samochodów osobowych, z czego 56% (6 837 szt.) stanowiły auta w pełni elektryczne, a resztę hybrydy typu plug-in (5 434 szt.). Wzrost rejestracji względem analogicznego okresu poprzedniego roku sięgnął 65%.- Pomimo wciąż niskiej bazy, wyraźnie widać, że przyrosty w parku samochodów elektrycznych BEV są coraz większe. Konsekwentnie rośnie też popularność hybryd typu plug-in, co świadczy, że klienci chętnie kupują samochody, które w mieście mogą mieć walory samochodu elektrycznego - przyjaznego środowisku - ale jednocześnie dają pełen komfort podróżowania na dalekich trasach. Niepokojąco słaby efekt programów wsparcia elektromobilności: „Zielony samochód”, „eVAN” i „Koliber” stanowi bardzo wyraźny znak dla autorów projektów, że niezbędne jest skorygowanie ich założeń. Przede wszystkim jednak - przy wprowadzaniu w najbliższej przyszłości programu dla przedsiębiorców, którzy chcą kupić elektryczny samochód osobowy - musi zostać podwyższony limit ceny pojazdu i kwoty dofinansowania, co spowoduje objęcie programem większej liczby modeli oferowanych na rynku przez producentów. Optymizmem napawa wyraźny wzrost liczby elektrycznych autobusów. Wymiana taboru w miastach pozwala nie tylko na ograniczenie tam emisji szkodliwych substancji ale też przyczynia się redukcji poziomu hałasu.
fot. mat. prasowe
Licznik elektromobilności - infrastruktura
Pod względem dostępności stacji ładowania dominuje Warszawa.
fot. mat. prasowe
Licznik elektromobilności - pojazdy
W I połowie br. odnotowano wzrost rejestracji samochodów elektrycznych.
- Mimo pandemii COVID-19 liczba rejestracji samochodów elektrycznych w Polsce systematycznie rośnie, jednak trzy nowo uruchomione przez NFOŚiGW programy wsparcia elektromobilności cieszą się umiarkowaną popularnością wśród potencjalnych beneficjentów. Należy je traktować przede wszystkim jako inicjatywy pilotażowe, pozwalające na zebranie praktycznych doświadczeń zarówno przez branżę, jak i przedstawicieli administracji. Branża wyraża nadzieję, że to wstęp do dalszego rozszerzenia zakresu wsparcia. Kluczowe znaczenie dla rozwoju rynku będzie miał przede wszystkim zapowiedziany program skierowany do przedsiębiorców nabywających osobowe samochody elektryczne. W stosunku do programu „Zielony samochód” konieczne jest ponadto podniesienie wysokości dopłat oraz podwyższenie górnego limitu ceny dotowanego pojazdu. Szczególne ważne jest również możliwie szybkie wprowadzenie instrumentów dofinansowania rozbudowy infrastruktury ładowania – mówi Maciej Mazur, Dyrektor Zarządzający PSPA.
oprac. : eGospodarka.pl
Elektromobilność: we wrześniu przybywały 33 auta elektryczne dziennie
Auta elektryczne: ponad 400 stacji szybkiego ładowania
3 warunki, które należy spełnić, aby samochody elektryczne stały się popularne
Auta elektryczne: elektromobilność ma za sobą bezprecedensowy miesiąc
Co czeka elektromobilność w Polsce? Są najnowsze prognozy
Samochody elektryczne: do 10 tys. sztuk jeszcze nam brakuje
462 auta elektryczne w styczniu. Elektromobilność czeka na dopłaty
Auta elektryczne w oczekiwaniu na dopłaty
Auta elektryczne: liczba rejestracji 100% wyższa
Chciałbym otworzyć działalność handlowo usługową zajmującą się sprzedażą aut, wynajmem oraz transportem. I tutaj mam pytanie, chcąc ...
Witam, noszę się z zamiarem założenia firmy polegającej na auto handlu i tutaj mam na tą chwilę trzy wątpliwości, ale pewnie będzie ich ...
Ulga termomodernizacyjna dopiero od 2019 r.
Usługi dla biznesu potrzebują pracowników. Podwyżki planuje 50% firm
Podstawa opodatkowania w PIT-28 za 2020 r.: odliczenia i ulga na złe długi
Palio Office Park A w Gdańsku z pozwoleniem na użytkowanie
GUS: PKB w IV kw. 2020 spadł o 2,8% r/r
BIK: mniej pożyczek to "efekt stycznia"?
Niewypłacalność w styczniu 2021 ogłosiło 80% więcej firm niż rok temu