eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Isuzu D-MAX 2.5 TD Dark do ciężkiej pracy

Isuzu D-MAX 2.5 TD Dark do ciężkiej pracy

2015-02-03 09:14

Przeczytaj także: Isuzu D-MAX 2.5 TD AT Pearl White da się lubić


Wrażenia z jazdy


D-MAX nie lubi europejskich miast, bo jest w nich po prostu za ciasno. Gabaryty auta sprawiają, że manewrowanie po zatłoczonych uliczkach nie należy do najprzyjemniejszych zadań. Przy maksymalnym skręceniu kół wyraźnie czuć masę auta i opór, który stawiają same opony. Plusem są natomiast dziury, a raczej zapomnienie o nich, bo w tym aucie mało która jest w stanie poinformować o swoim istnieniu.

fot. mat. prasowe

Isuzu D-MAX 2.5 TD Dark - widok z przodu

Wersję Dark wyróżnia biała karoseria kontrastująca z czarnymi felgami, orurowaniem, nakładkami na zderzaki, osłonami, relingami dachowymi i przyciemnionymi szybami.


Jego naturalnym środowiskiem są jednak obszary z dala od asfaltu. Właśnie tam docenimy możliwości terenowe auta. Reduktor, prześwit wynoszący 235 mm, duża ładowność i wysoki moment sprawiają, że D-MAX to bez wątpienia jedna z najbardziej dzielnych konstrukcji w swojej klasie. By to potwierdzić znowu pozwolę sobie przytoczyć kilka liczb: kąt natarcia/zejścia to 30/25 stopni, wjazdu/zjazdu wynosi 55/60 stopni, rampowy to z kolei 25 stopni, a kąt trawersowania wynosi 45 stopni.

Po ciężkiej pracy przychodzi czas na odpoczynek. Wakacje z D-MAX’em? Jest taka możliwość i to nie tylko ze względu na spore możliwość ładunkowe… Japoński pick-up radzi sobie na trasie naprawdę nieźle, co jest zasługą wystarczająco mocnego i ekonomicznego silnika. Mimo gabarytów, podmuchy wiatru nie są specjalnie odczuwalne, nawet przy wysokich prędkościach. Mam jednak zastrzeżenia do elastyczności. Wspomniana wyżej jednostka i 6-biegowa skrzynia to zgrany duet, ale… powyżej 2,2 tys. obrotów. Poniżej tej wartości czuć nieprzyjemne wibracje.

fot. mat. prasowe

Isuzu D-MAX 2.5 TD Dark - tył

Jego naturalnym środowiskiem są obszary z dala od asfaltu. Właśnie tam docenimy możliwości terenowe auta.


Okiem przedsiębiorcy


Prezentowany model można mieć już za 94 649 zł (76 950 zł netto), ale będzie to podstawowa wersja wyposażenia z pojedynczą kabiną. Egzemplarz testowy (podwójna kabina) z topowym wyposażeniem LSX i dodatkami DARK kosztuje 149 999 zł (121 950 zł netto) i jest to kwota, która praktycznie zamyka cennik.

Isuzu ma swojej ofercie program obejmujący pakiet ubezpieczeń OC, AC, NW, Assistance Auto PLUS24service i ubezpieczenie Zielonej Karty. Koszt tego zestawu to obecnie 3250 zł. Warto także zaznaczyć, że można nowy rok oznacza wyprzedaż rocznika 2014, co oznacza spore możliwości negocjacyjne u dealerów.

fot. mat. prasowe

Isuzu D-MAX 2.5 TD Dark - widok z tyłu i boku

Prezentowany model można mieć już za 94 649 zł (76 950 zł netto), ale będzie to podstawowa wersja wyposażenia z pojedynczą kabiną.


Podsumowanie


D-MAX nie jest popularny, ponieważ mało kto wie o istnieniu Isuzu w Polsce. Skromna wiedza to też obawa przed mało lub całkowicie nieznaną konstrukcją. Jak się jednak okazuje, testowany pick-up to dopracowana, dobrze wyglądająca i wszechstronna konstrukcja, którą warto się zainteresować.

poprzednia  

1 2

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: