eGospodarka.pl

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Najmniej awaryjne auta w przedziale 10-20 tys. zł

Najmniej awaryjne auta w przedziale 10-20 tys. zł

2018-07-23 13:31

Najmniej awaryjne auta w przedziale 10-20 tys. zł

Samochód u mechanika © ndustrieblick - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (7)

Toyota Yaris II, Audi A4 (B6, B7) oraz Toyota Avensis II. To najmniej awaryjne auta spośród najbardziej popularnych wśród Polaków aut w przedziale od 10 do 20 tys. zł. Takiego wyboru dokonali polscy mechanicy, wskazując jednocześnie samochody, które mogą przysporzyć swoim właścicielom największych problemów. W tym drugim przypadku niechlubnym liderem okazał się Peugeot 307.
Polacy przymierzający się do zakupu samochodu opinii o ich awaryjności zasięgają przeważnie w dwóch źródłach. Są to rankingi (głównie niemieckie i anglosaskie) oraz fora internetowe, na których wypowiadają się użytkownicy oraz mechanicy. Czasami również zerkają w prezentowane przez prasę motoryzacyjną zbiorcze analizy, w których zebrane są wnioski z powyżej wymienionych źródeł.

Najistotniejszym minusem zagranicznych zestawień jest to, że do końca nie można być pewnym wiarygodności ich autorów. Zastrzeżenia dotyczą również tego, czy dane zebrane na niemieckich czy amerykańskich drogach przystają do polskich realiów. Brak jest również statystyk, które stanowiłyby potwierdzenie obiegowych opinii. Z tych też powodów marka ProfiAuto postanowiła zapytać polskich mechaników o najmniej awaryjne auta.
  • Merytoryczna ocena awaryjności najpopularniejszych w Polsce samochodów do ok. 10 tys., 20 tys. i 30 tys. zł.
  • Wśród samochodów o wartości od ok. 10 do 20 tys. zł najbardziej awaryjny okazał się Peugeot 307. Najlepsze oceny zebrała Toyota Yaris II.
  • Auta z tego przedziału cenowego najczęściej mają problemy z elektryką oraz zawieszeniem.
  • Toyota Yaris II to także model oceniony najlepiej w klasyfikacji ogólnej, uwzględniającej wszystkie badane grupy cenowe (ex aequo z Hondą Civic VIII z trzeciej grupy cenowej).

– Specyfiką naszego rankingu jest to, że dotyczy samochodów poruszających się po polskich drogach, a autorami są doświadczeni mechanicy. Dlatego w wynikach znajdziemy zarówno informacje burzące utarte mity, jak i potwierdzenie powszechnie znanych faktów. Jest też sporo branżowych ciekawostek skłaniających do dyskusji – mówi Michał Tochowicz, dyrektor ds. strategii i rozwoju ProfiAuto. – Materiał bazuje na dużej próbie badawczej i odnosi się do typowych polskich realiów bardziej, niż zagraniczne rankingi – uzasadnia Tochowicz.

fot. mat. prasowe

Ranking awaryjności samochodów o wartości od 10 do 20 tys. zł

Na pierwszym miejscu Toyota Yaris II.


Pierwsza odsłona zestawienia miała swoją premierę pod koniec czerwca i dotyczyła modeli o wartości do ok. 10 tys. zł. Druga część to ocena pojazdów wartych około 10-20 tysięcy. Kolejna – zawierać będzie ostatnią grupę cenową (ok. 20-30 tys.) oraz całościową klasyfikację 50 modeli samochodów branych pod uwagę w rankingu.

fot. mat. prasowe

Toyota Yaris II

Najczęstszą usterką tego modelu są awarie sondy lambda.


Silna konkurencja w drugiej grupie cenowej


W pierwszej piątce najmniej awaryjnych modeli o wartości około 10-20 tys. zł konkurencja była dość wyrównana. Na czołowych pozycjach znalazły się kolejno: Toyota Yaris II (średnia ocen 4,9) oraz Audi A4 (B6 i B7), Toyota Avensis II, Volkswagen Polo IV 9N i Volkswagen Touran I (wszystkie z notą 4,6). Najniżej ocenione modele to Peugeot 307 (ogólna ocena 3,7), Mazda 6 I (nota 3,8) oraz Peugeot 407 (3,9). W autach z tego przedziału cenowego, według mechaników, najczęściej psują się elektryka oraz zawieszenie.

Najsłabsi w poszczególnych klasyfikacjach


Pod względem elektryki najbardziej awaryjny okazał się Peugeot 307 z niską notą 2,7. Właściciele tego modelu często borykają się, zdaniem badanych, z problemami takimi, jak wilgoć w elektronice czy awarie cewki zapłonowej oraz z ogólnymi awariami elektroniki. Najsłabszymi modelami w klasyfikacjach dotyczących poszczególnych układów okazały się też Mazda 6 I (2,7 za karoserię, ze wskazaniem na częste szybkie rdzewienie nadkoli i korozję podwozia oraz dołu drzwi) oraz po raz kolejny Peugeot 307 (3,8 za napęd – tu ankietowani jako najczęstsze awarie wymieniali problemy z wtryskiwaczami i turbosprężarką w silnikach Diesla). Z kolei najwięcej problemów z zawieszeniem (nota 3,7) ma Audi A4 (B6 i B7), które otrzymało jednak dobrą średnią ocenę m.in. dzięki najwyższej w tej grupie cenowej ocenie cząstkowej (5,3 za karoserię).

fot. mat. prasowe

Audi A4 (B6, B7)

Audi A4 nie słynie ze zbyt mocnego zawieszenia.


Klasyfikacja ogólna – czy jest źle?


Badani mechanicy oceniali awaryjność różnych elementów samochodów aut w szkolnej skali 1-6. W ogólnej klasyfikacji, uwzględniającej wszystkie trzy grupy cenowe, najlepsze średnie oceny uzyskały: Honda Civic VIII i Toyota Yaris II – przyznano im notę 4,9, najgorsze natomiast okazały się Renault Scénic III i Renault Mégane III z ogólną średnią ocen 3,5.

fot. mat. prasowe

Toyota Avensis II

Mechanicy polecają wersję Diesel 2.0.


– Opracowując raport posłużyliśmy się szkolną skalą ocen i odnosząc się do tej terminologii można powiedzieć, że wszystkie uwzględnione w rankingu modele z lepszym lub gorszym wynikiem zdały egzamin. Diabeł jak zwykle tkwi w szczegółach i niektóre elementy poszczególnych modeli pozostawiają wiele do życzenia. Dlatego przed zakupem samochodu warto przeanalizować wiarygodne źródła i podjąć decyzję świadomie, żeby nasz nabytek nie okazał się skarbonką bez dna – uzupełnia Michał Tochowicz.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Polo IV 9N

Minusem tego modelu jest szybkie zużywanie się poszczególnych elementów.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Touran I

Problemem są pękające przewody elektryczne.


Metodologia badania:
Badanie przeprowadzono wśród 1300 polskich mechaników w okresie lipiec-sierpień 2017 r. metodą CATI. Mechanikom zadano 4 pytania dotyczące trzech wybranych modeli spośród 50 najpopularniejszych (wybranych na bazie analizy popularności z Google Trends). Ankietowani na podstawie swojego doświadczenia wskazywali pięć najczęściej pojawiających się typów usterek danego modelu. Oceniali niezawodność auta w skali 1-6 w kategoriach: karoseria, układ elektryczny, napęd, zawieszenie. Wskazywali najlepszą (najmniej zawodną) wersję silnika wybranego modelu, a także odpowiadali na pytanie: „Czy poleciłby Pan ten samochód lubianemu członkowi rodziny?”.

oprac. : eGospodarka.pl

Oceń

0 1

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: