2022-01-26 10:22
Przeczytaj także: E-commerce nie dla części samochodowych?
Zdaniem 60 proc. konsumentów, w ciągu ostatnich 12 miesięcy wzrosły ceny w serwisach, co znajduje uzasadnienie w połączeniu z inflacją i szeregiem innych czynników. W tej sytuacji konsumenci szukają alternatyw - mówi Piotr Grzemski, manager zarządzający kategorią części motoryzacyjnych w OTOMOTO. Według niego na obniżenie kosztów serwisowania wyraźnie może wpływać rodzaj stosowanych części zamiennych.
fot. mat. prasowe
fot. mat. prasowe
Zakup części zamiennych
Większość badanych zostawia warsztatowi zakup części zamiennych.
fot. mat. prasowe
Dlaczego używane części samochodowe?
Właściciele aut kilkunastoletnich życzliwiej patrzą na części używane albo regenerowane.
Warto zwrócić uwagę na to, że 27 proc. kierowców zaczęło poszukiwać części na własną rękę, a prawie 40 proc. z nich robi to w Internecie - zdradza Piotr Grzemski. - Pandemia przyspieszyła procesy digitalizacji. Co czwarty przedstawiciel serwisów samochodowych przyznaje, że w 2021 roku nasiliło się zjawisko samodzielnego zakupu części przez ich klientów. Podobne trendy obserwujemy w OTOMOTO. W ciągu ostatnich trzech lat niemal podwoiła się liczba części samochodowych dostępnych w serwisie, a od marca 2020 r., czyli od wybuchu pandemii koronawirusa, zdecydowanie urosła kategoria części używanych. Trudno o zdziwienie gdy połączymy ten fakt z przerwaniem łańcucha dostaw, lockdownami i starzeniem się polskiego carparku.Na rynku motoryzacyjnym widać wyraźną korelację pomiędzy wiekiem samochodu, a rodzajem części zamiennych wybieranych przez właścicieli. Pojazdy na gwarancji naprawiane są częściami oryginalnymi. Kierowcy, którzy mają samochody kilkuletnie, chętniej sięgają po części nowe, ale będące zamiennikami tych oryginalnych. A właściciele aut kilkunastoletnich życzliwiej patrzą na regenerowane lub używane części samochodowe. Te są zdecydowanie najtańsze, a przy okazji realizują cele ekologiczne, czyli ponowne wykorzystywanie wyprodukowanych już rzeczy. Biorąc pod uwagę, że aktualnie średnia wieku rejestrowanego w Polsce auta to ponad 14 lat, nie ma wątpliwości, że segment używanych i regenerowanych części samochodowych będzie się dynamicznie rozwijał.
oprac. : eGospodarka.pl
Warsztaty samochodowe i handlujący częściami odrabiają 600 mln zł zaległości
Wymiana opon to nie ich sprzedaż - może być zwolniona z VAT
Skąd pochodzą części samochodowe?
Warsztat samochodowy na ryczałcie ewidencjonowanym
Części samochodowe: wadliwość ciągle wysoka
Części samochodowe coraz częściej wadliwe
Naprawa samochodu nie tylko w ASO
Naprawy gwarancyjne nie tylko w ASO. Importerzy samochodów zmieniają praktyki
Automotive po pandemii: w Chinach dobrze, gorzej w Europie
Witam! Założyłem działalność gospodarczą - handel częściami samochodowymi. Sposób rozliczania na zasadach ogólnych. Czy mógłby mi ...
Witam serdecznie! Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą - sprzedaż samochodów używanych (mam też rentę rodzinną). Zamierzam też ...
Kredyt gotówkowy czy samochodowy - co wybrać? REKLAMA
Ceny mieszkań pokonują inflację
Zakup biletu na koncert z drugiej ręki. Jakie prawa konsumenta?
Ile firmy w Polsce tracą na jednym wypadku przy pracy?
Wynagrodzenia testerów oprogramowania w 2021 roku
Jak spłacamy kredyty hipoteczne?
Zwrot części wkładu wniesionego do spółki osobowej nie podlega PIT