-
Mercedes-Benz S 580 e 4MATIC dla idących z duchem czasu
... niemieckiej marki doczekał się bardzo ciekawej wersji napędowej. Może ona zainteresować wymagających klientów ... jeśli asystenci są wyłączeni. Trzeba do tego chwilę przywyknąć, ale potem to pomaga w zoptymalizowaniu zużycia energii i paliwa. Jazda w drugim rzędzie jest bardzo przyjemnym doświadczeniem. Nie ma mowy o jakimkolwiek hałasie dobiegającym z ...
-
Opel Frontera 2024 w Polsce
... się do 140 km/h i pokonać na jednym ładowaniu do 305 kilometrów. Średnie zużycie energii to według producenta około 18 kWh na 100 kilometrów. Okiem przedsiębiorcy Cena ... złotych. I to też jest zaskakująco dobra oferta przy aktualnych cenach konkurencji. Nowość niemieckiej marki zapowiada się bardzo dobrze. Oferuje naprawdę sporo, jak na swój segment. ...
-
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid to synonim motoryzacyjnej kompletności
... niemieckiej marki wydają się zaprzyjaźnieni z fizyką. Do tej pory było to najbardziej ... do rozładowania baterii, auto wykaże się wstrzemięźliwością. Niektórych może zaskoczyć, że bez doładowywania zewnętrznymi źródłami energii, średnie spalanie w cyklu mieszanym może wynosić skromne 12 litrów. To efekt świetnego systemu odzyskiwania „prądu” z ...
-
Opel Grandland GSe ma kilka mocnych argumentów
... stanowi lity plastik. Profil ujawnia natomiast całkiem zgrabną sylwetkę. Kompaktowy SUV niemieckiej marki posiada przyzwoite proporcje. Gwoli ścisłości, ma 4477 milimetrów długości, ... silnik spalinowy albo odzyskiwanie energii z hamowania. Nie jest to jednak równie wydajne, co „podpięcie” do normalnego źródła energii. Trzeba więc liczyć się z tym, ...
-
Mercedes-Benz GLC Coupe 300 e 4MATIC
... jak duże przebiegi realizuje użytkownik i czy dysponuje tanim (lub najlepiej darmowym) źródłem energii. Sama praca układu nie budzi najmniejszych zastrzeżeń. Słowo „aksamitnie” jest tu ... 306 koni mechanicznych i stanowi wydatek 348 300 złotych. Hybrydowy SUV Coupe niemieckiej marki to bardzo ciekawa propozycja dla klientów podążających za modą. Nie ...
-
Mercedes-Benz GLC 300 de 4MATIC zasługuje na uznanie
... robią wrażenie, nawet w dużym i ciężkim SUV-ie. Osiągi? Lepiej niż dobre. Hybrydowy SUV niemieckiej marki rozpędza się do setki w 6,4 sekundy i potrafi pędzić 217 km/h. Lepsze ... . Bateria ma zawsze jakąś rezerwę, a system pozwala na jej doładowanie (odzyskiwanie energii), dlatego podczas spokojnego ruszania lub dojazdu do skrzyżowania można ponownie ...
-
Opel Karl raczej dla zamożnych emerytów
Adam Opel, założyciel niemieckiej marki, miał pięciu synów: Karla, Fritza, Heinricha, Ludwiga i Wilhelma. Opel Wilhelm lub Heinrich to nazwy, które kojarzyłyby się co najwyżej z autem dla nobliwego staruszka, a nie samochodem dla pełnych energii ludzi koło trzydziestki. Stąd Karl. Tylko czy rzeczywiście Opel ...
-
Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC
... . GLS, czyli topowy SUV niemieckiej marki jest wyraźnie lżejszy, a to o czymś świadczy. Mimo tego, osiągi są naprawdę bardzo dobre. Pierwszą setkę zobaczymy już po 5,1 sekundy i bez problemu rozpędzimy się do 180 km/h. Pozostaje jeszcze kwestia zużycia energii. Producent podaje średnią wynoszącą 22 ...
-
DS 7 Crossback E-TENSE 4x4 Louvre Edition
... pozostaje bardzo wysoka jakość wykonania. Śmiem twierdzić, że wyższa, niż u niemieckiej trójki. Serio. Zegary mają cyfrową formę, co oczywiście nie jest ... chwilowe aktywacje w sprzyjających okolicznościach (np. spokojny dojazd do skrzyżowania). Odzyskiwanie energii podczas hamowania ma tu oczywiście miejsce, ale trudno mówić o wysokiej wydajności ...
-
DS 7 E-Tense 4x4 La Premiere wyróżnia się z tłumu
... funkcji. Z pewnością są tańsze, ale znacznie mniej widowiskowe. Wnętrze Fani „niemieckiej trójki” mogą mieć wątpliwości, czy nowy gracz jest rzeczywiście premium ... bateria jest naładowana, można korzystać cały czas z pełnego potencjału. Po wyczerpaniu energii, odpowiedzialność spada na jednostkę spalinową. Oczywistym jest, że akumulator można ładować ...
-
Usportowiony Mercedes-AMG S 63 E Performance
... ma tak naprawdę większego znaczenia. Powtórzenie tego procesu przy 180 km/h na niemieckiej autostradzie wywołuje dokładnie taką samą reakcję. Tej mocy jest tu ... parkingach - wyraźnie zmniejsza promień skrętu. W aucie zastosowano oczywiście system odzyskiwania energii. I działa on lepiej, niż w większości hybryd plug-in. Mimo tego trudno mówić o ...
-
Mercedes-Benz E 220 d 4MATIC, po prostu świetny samochód
... ograniczeniami masy własnej. W końcu „nadwaga” samochodów to większe zużycie nie tylko energii, ale też ogumienia i układu hamulcowego. A to tworzy ogromne zanieczyszczenia. Kto w takiej ... tematu, jakim jest ten udany samochód. Nowa generacja kultowego modelu niemieckiej marki ma za sobą ewolucję stylistyczną. Mówiąc jaśniej, każdy element karoserii ...
-
Mercedes-Maybach S 580 e 4MATIC, wszechstronny i wyjątkowy
... do wstydu. O tym jednak nieco później. Zacznijmy od designu. Karoseria Flagowiec niemieckiej marki występuje jedynie w wersji przedłużonej, co oczywiście nie dziwi. Jego wielkość ... od stopnia naładowania akumulatora trakcyjnego. Jeżeli do dyspozycji jest 100 procent energii, to można pokonać około 90 kilometrów bez użycia jednostki spalinowej. I to ...
-
Volvo XC90 B5 FL jest jeszcze bezpieczniejsze
... drugi układ to plug-in dysponujący dużą baterią z możliwością ładowania zewnętrznymi źródłami energii. W teście wzięła udział ta prostsza, równie atrakcyjna odmiana. Nowe Volvo XC90 ... I jest to całkiem przyzwoita oferta na tle największych konkurentów - szczególnie tej niemieckiej. Absolutnie flagowa wersja z tym układem to wydatek 394 900 złotych. A ...
-
Premiera DS N°8 w Polsce
... od wersji, DS N8 osiąga setkę od 5,4 do 7,8 sekundy. Samochód można ładować z mocą 160 kW. Uzupełnianie energii od 20 do 80 procent trwa więc niecałe 30 minut. Jeżeli chodzi o zasięg, to ... się, że kwota wyjściowa będzie zbliżona do 220-240 tysięcy złotych. Teoretycznie, może być tańszy od niemieckiej konkurencji, a przy tym lepiej wykonany. Czy ...