-
Rekord na skalę całej UE: 40% samochodów w Polsce ma ponad 20 lat
... Bułgarię (414/1000). W Polsce przeważają samochody powyżej 20 lat Jednocześnie na polskich drogach dominują wiekowe auta. W 2021 r. Polska miała najwyższy odsetek w Unii Europejskiej zarejestrowanych samochodów osobowych powyżej 20 lat (41,3%). Na podium znalazły się jeszcze Estonia (33,2%) i Finlandia (29,1%). Natomiast najmniej dwudziestoletnich ...
-
Auta elektryczne w Polsce, czyli daleko od szosy
... w całkowitej sprzedaży nowych samochodów osobowych w I kwartale br. jest wyższy niż średnia Unii Europejskiej (3,4%). Silniki benzynowe wypierają diesle Ekomoda, afera Dieselgate ... z alternatywnymi napędami (w sumie 7785 sztuk) plasujemy się w pierwszej 10. Unii Europejskiej, co jest przyzwoitym wynikiem. Oczywiście jednak, wszystkim stronom – ...
-
Nie powinniśmy narzekać na ceny paliw?
... 5,08 zł za litr, czyli 1,18 euro. To zdecydowanie poniżej średniej w Unii kształtującej się na poziomie 1,48 euro czy wartości obserwowanych we Włoszech (1,66 ... cen tankowania? Podatki i krótkoterminowe zaburzenia Choć różnice pomiędzy cenami detalicznymi benzyny w Unii są znaczne, to w większości przypadków zależą one głównie od podatków nałożonych ...
-
Ceny benzyny w Polsce, czyli o cudach na rynku
... zaczął się marsz w dół, wbrew tendencji we wszystkich pozostałych krajach Unii. Większość kierowców prawdopodobnie zwróciła uwagę, że w ostatnich dwóch tygodniach ... połowy lutego Polscy kierowcy płacili średnio o 3 eurocenty (13 groszy) więcej niż przeciętnie w Unii. W porównaniu np. do Austrii różnica dochodziła do prawie 5 eurocentów (20 groszy ...
-
Twardy Brexit, czyli 2 razy wyższe koszty homologacji
... na wszystkich podmiotach działających w przemyśle motoryzacyjnym. Żywotnym celem Unii Europejskiej powinno być zminimalizowanie wpływu opuszczenia Wspólnoty przez Wielką Brytanię ... członkowskich UE nawet po wyjściu Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej. Homologacje wydawane na terenie Unii Europejskiej powinny być zatem uznawane na terenie ...
-
Kabotaż, czyli prawdziwy powód powstania pakietu mobilności?
... służb kontrolnych za granicą. Teraz pod populistycznymi hasłami kraje założycielskie starej Unii robią wszystko, by zepchnąć firmy z Polski z głównej trajektorii na margines przewozów ... Pytanie brzmi jedynie, czy nowo wybrani europarlamentarzyści wraz z członkami Rady Unii Europejskiej cofną zapisy z powrotem do komisji TRAN w celu opracowania dobrego ...
-
Sumy gwarancyjne a wysokość składki OC
... stawek OC? Czym istotnym różni się nasz rynek od większości krajów Unii Europejskiej? „Ceny ubezpieczeń OC są uzależnione przede wszystkim od wartości wypłacanych odszkodowań ... dochodów społeczeństwa. W Polsce są one znacznie niższe niż w większości krajów Unii Europejskiej.” Jak obecnie wygląda sytuacja rynkowa? Jak pokazują pierwsze tygodnie, po ...
-
Wyjeżdżasz za granicę? Zadbaj o ubezpieczenie samochodu
... za granicę zadbać o odpowiednie ubezpieczenie dla samochodu. Wprawdzie na terenie Unii Europejskiej wystarczające jest standardowe ubezpieczenie OC, ale już poza nią ... Jeśli nasz samochód zarejestrowany jest w Polsce, a my podróżujemy na terenie Unii Europejskiej i Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Andory, Chorwacji, Serbii i Szwajcarii, to ...
-
Sprzedaż nowych samochodów 2015
... równie dobrze - względem 2014 roku sprzedaż wzrosła o 8,3%, osiągając najlepszy wynik od wstąpienia do Unii Europejskiej. Zdaniem Exact Systems, w bieżącym roku wzrosty powinny doczekać się ... do roku, to okaże się, że na tle pozostałych krajów Unii, nasze wyniki wypadają całkiem dobrze. Niestety tego samego nie można powiedzieć o wolumenie ...
-
Dopuszczalny poziom alkoholu we krwi. UE powinna ujednolić przepisy
... ma związek właśnie z alkoholem. Udając się w samochodową podróż do innego kraju Unii Europejskiej, powinniśmy mieć świadomość, że obowiązujące tam przepisy ruchu drogowego mogą ... poziom alkoholu we krwi kierowcy. Polacy za jednakowymi limitami w całej Unii Europejskiej Z badania zrealizowanego w maju br. przez AlcoSense Laboratories wynika, że ...
-
Tanie taxi? W Warszawie!
... na nastrojach taksówkarzy. Koszty związane z obsługą pojazdu, czyli jego zakupem, serwisowaniem, ubezpieczeniem czy cenami paliwa, nie odbiegają znacząco od stawek w Unii Europejskiej. Rachunek jest prosty – polski taksówkarz balansuje na granicy opłacalności, a zawód taksówkarza to w naszym kraju ciężki kawałek chleba. Co jest ...
-
Pakiet mobilności. Kto w Brukseli zadba o polski transport?
... zostaną wstrzymane. W Parlamencie nie ma dyskontynuacji. Krucjata przeciwko państwom nowej Unii, którą rozpoczęli europosłowie z Niemiec, Francji i Austrii, by zahamować ... prawa socjalne kierowców zawodowych, a celowe działanie na rzecz interesów państw założycielskich Unii, a tym samym pogwałcenie praw wolności rynkowej. Skoro 80 proc. przewozu ...
-
Polski transport. 15 lat w UE i pytania o przyszłość
... transformacji ustrojowej naszego kraju i przygotowywania go do członkostwa w Unii Europejskiej. Wiązało się to m.in. z koniecznością podnoszenia naszej wiarygodności w oczach ... roku łączny międzynarodowy transport ładunków samochodami wyniósł 30,7 proc. ogólnych przewozów Unii Europejskiej. Oznacza to, że jesteśmy liderem w tym zakresie. Szacuje się ...
-
Transport: czy koronawirus opóźni pakiet mobilności?
... , pakiet mobilności to zbiór regulacji prawnych opracowywanych dla terenu całej Unii Europejskiej. Nowe regulacje mają obejmować trzy, zasadnicze obszary: dopuszczalne normy prowadzenia ... wyzwań i obronę przed wykluczeniem z rynków wewnętrznych krajów tak zwanej Starej Unii. Jak to zrobić? Z pewnością musimy stać się bardziej cyfrowi. To jest ...
-
Nie masz Zielonej Karty? Zapłacisz za ubezpieczenie graniczne
... Unii Europejskiej, coraz mniej kierowców przekraczających granicę kraju, musi posiadać Zieloną Kartę. ... Obszarem Gospodarczym oraz terytorium Andory, Serbii i Szwajcarii (Europejski Obszar Gospodarczy obejmuje kraje członkowskie Unii Europejskiej oraz Islandię, Norwegię oraz Lichtenstein) nie okazali ważnego certyfikatu ubezpieczenia OC (Zielonej ...
-
Transport drogowy: przepisy w krajach Beneluxu
... można się zatem spodziewać, że ich prawo transportowe będzie typowe dla Unii. I rzeczywiście, regulacje tylko w niektórych aspektach nieznacznie odbiegają od standardu. Belgia ... zaplanowany na 2016 r. European Truck Platooning Challenge. W roku prezydencji Holandii w Unii konwoje autonomicznych ciężarówek wyruszą z kilku miast Europy a ich ...
-
Niska sprzedaż nowych samochodów
... maju br. w państwach Unii Europejskiej zostało zarejestrowanych nieco ponad 1 mln nowych samochodów osobowych, czyli o 5,9% mniej niż w ... wartości samochodu w przypadku aut o pojemności powyżej 2 litrów – dodaje Gos. EU a reszta świata - Podczas gdy w Unii Europejskiej od kilkunastu miesięcy mamy do czynienia ze spadkami rejestracji nowych aut ...
-
Sprzedaż nowych samochodów ciągle niska
Jak podaje europejskie stowarzyszenie ACEA, od stycznia do czerwca br. w Unii Europejskiej zostało zarejestrowanych 6,2 mln nowych samochodów osobowych, czyli o 6,6% mniej niż rok temu. Jak spodziewali się tego przedstawiciele Exact Systems, firmy ...
-
Koniec bezkarności zagranicznych kierowców
... dane o kierowcach łamiących zasady ruchu drogowego. Uruchomienie tzw. Krajowego Punktu Kontaktowego umożliwi automatyczną wymianę informacji pomiędzy Polską a pozostałymi krajami Unii Europejskiej na temat kierowców naruszających zasady bezpieczeństwa ruchu drogowego. System wymiany informacji to efekt wdrożenia regulacji unijnych, w szczególności ...
-
Sprzedaż nowych samochodów I-XI 2013
... danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów (ACEA) wynika, że obywatele Unii Europejskiej kupili w listopadzie 938 tys. nowych samochodów osobowych, czyli o nieco ponad 1% więcej niż rok temu. W tym samym czasie z polskich salonów ...
-
Sprzedaż nowych samochodów II 2014
... Unii Europejskiej jeszcze nie zachwyca, ale wynik wypracowany w lutym bieżącego roku można uznać za zadowalający - 8 ... miesiącu bieżącego roku swoich właścicieli znalazło ponad 861 tysięcy nowych samochodów osobowych. To statystyka dla Unii Europejskiej. Z ożywionym ruchem mamy również do czynienia w polskich salonach, z których za sprawą promocji ...
-
Pociągi drogowe w UE nie pojadą
... Unii Europejskiej będą mogły poruszać się megazestawy ciężarowe europosłowie debatowali ponad rok. Jednak w kwietniu, parlament odrzucił ... legislacyjnego. Jest bardzo prawdopodobne, że wynik głosowania zostanie poparty przez Radę, a tym samym stanie się prawem w Unii Europejskiej. Szacuje się, że bardziej aerodynamiczne ciężarówki pojawią się na ...
-
NIK: ITD włączyć do Policji, zabrać fotoradary strażom miejskim i gminnym
... okresie i to pomimo stałego wzrostu liczby pojazdów poruszających się po polskich drogach. Jednak polskie drogi wciąż są jednymi z najbardziej niebezpiecznych w Unii Europejskiej. Polska jest na przedostatnim miejscu w Europie pod względem liczby ofiar śmiertelnych w przeliczeniu na milion mieszkańców. Według Najwyższej izby Kontroli ...
-
Europejski transport drogowy a emisja spalin. Jak daleko jest do "eko"?
... na terenie Unii Europejskiej, z czego 18,4 proc. generują ciężarówki i autobusy. Europarlamentarzyści chcą, aby w ciągu dekady ... niższej emisji CO2 do atmosfery mówimy w przypadku transportu morskiego i kolejowego, tymczasem w obrębie Unii Europejskiej w przewozie towarów ciągle dominują przewoźnicy drogowi. W minionym roku w Polsce odpowiadali ...
-
Praca kierowcy wczoraj i dziś: co się zmieniło?
... . 40% kabotażu i 17% wszystkich przewozów w Unii Europejskiej jest według badania OCRK obsługiwane przez polskie firmy transportowe. Początki ... . Po północy 1 maja 2004 granice zostały otwarte ponownie – Polska przystąpiła do Unii Europejskiej. Od tej daty kontrole graniczne zostały ograniczone do rzadkich, wyrywkowych zatrzymań samochodów ...
-
Pakiet mobilności: jak go interpretować, skoro nawet KE ma wątpliwości?
... w całej Unii Europejskiej obowiązują od 20 sierpnia. Upłynęły więc już dwa miesiące, a w dalszym ciągu nie ma ... w jaki sposób zweryfikować naruszenia kierowcy, który wykonywał przewozy na zmianę, raz w ramach AETR, innym razem w Unii. Przedłużenie czasu jazdy przy powrocie do bazy lub domu naszpikowane dodatkowymi warunkami Prawidłowe, zgodne z ...
-
Czy polski transport drogowy jest gotowy na zieloną transformację?
... reform Fit for 55, dążący do radykalnych zmian w zakresie polityki klimatycznej Unii Europejskiej. Zmiany to konieczność, ale czy branża TSL będzie w stanie ... o ponad jedną trzecią. Ogółem odpowiada on za ok. 1/4 całkowitej emisji gazów cieplarnianych w Unii Europejskiej, z czego – według wyliczeń Europejskiej Agencji Środowiska za rok 2019 - ponad ...
-
Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych po 2035 roku wprowadzony
28 marca Rada Unii Europejskiej przyjęła rozporządzenie określające rygorystyczne normy emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych i dostawczych. Regulacja zakłada 100 proc. redukcji emisji dwutlenku ...
-
Jak rozwija się elektromobilność w branży transportowej w Polsce?
... szczególnie dla Polski? Sektor transportu to znaczący element polskiej gospodarki. Pod względem wielkości floty samochodów ciężarowych, Polska piastuje pozycję lidera w Unii Europejskiej – w naszym kraju zarejestrowanych jest ponad 1,2 miliona pojazdów ciężarowych o DMC powyżej 3,5 t. Co więcej, polscy przewoźnicy odpowiadają za prawie 20 ...
-
Nowe paliwo E10 na stacjach benzynowych od 1 stycznia 2024
... oznaczeniem E10. Ten ma zastąpić popularną 95-tkę E5. Wszystko za sprawą regulacji Unii Europejskiej, która dąży do zmniejszenia emisji spalanego paliwa. Nowy rodzaj paliwa ... . Po 1 stycznia 2024 roku Polska dołączy do kolejnych państw członkowskich Unii Europejskiej, w którym będzie dostępna nowa benzyna E10. Dotychczas była ona dostępna w 17 ...
Tematy: paliwa, paliwo, benzyna, Pb 95 E10, Pb 95, stacje benzynowe, stacje paliw, ceny benzyny, ceny paliw, rok 2024 -
Transport ciężki: nie ma sukcesu bez elektryfikacji?
... wkrótce zagrożona? Czy funkcjonujące w naszym kraju stacje ładowania są przystosowane do obsługi elektrycznych ciężarówek? Polska dysponuje największą flotą samochodów ciężarowych w Unii Europejskiej. Co piąta ciężarówka poruszająca się po drogach UE zarejestrowana jest w naszym kraju. W 2021 r. park pojazdów ciężarowych o DMC powyżej 3,5 t liczył ...
-
Kierowcy a oznaczenia opon
... , Rosja, Ukraina, Środkowy Wschód), także w Polsce (www.rezulteo-opony.pl). W listopadzie 2012 roku, etykietowanie opon stało się obowiązkowe we wszystkich krajach Unii Europejskiej. Z tej okazji, przewodnik zakupowy oraz porównywarka opon rezulteo.com zlecił instytutowi Ipsos przeprowadzenie badania na temat znajomości oraz percepcji ...
-
Sprzedaż nowych samochodów 2016
... zarządu Exact Systems. - Podkreślenia wymaga jednak, że od czasów wejścia do Unii Europejskiej Polacy zdecydowanie częściej decydują się na kupno aut używanych, których ... 556 samochodów z napędem elektrycznym lub hybrydowym plug-in (+65%.). Trzeci rok z rzędu wzrost w Unii Europejskiej Wzrosty utrzymują się nie tylko w Polsce, ale w prawie całej ...
-
Opłata emisyjna. Oto tajemnica cen paliw
... . Dlaczego teraz nastąpiło odwrócenie relacji? Diesel bez podatków niemal najdroższy w całej Unii Chociaż zwykle analizowane są ceny paliw wraz z podatkami i innymi opłatami ... dlaczego w naszym kraju paliwa, a zwłaszcza olej napędowy, kosztują niemal najwięcej w Unii. Przez ostatnie lata marża (suma hurtowej i detalicznej) liczona jako różnica ...
-
Polska elektromobilność nie jest gotowa na 2035 rok
... Europejskiego to nie koniec procesu decyzyjnego. Teraz czas na negocjacje z krajami Unii Europejskiej, a tutaj nie ma pełnej zgody na taką rewolucję. Wątpliwości ... . Koniec zatem nie tylko z silnikami benzynowymi i dieslami, ale również z hybrydami. Czyli dziś w Unii Europejskiej te wytyczne spełnia co dziesiąte nowe auto osobowe. W Polsce tylko 1 ...