eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Volkswagen Cross Touran 2,0 TDI DSG

Volkswagen Cross Touran 2,0 TDI DSG

2013-04-30 12:44

Volkswagen Cross Touran 2,0 TDI DSG

Volkswagen Cross Touran 2,0 TDI DSG © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (8)

Czy pudełkowaty i kanciasty minivan może być ładny? Otóż… może. Umożliwiają to pakiet stylistyczny i nieco podniesione nadwozie. Czy to z kolei wystarczy, żeby takim autem zjechać z głównej drogi? Jeżeli coś nazywa się Cross, to sugeruje, że najlepiej czuje się tam, gdzie droga to pojęcie względne. Otóż, nie zawsze. Volkswagen przymiotnikiem Cross obdarzył bowiem auta wystylizowane na terenowe, które wszakże z jazdą „off-roadową” nie mają wiele wspólnego. Za to jak wyglądają!

Przeczytaj także: Volkswagen Golf GTI Performance - kontynuuje legendę

Karoseria

Czy „praktisz” i „kwadratisz” minivan może być ładny? Tak i to ustaliliśmy już na początku. Cross Touran to z pozoru nuda – rodzinny, pakowny samochód. Za sprawą kilku dodatków potrafi jednak przyciągać wzrok. Zawieszenie „Crossa” jest dokładnie o 2 cm wyższe w stosunku do „zwykłego” Tourana. Do tego kilka detali stylistycznych takich jak czarne plastiki na nadkolach, podkreślony grill, ładne 18-calowe felgi i niezbyt dyskretny napis Cross Touran na tylnych drzwiach. Tak „zmodyfikowany” Volkswagen może się podobać nawet tym, co traktują niemiecką marką z pewną dozą nieufności.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Cross Touran 2,0 TDI DSG

Zawieszenie „Crossa” jest dokładnie o 2 cm wyższe w stosunku do „zwykłego” Tourana.


Wnętrze

Wnętrze to w zasadzie typowy Touran. Różnice? Bardzo dyskretne, czyli kraciasty kocyk, jako tapicerka foteli i kanapy. Innych zmian nie zaobserwowaliśmy. Że niby nuda? Może i tak, ale w jakim stylu! Koncern z Wolfsburga przyzwyczaił nas do tego, że kabiny aut sygnowane logo VW są… eklektyczne. Trudno zarzucić im, że są brzydkie. Na pewno jednak nie grzeszą oryginalnością, ale tego oczekują ci, którzy po kolejne już auto idą właśnie do salonu Volkswagena. Cross Touran i inne auta ze stajni niemieckiej marki są takie, jakich pragnie ich użytkownik.

Nudny nieco pragmatyzm to tylko jedna strona wnętrza VW Cross Tourana. Druga to przemyślne schowki, wygodne fotele z niezłym bocznym trzymaniem, równie wygodna kanapa z idealnej długości siedziskiem. Na słowa uznania zasługuje też jakość użytych do wykończenia materiałów i sam ich montaż. Tu VW nie pozwala sobie na żadną nonszalancję.

Technika

Do napędu auta posłużył dwulitrowy diesel o mocy 170 KM. Dzięki niemu pojazd pretenduje do miana szybkich ciężarówek. 320 Nm momentu przy 1750 obrotach pozwala na osiągnięcie pierwszej setki w 8,9 sekundy! Cross czy może raczej Sport Touran? Zastanawia jednak fakt, dlaczego, nawet za dopłatą, do tej wersji nie można dokupić napędu na obie osie…? Cross Touran za pomocą automatycznej, 6-stopniowej dwusprzęgłowej skrzyni DSG, 100% mocy przekazuje bowiem na koła przednie! Być może zwyciężył pogląd, że 4Motion byłby zbyt drogi, ale w opcji powinien być dostępny.

Pisaliśmy już na wstępie, że Cross Touran ma o 2 cm większy prześwit. Nie jest to jednak jedyna różnica wymiarowa. Ta wersja jest większa pod każdym względem od konwencjonalnego brata - mierzy 4406 mm długości, 1799 mm szerokości i 1685 mm wysokości.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Cross Touran 2,0 TDI DSG - wnętrze

Wnętrze to w zasadzie typowy Touran. Posiada przemyślne schowki, wygodne fotele z niezłym bocznym trzymaniem, równie wygodna kanapa z idealnej długości siedziskiem.


Tego dużego Volkswagena nazwaliśmy szybką ciężarówką nie bez powodu. W bagażniku uda się pomieścić prawie 700 litrów bagażu. Po złożeniu foteli, 1913 litrów. Te liczby robią wrażenie!

 

1 2

następna

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: