eGospodarka.pl

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Flota samochodowa MŚP: jakie marki wygrywają?

Flota samochodowa MŚP: jakie marki wygrywają?

2020-06-07 00:55

Flota samochodowa MŚP: jakie marki wygrywają?

Czym jeździ sektor MŚP? © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Czym jeździ sektor MŚP? Carefleet S.A. prezentuje wyniki badania zleconego Instytutowi Keralla Research. Z deklaracji przebadanych firm wynika, że w ich flotach samochodowych znajdziemy pojazdy różnych marek. Pierwsze miejsce należy jednak do Volkswagena, który swoją popularnością wyraźnie góruje nad innymi. Jak prezentują się kolejne miejsca zestawienia?
Jeżeli chodzi o marki, flota samochodowa MŚP okazuje się bardzo zróżnicowana. Z badania wynika, że badani przedsiębiorcy wskazują na aż 27 brandów, przy czym zdecydowanie najpopularniejszy okazuje się niemiecki Volkswagen. Wybierają go przede wszystkim firmy z sektora produkcyjnego oraz przedsiębiorstwa dysponujące flotą samochodową liczącą sobie ponad 50 pojazdów. Oto, jak prezentują się kolejne pozycje w TOP 10:
  • Mercedes,
  • Ford,
  • Skoda,
  • Opel,
  • Fiat,
  • Renault,
  • Toyota,
  • Citroen,
  • Peugeot.

Nieco mniejszą popularnością cieszą się m.in. Honda, Mitsubishi, Land Rover, Porsche, Suzuki, Jaguar, Seat, Alfa Romeo oraz Lexus.

Badanie pokazuje również, że na marki Fiat oraz Renault istotnie częściej wskazują przedsiębiorcy zatrudniający do 9 pracowników. Z kolei samochody sygnowane logo Skoda przeważają we flotach firm produkcyjnych i handlowych.

- We flocie samochodowej MŚP możemy znaleźć pojazdy praktycznie wszystkich marek dostępnych na polskim rynku. Jak wynika z naszych badań, dla 46 proc. przedstawicieli firm z sektora MŚP najważniejszą cechą idealnego samochodu służbowego jest niski koszt jego eksploatacji, 43 proc. przedsiębiorców zwraca uwagę na preferencyjne warunki zakupu auta, a nieco ponad 29 proc. bierze pod uwagę dotychczasowe pozytywne doświadczenia z daną marką – mówi Bartosz Olejnik, dyrektor sprzedaży i marketingu w Carefleet S.A. – Warto jednocześnie zauważyć, że ponad połowa polskich firm z sektora MŚP kupuje używane samochody, wybierając często marki droższe, ale postrzegane jako niezawodne, stąd dużym zainteresowaniem cieszą się różne modele Mercedesów, Fordów i Volkswagenów. Coraz częściej mali i średni przedsiębiorcy wybierają także nowe samochody wyższej klasy, finansowane w formie wynajmu długoterminowego. W przeciwieństwie np. do zakupu aut za gotówkę lub na kredyt, rozwiązanie to otwiera przedsiębiorcom dostęp do pojazdów, na których zakup nie koniecznie by się zdecydowali ze względu na cenę – dodaje.

fot. mat. prasowe

Jakie marki dominują we flotach przedsiębiorstw z sektora MŚP – wyniki badania

We flotach firm z sektora MŚP występują pojazdy bardzo różnych marek.


O badaniu:
Skaner MŚP, realizowany przez Instytut Keralla Research, to projekt badań prowadzonych wśród mikro, małych i średnich przedsiębiorstw od 2009 roku. Próba jest ogólnopolska, reprezentatywna, wynosi N = 500. Błąd pomiaru +- 4 proc., poziom ufności 95 proc. Próba oddaje strukturę firm MŚP; badanie uwzględnia reprezentację firm mikro – zatrudniających do 9 osób. W badaniu biorą udział wyłącznie firmy prywatne, prowadzące aktywną działalność zarobkową (wyłączony z badań jest sektor publiczny, firmy państwowe, podmioty w stanie zawieszenia lub upadłości likwidacyjnej, fundacje, stowarzyszenia, organizacje pożytku publicznego itp.). Respondentami są osoby odpowiedzialne lub współodpowiedzialne za zarządzanie firmą.

oprac. : eGospodarka.pl

Oceń

1 0

Podziel się

Poleć na Wykopie

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: