Elektromobilność: program "Mój elektryk" przynosi efekty
2022-03-17 12:21
Pierwsze efekty programu „Mój Elektryk” już zauważalne na rynku © pixabay.com
Przeczytaj także: Coraz więcej samochodów elektrycznych na polskich drogach
Na koniec lutego 2022 roku po polskich drogach jeździły 42 711 osobowe i użytkowe samochody z napędem elektrycznym.40 904 to elektryczne samochody osobowe. W pełni elektryczne auta (BEV, ang. battery electric vehicles) odpowiadały za 49% (20 167 szt.) tej części floty pojazdów, a pozostałą część (51%) stanowiły hybrydy typu plug-in (PHEV, ang. plug-in hybrid electric vehicles) – 20 737 szt.
Park elektrycznych samochodów dostawczych i ciężarowych liczył 1 807 szt.
Flota elektrycznych motorowerów i motocykli na koniec lutego składała się z 10 696 szt. Liczba osobowych i dostawczych aut hybrydowych powiększyła się do 346 324 szt. Pod koniec ubiegłego miesiąca park autobusów elektrycznych w Polsce wzrósł do 665 szt.
Równolegle do floty pojazdów z napędem elektrycznym, rozwija się również infrastruktura ładowania. Pod koniec lutego 2022 r. w Polsce funkcjonowały 2 034 ogólnodostępne stacje ładowania pojazdów elektrycznych (3 963 punkty). 30% z nich stanowiły szybkie stacje ładowania prądem stałym (DC), a 70% - wolne ładowarki prądu przemiennego (AC) o mocy mniejszej lub równej 22 kW. W lutym uruchomiono 42 nowe, ogólnodostępne stacje ładowania (70 punktów).
Ostatnie wyniki rejestracji elektrycznych samochodów bateryjnych wskazują, że program dofinansowania – co wielokrotnie podkreślaliśmy – jest niezbędny do rozwoju tego sektora rynku. Niestety istnieją poważne obawy, że kryzys półprzewodnikowy i konsekwencje wojny w Ukrainie negatywnie wpłyną na branżę motoryzacyjną - także na rozwój rynku pojazdów niskoemisyjnych - mówi Jakub Faryś, Prezes PZPM.
fot. mat. prasowe
Licznik elektromobilności - luty 2022
Dzięki coraz większej liczbie firm leasingowych, które podpisały umowy z BOŚ Bankiem, dystrybuującym dopłaty ze środków NFOŚiGW, liczba beneficjentów programu „Mój Elektryk” systematycznie rośnie. Mimo że procedura udzielania wsparcia mogłaby być krótsza i wbrew coraz trudniejszej sytuacji na rynku motoryzacyjnym, zarówno w styczniu jak i w lutym procentowy wzrost sprzedaży rok do roku samochodów całkowicie elektrycznych (objętych dofinansowaniem) był znacznie wyższy niż w segmencie hybryd typu plug-in oraz zwykłych hybryd. W kolejnych tygodniach i miesiącach rosnące ceny paliw staną się kolejnym argumentem przemawiającym za zakupem pojazdu zeroemisyjnego, wpływając na jeszcze szybsze wyrównanie TCO (całkowitego kosztu posiadania) modeli elektrycznych i spalinowych – mówi Maciej Mazur, Dyrektor Zarządzający PSPA.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Mój Elektryk - podsumowanie programu
-
50 990 samochodów elektrycznych na koniec czerwca 2022
-
"Mój Elektryk" - sukces dopłat do samochodów elektrycznych?
-
Auta elektryczne: są efekty programu "Mój Elektryk"
-
Licznik Elektromobilności: w Polsce ponad 6 tys. punktów ładowania
-
Elektromobilność wrzuca niższy bieg. Trudności większe niż się spodziewano
-
Elektromobilność: jest projekt dotacji do elektrycznych samochodów ciężarowych
-
Coraz trudniej o kupno nowego samochodu?
-
Elektromobilność - podsumowanie 2023 roku
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)