Peugeot 2008 po liftingu
2016-06-20 14:40
Peugeot 2008 po liftingu © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Peugeot 2008 w Polsce
Wiem, przeważnie kuracja odmładzająca to kilka nowych chromowanych listew, ale w tym przypadku możemy liczyć na znacznie więcej. Największą nowością jest wyraźnie przeprojektowany pas przedni, który zyskał ciemne wypełnienia reflektorów, nowy zderzak i świetnie wkomponowany grill z centralnie umieszczonym lwem. Dzięki tym elementom miejski SUV francuskiej marki wygląda znacznie doroślej. Z tyłu pojawiły się natomiast ciemniejsze klosze lamp, które dodały autu nieco więcej elegancji. Lifting był też okazją, by wzbogacić paletę kolorów i listę wzorów felg. I tyle wystarczyło, by 2008 jeszcze skuteczniej zwracało na siebie uwagę.Z kolei w kabinie pojawiły się lepsze materiały wykończeniowe i wzbogacony system multimedialny mogący współpracować ze smartfonami. Na liście wyposażenia dodatkowego nie zabrakło także nowych tapicerek, które ożywiają ciekawe wnętrze niewielkiego Peugeota. Skoro już mowa o wielkościach, to warto poświęcić kilka słów przestronności. Pod tym względem nic się nie zmieniło, co oznacza, że cztery osoby średniego wzrostu będą tu podróżować bardzo wygodnie.
fot. mat. prasowe
Peugeot 2008 - z tyłu
Auto dysponuje kilkoma istotnymi systemami bezpieczeństwa. Poza sztandarowym i wręcz niezbędnym już ESP, mamy do dyspozycji Active Brake Assist, czyli system awaryjnego i antykolizyjnego hamowania w mieście działający do prędkości 30 km/h. Dzięki niemu możemy uniknąć stłuczek. Jeśli chodzi o wspomniane już oświetlenie zewnętrzne, ma ono funkcję statycznego doświetlania zakrętów. Ważnym elementem jest także Connect SOS & Assistance będący, używając naszego języka, telefonem ratunkowym. Nie mogło też zabraknąć asystenta parkowania.
fot. mat. prasowe
Peugeot 2008 - z boku
Najszerzej omawianym elementem dostępnym w tym modelu jest jednak Grip Control. Wspomaga on kierowcę podczas jazdy w różnych warunkach. Za pomocą pokrętła umieszczonego na tunelu środkowym wybiera on tryb jazdy dostosowany do nawierzchni. Owszem, nie jest to auto terenowe i nie ma napędu na obie osie, ale inteligentnie manipulujący pracą przednich kół system może pomóc w wielu sytuacjach (np. na śniegu lub poza asfaltem).
fot. mat. prasowe
Peugeot 2008 - przód
A co znajdziemy w gamie jednostek napędowych? Na przykład diesla o pojemności 1,6 litra z rodziny BlueHDi dostępnego w trzech wariantach: 75-, 100- i 120-konnym. Prawdziwym motorem napędowym sprzedaży będzie jednak benzynowa, 3-cylindrowa jednostka PureTech, która także jest oferowana w trzech odmianach: 82- (bez turbo), 110- i 130-konnej. Silniki współpracują z 5- i 6-biegowymi skrzyniami manualnymi. Na liście wyposażenia opcjonalnego jest bardzo dobrze pracujący automat EAT6.
fot. mat. prasowe
Peugeot 2008 - z przodu i boku
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
-
Nowy Peugeot 5008
-
Peugeot 3008 w nowym wcieleniu
-
Hyundai Santa Fe i IONIQ 5 N
-
Citroen e-C3 debiutuje w Polsce
-
Peugeot 3008 1.2 PureTech, czyli mały silnik w dużym aucie
-
Hyundai Kona 2023 jeszcze bardziej wyrazisty
-
Renault Austral - premierowy suv z mocnymi argumentami
-
Peugeot 408 dotarł już do Polski
-
Nissan X-Trail 2022
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)