eGospodarka.pl

eGospodarka.plMotoTesty aut › Jeep Cherokee 2.0 Multijet 4WD Limited wygląda kontrowersyjnie

Jeep Cherokee 2.0 Multijet 4WD Limited wygląda kontrowersyjnie

2015-07-17 14:30

Jeep Cherokee 2.0 Multijet 4WD Limited wygląda kontrowersyjnie

Jeep Cherokee 2.0 Multijet 4WD Limited - z boku © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (15)

Stare przysłowie mówi, że nie to ładne, co ładne, tylko to, co się komu podoba. Skąd ta filozoficzna konstatacja? Ano, Jeep Cherokee KL, bo takie nosi oznaczenie najnowsza generacja auta, wygląda… kontrowersyjnie. Tak jak pierwsze wcielenie Cherokee, oznaczone jako SJ, które zdaniem fanów marki zbytnio przypominało Wagoneera. Włosi liczą jednak na to, że pomimo dość „niejeepowego” wyglądu, auto będzie się sprzedawało równie dobrze jak wspominany SJ, a może nawet jak kultowy już XJ…?

Z zewnątrz…


SUV, jaki jest, każdy widzi. Prawda, ale… zawsze są jakieś szczegóły. W przypadku nowego Cherokee tym drobnym „szczegółem” jest zdecydowanie niestandardowy wygląd przedniego pasa. Dla jednych to powiew świeżości „made in Italy”. Innych podnieca równie mocno, jak muzułmanina kiosk z parówkami wieprzowymi. Nie będziemy rozstrzygać sporu. Dla nas jest… inny. Bardziej wyrazisty i oryginalny. Przełamany grill i wąskie oczka reflektorów na pewno łamią „jeepowe” stereotypy. Ale wyglądać inaczej, to wcale nie znaczy wyglądać źle.

Poza przodem auto nie budzi już kontrowersji. Linia boczna z głębszymi przetłoczniami i zachodzącymi daleko na błotniki reflektorami jest tyleż ładna, co ciekawa. Kiedy jednak przyjrzymy się dokładniej, nie zabraknie nam odniesień do kultowego Grand Cherokee. Nie, nie jest to proste podobieństwo. Raczej, genotyp… Na pierwszy rzut oka Cherokee sprawia wrażenie sporo mniejszego od „Granda”. Owszem, jest mniejszy niż GC, ale przyglądając się wymiarom, to tak naprawdę różnice są niewielkie. Dzięki kilku stylistycznym sztuczkom nowy Cherokee prezentuje się bardziej finezyjnie od większego i droższego brata. A nie jest od niego ani dużo mniejszy, ani dużo mniej pakowny. A`propos, wymiary. Cherokee to 5623 mm długości, 1859 mm szerokości i 1700 mm wysokości (z relingami).

… i we wnętrzu


Sporą zmianą w stosunku do poprzedniego Cherokee jest wnętrze. Nie znajdziemy w nim zbyt wiele odniesień do spartańskiego poprzednika. Jeśli już, to raczej do pozycjonowanego w klasie premium Grand Cherokee. I znowu warto podkreślić tradycyjną włoską robotę. Owszem, teraz wnętrza auta nie posprzątamy wężem ogrodowym, ale nareszcie miło na nie popatrzeć i je dotknąć. Mówiąc krótko, kabina nowego Cherokee nie budzi już takich kontrowersji jak przednia część nadwozia. Stylistyka deski rozdzielczej oraz dobór materiałów, jeżeli wywoła uśmiech, to raczej radości niż niesmaku. Podobnie jak w Grand Cherokee centralne miejsce konsoli środkowej zajmuje duży wyświetlacz systemu multimedialnego. Menu jest czytelne, logicznie i intuicyjne. Ilość fizycznych przycisków została zredukowana i ograniczona do niezbędnego minimum.

fot. mat. prasowe

Jeep Cherokee 2.0 Multijet 4WD Limited - z tyłu

Linia boczna z głębszymi przetłoczniami i zachodzącymi daleko na błotniki reflektorami jest tyleż ładna, co ciekawa.


Przednie fotele są bardzo obszerne i dobrze wyprofilowane, co przekłada się na komfort podróżowania. Tylna kanapa równie wygodna i przestronna. A do tego przesuwana i dzielona w proporcjach 40:60, co pozwala na znaczne powiększenie i tak sporego (591 litrów) bagażnika. Po jej złożeniu, przestrzeń załadunkowa wzrasta do 1270 litrów.

fot. mat. prasowe

Jeep Cherokee 2.0 Multijet 4WD Limited - wnętrze

Sporą zmianą w stosunku do poprzedniego Cherokee jest wnętrze. Nie znajdziemy w nim zbyt wiele odniesień do spartańskiego poprzednika.


Technologia


Koncern naszpikował auto technologicznymi nowinkami. Dzięki nim Cherokee to pierwszy średniej wielkości SUV z dziewięciobiegową skrzynią automatyczną i możliwością odłączania tylnej (!) osi. Auto standardowo jest przednionapędowe. Napęd na tył przenosić może jeden z nowych systemów: Jeep Active Drive I, Jeep Active Drive II albo Jeep Active Drive Lock z blokadą tylnego mechanizmu różnicowego. JAD I do dyspozycji kierowcy oddaje system Selec-Terrain, przy pomocy którego można dostosować ustawienia auta odpowiednio do podłoża. Do wyboru są cztery tryby (Auto, Sand, Mud i Snow), a każdy z nich wprowadza wyczuwalne zmiany w napędzie. JAD II to system wzbogacony o reduktor. Z kolei JAD L (dostępny w wersji Trailhawk), który obok zdecydowanie bardziej terenowych kątów natarcia, zejścia i rampowego i rozbudowanego napędu 4x4 dorzuca możliwość blokady mechanizmu różnicowego.

fot. mat. prasowe

Jeep Cherokee 2.0 Multijet 4WD Limited - fotele

Przednie fotele są bardzo obszerne i dobrze wyprofilowane, co przekłada się na komfort podróżowania. Tylna kanapa równie wygodna i przestronna.


Auto zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa w swojej klasie. W teście Euro NCAP zdobyło 5 gwiazdek. Nad bezpieczeństwem kierowcy i pasażerów czuwa ponad 70 systemów bezpieczeństwa czynnego i biernego, a wśród nich m.in.: system zapobiegania dachowaniu (ERM), ABS z kalibracją terenową, system ostrzegania o zagrożeniu najechania na poprzedzający pojazd (Forward Collision Warning) i ograniczania skutków kolizji (Crash Mitigation), aktywny tempomat Adaptive Cruise Control z funkcją Stop&Go, system ostrzegania przed niezamierzonym opuszczeniem pasa ruchu (Lanesense Lane Departure Warning), monitoring martwych pól widzenia (Blind Spot Monitoring) oraz system detekcji ruchu przecinającego drogę cofania (Rear Cross Path Detection).

fot. mat. prasowe

Jeep Cherokee 2.0 Multijet 4WD Limited - z boku, fot.2

Na pierwszy rzut oka Cherokee sprawia wrażenie sporo mniejszego od „Granda”.

 

1 2

następna

Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: