-
Jak dbamy o samochód?
... elementem codziennego życia – dzięki niemu łatwiej odwieźć dzieci do szkoły, dojechać do pracy czy zrobić duże zakupy. Jednak nie każdy kierowca dba o stan techniczny swojego pojazdu we własnym zakresie. Jak wynika z badania Shell, producenta olejów silnikowych do aut osobowych Shell Helix ...
-
Renault Master 2024
... dodać, że ten wyższy wariant ma wysokość niemal 214 centymetrów, co przekłada się na 14,8 metra sześciennego. W tym najmniejszym modelu kierowca ma do dyspozycji 10,8 metra sześciennego. Bazowa ładowność Mastera waha się od 1059 do 1332 kilogramów. Wersje napędowe Producent postanowił ...
-
Ford C-MAX 1.6 EcoBoost Titanium i Renault Scenic 1.6 dCi Bose Edition
... . Nawet w skrajnych sytuacjach zawieszenie nadąża za karoserią zachowując samochód w pionie. Wzorem do naśladowania jest również znakomity układ kierowniczy, dzięki któremu kierowca wzorowo rozumie się z samochodem. W tej konkurencji Ford nie ma sobie równych i długo mieć nie będzie. Mimo wysokiego nadwozia, ten minivan ...
-
Honda Civic 5d 1.8 i-VTEC Sport vs Honda Civic 4d 1.8 i-VTEC Executive
... krótsze nadwozie sprawdza się podczas manewrowania. Widoczność do tyłu jest jednak słaba. Na szczęście testowany egzemplarz został wyposażony w kamerę cofania. Kierowca wersji 4-drzwiowej, ze względu na odstający „kufer” ma nieco trudniejsze zadanie. Mimo to, ani jeden, ani drugi nie sprawia kłopotów ...
-
Mercedes Viano 2.2 CDI 4x4
... . Viano spaliło litr mniej. Dlaczego? Widocznie z dnia na dzień staje się coraz bardziej spokojnym kierowcą. Wrażenia z jazdy W aucie tego typu kierowca odgrywa drugoplanową rolę. Najważniejszy jest bowiem komfort podróżowania tylnego pasażera. I rzeczywiście, zawieszenie dobrze pokonuje wszelkiego rodzaju nierówności bez zbędnego hałasu ...
-
Renault Scenic 1.6 dCi Bose Edition
... w zakrętach. Na pochwałę zasługuje znajdujący się między nimi podłokietnik zintegrowany z panelem służącym do obsługi nawigacji – jest przesuwny, dzięki czemu każdy kierowca o dowolnym wzroście będzie mógł z niego w pełni skorzystać. W drugim rzędzie znajdują się trzy osobne siedziska. Każde z nich można indywidualnie regulować, co ...
-
Audi A3 2,0 TDI Ambiente
... zegary, dyskretny wyświetlacz systemu klimatyzacji auta oraz system MMI. Żadnych fajerwerków w stylu „kokpit naszego auta przypomina ten z Boeinga 747”. Każdy kierowca doceni prostotę i intuicyjność, kiedy „rozgryzie” kokpit w kilka sekund, bez instrukcji obsługi grubej niczym Biblia Tysiąclecia. Technika A3 to typowy kompakt ...
Tematy: Audi A3, Audi, samochody sportowe, auta, testy samochodów, testy aut, Audi A3 2, 0 TDI Ambiente -
Skoda Citigo 5d 1.0 MPI 60 KM Ambition
... Skoda potrafi dać sporo radości! I wcale nie żartuje. Układ kierowniczy jest precyzyjny, a nadwozie nie przechyla się na boki, dzięki czemu kierowca może trochę poćwiczyć na zakrętach. Oczywiście wszystko w granicach rozsądku – pamiętajmy, że to wciąż segment A. W trasie odczuwalna jest skromna moc silnika ...
-
Volvo V40 T3 Momentum
... czynności praktycznie nie da się usiąść z tyłu. Skoro już mowa o siedzeniach pomówmy o przestrzeni w samochodzie. W zasadzie jest on pięcioosobowy, aczkolwiek jeżeli kierowca ma powyżej 180 cm wzrostu to z tyłu pasażer raczej nie będzie zachwycony. Można przyjąć, że jest to samochód dla czteroosobowej ...
-
Toyota Yaris Hybrid
... . A może nawet lepiej. Ciężki silnik elektryczny obniża nieco środek ciężkości tej wersji, dlatego auto prowadzi się bardzo pewnie. Nawet niezdarny kierowca będzie miał sporo problemów, żeby wytrącić auto z zadanego toru jazdy. Z całą odpowiedzialnością musze więc napisać: prowadzenie – nudy… Teraz o tym, co ...
-
Jeep Compass 2,2 CRD 4x4 Limited
... . Zmiana biegów wymaga, jeśli nie wysiłku, to… stanowczości! Być może to przez zbyt wysoko umieszczony lewarek? Nie wiem, ale jako kierowca „podłego wzrostu” lewarek miałem omalże na wysokości klatki piersiowej. Dziwne, i chyba nie do końca wygodne. Auto jest typowym SUV-em, a więc ...
Tematy: Jeep, Jeep Compass, Jeep Compass 2, 2 CRD 4x4 Limited, samochody, testy samochodów, testy aut, SUV -
Infiniti FX30d
... szybko załącza poszczególne przełożenia i poprawnie reaguje na dynamiczne wduszenie pedału gazu. Poza trybem sportowym, kiedy zmianę biegów uruchamiamy lewarkiem automatu, kierowca może zmieniać też biegi za pomocą masywnych wykończonych skórą łopatek zamontowanych na kolumnie kierownicy. Wrażenia z jazdy Mimo imponujących gabarytów zewnętrznych ...
-
Opel Astra Sedan 1,7 CDTI
... prezentuje się jednak ustawienie „Sport”, które usztywnia zawieszenie, wyostrza reakcję na gaz i utwardza układ kierowniczy. Dzięki temu na krętej drodze kierowca może mieć całkiem dużo frajdy z prowadzenia. Dodam, że sedan ma prawie tak dobre właściwości jezdne jak odmiana GTC. A to już ...
-
Peugeot 301 1,6 HDI Allure
... samochód w porę zareagował. Maksymalny moment obrotowy na poziomie 230 Nm (przy 4000 obr/min) umożliwia całkiem sprawne przyspieszanie na każdym przełożeniu. Kierowca „TrzystaJedynki” nie będzie miał więc problemów z wyprzedzaniem. Także komfort podróżowania stoi na dobrym poziomie - wszystkie nierówności, nawet te poprzeczne, pokonywane ...
-
Ford Focus ST
... brzmi już tak, jak poprzednik to dzięki modyfikacjom udało się zwiększyć moc samochodu o dodatkowe 25 KM. W sumie pod prawą nogą kierowca włada 250 KM, a moment obrotowy wynosi 360Nm. Nowy silnik Focusa ST to ukłon (lub raczej wymuszony kompromis) w stronę ekologów. Jednostkę ...
-
Mercedes A180 BlueEFFICIENCY 7G-DCT
... boczne. Kanapa to natomiast ukłon w stroną luksusu. Jedynym minusem jest nieprzesadnie duża ilość miejsca na kolana i na głowę. Szczególnie, jeżeli kierowca mierzy około 180 cm. Ale, nawet w takiej konfiguracji podróżować w 4 osoby się da. Choć wtedy na komfort a`la Mercedes nie ma ...
-
Dacia Lodgy 1,2 TCE Prestige
... sylwetka i klasyczne zawieszenie (z przodu kolumny MacPhersona, z tyłu belka skrętna) może i nie pozwalają na rajd po górskich serpentynach, jednakże żaden kierowca nie powinien mieć problemu z poczuciem bezpieczeństwa. Mimo wyraźnych przechyłów nadwozia, podczas pokonywania zakrętów rumuńsko-francuski minivan pozostaje stabilny. Oczywiście przy ...
-
Audi R8 Coupe V10
... skóry i karbonu na drzwiach i obszycie skórą deski auta. Szczególnie, że podwójne szwy są dodatkowym elementem ozdobnym. W R8 wygodnie mają tylko kierowca i jego pasażer. Bagażnik ma bowiem symboliczne 100 litrów (a zbiornik paliwa, 90!). Wystarczy na niewielką walizkę z kolekcji Audi. Kije do golfa ...
-
Volkswagen Sharan 2.0 TDI Highline
... amortyzacja sprawia, że Sharan, niczym krążownik liniowy majestatycznie przepływa nad koleinami. Do wnętrza broń Boże nie dochodzą odgłosy pracy zawieszenia, a kierowca ani przez chwilę nie traci pełni władzy na swoim pojazdem. Także pod tym względem Sharan to jeżdżąca perfekcja Okiem przedsiębiorcy ...
-
Toyota Auris Valvematic 130 Multidrive S Prestige
... wolumenowych. Dlatego wszystko to, czego do bezpiecznego prowadzenia auta potrzeba jest w zasięgu wzroku i rąk. Miejsca w nowym aucie nie brakuje. Zarówno kierowca jak i pasażerowie maja go wystarczająco dużo. Nie brakuje go ani na nogi, ani na głowy ani na… bagaże. Choć, przyznam ...
-
Hyundai i40 Sedan 2.0 GDI Comfort Plus
... powinniśmy przekroczyć nawet wtedy, gdy chcemy być pierwsi na każdym następnym skrzyżowaniu. No, chyba, że na światłach obok nas stanie kierowca o podobnych aspiracjach… Komfort jazdy nie zawiódł moich oczekiwań. Gdyby nie dbałość o samochód „jak o swój”, mógłbym sobie darować omijanie dziur, a bólu ...
-
Fiat Punto Lounge 1.4 MultiAir
... nierówności i garby. Jednocześnie, lepiej niż dobrze sprawdza się przy większych prędkościach. Do wnętrza nie przedostają się odgłosy pracy amortyzatorów i sprężyn. Kierowca zaś, nawet ostro katując auto, nie ma wrażenia, że traci nad nim kontrolę. Mocny silnik dość żwawo popycha auto do ...
-
Skoda Citigo 5d 1,0 MPI 75 KM A/T Elegance
... rosłym pasażerom. Nie zabraknie go też na nogi, nawet na tylnej kanapie. Tu muszę jednak gwoli ścisłości dodać, że ani kierowca ani pasażerowie w trakcie testu nie mierzyli ponad 175 cm. Na kolejny plus zasłużyły fotele. Są bardzo wygodne, zapewniają dobre trzymanie ...
-
Kia Sorento 2,2 CRDi 4WD AT XL
... drogi. I tak wykorzystywany Sorento perfekcyjnie gra swoją rolę. Układ kierowniczy w takim aucie nie musi być rewelacyjnie precyzyjny, ale w Sorento… jest. Kierowca czuje auto. Ono zaś, bez ociągania słucha jego poleceń. Nie jest też, pomimo że to SUV, ani nadmiernie twardy, ani ...
-
Honda CR-V 2.0 i-VTEC 2WD Elegance
... wspomniałem, testowany egzemplarz został wyposażony w napęd na przednią oś. Czy to negatywnie wpływa na jego zachowanie na drodze? W normalnych warunkach kierowca nie jest w stanie odczuć różnicy. Pamiętać należy również o tym, że nie jest to auto stworzone do prawdziwej jazdy terenowej, nawet ...
-
Audi SQ5
... jeden z 5 trybów pracy silnika i zawieszenia: Efficiency, Comfort, Auto, Dynamic, Individual. Na każdym z nich auto zachowuje się zupełnie inaczej i… inaczej brzmi. Kierowca ma bowiem możliwość zmiany charakterystyki dźwięku silnika. Od dyskretnego w trybie komfortowym aż po przypominający brzmienie benzynowej V8 w trybie Dynamic. To ...
-
Mitsubishi Outlander 2.2 DiD Intense Plus vs Honda CR-V 2.2 i-DTEC Executive Navi
... zarówno na suchej, jak i mokrej, jak i oblodzonej, jak i dziurawej, jak i gładkiej, jak i krętej, jak i prostej po horyzont drodze, dzięki czemu kierowca przed każdym wejściem w zakręt, czy najechaniem na nierówność zawsze wie, jak zachowa się jego samochód. Honda CR-V 2.2 i-DTEC Executive Navi ...
-
Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline
... w takim aucie przydać się może. System kontroli zjazdu pozwala bezpiecznie pokonywać najbardziej strome wzniesienia. Nawet jeśli niewprawiony do jazdy w terenie kierowca „zadusi” silnik, hamulce wciąż będą powoli i bezpiecznie opuszczać samochód na dół. Aby dezaktywować system trzeba wyjąć kluczyk ze stacyjki. Urządzenie ...
-
Jeep Wrangler 2.8 CRD Rubicon
... głębokości pół metra. Ponadto jest w stanie pokonać wzniesienie nachylone pod kątem 45 stopni. To wszystko sprawia, że nawet mało doświadczony kierowca powinien sobie dać radę w średnio-zaawansowanym terenie. Okiem przedsiębiorcy Wrangler Rubicon (jak każdy inny Wrangler…) to propozycja dla prawdziwych pasjonatów off-roadu ...
-
Mercedes Sprinter 116 CDI
... na pneumatyce, regulowany w każdym możliwym kierunku czynił prace kierowcy wyjątkowo komfortową. Wnętrze mogłoby służyć za wzorzec ergonomii. W aucie tych gabarytów kierowca musi, po prostu musi mieć nieskrępowany dostęp do każdego włącznika czy przycisku. I… ma. Nawet skrępowany pasami bezpieczeństwa, w zasadzie bez odrywania ...
-
Volkswagen Passat 2.0 TDI DSG R-Line
... bardzo dobrze się sprzedaje. Poza tym wzbudza w kierowcy coś w rodzaju zaufania i pewności, że zawsze dojedzie tam, gdzie właśnie chce tego kierowca. W tej wersji będzie idealnym wyborem dla dyrektora lub dobrze usytuowanej głowy rodziny.
-
Alfa Romeo MiTo 1.4 TB Quadrifoglio Verde
... auta dające radość z jazdy, a w samochodach właśnie to kochamy”. Skoro tak było przy „zwykłej” wersji Distinctive to pomyślcie, co musi czuć kierowca zasiadający za kierownicą topowej wersji MiTo - Quadrifoglio Verde. Zapraszam na test. Z zewnątrz Cóż o tym samochodzie w zasadzie wszystko już zostało powiedziane ...
-
Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI Biturbo Cosmo przyciąga wzrok
... . Odpowiada on za charakterystykę tłumienia amortyzatorów. Układ automatycznie dopasowuje charakterystykę pracy zawieszenia do warunków drogowych, prędkości, zakrętów, czy stylu prowadzenia. Kierowca ma do wyboru układ komfortowy "Tour" lub dynamiczny "Sport". W przypadku tego drugiego, zmienia się nie tylko układ jezdny, ale także ...
-
Smakowity Opel Mokka 1.7 CDTI 4x4 Cosmo
... jest więc kluczowe! Auto sprawnie przyspiesza przy każdej dozwolonej prędkości, jednakże potencjał silnika ujawnia się dopiero powyżej 2 tysięcy obrotów, dlatego kierowca musi często sięgać do lewarka zmiany biegów. Jeśli chodzi o prowadzenie, to trudno się do czegokolwiek przyczepić. Układ kierowniczy jest całkiem ...
-
Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport vs. Peugeot 308 1.6 THP Allure
... minimalistyczny. Podobnie jak w modelu 208, zegary powędrowały nad poręczną, małą kierownicę. W tym przypadku nie ma jednak mowy o jakiejkolwiek nieczytelności. Każdy kierowca, bez względu na wzrost i pozycję będzie widział wszystkie wskaźniki. Kolejnym nietuzinkowym elementem jest dotykowy ekran multimedialny, który pełni funkcję… wszystkiego ...